• Anonym (rutan)

    Psyket

    Känner du ngn som varit inlagd?

    Vad tänker du om denne?

    Hur tror du att det är därinne?

  • Svar på tråden Psyket
  • Anonym (Insider)
    HäckHäxan skrev 2015-10-05 23:59:26 följande:
    Förlåt men jag älskar din humor där. Humor är viktigt och bra.
    Skrattande Var vore jag idag om jag inte kunde skratta åt eländet?! Tanken slog mig precis att kanske vore det bästa sättet att dö på att skratta ihjäl sig. Skulle ju va dödskul!
  • HäckHäxan
    Anonym (Insider) skrev 2015-10-06 00:12:35 följande:
    Skrattande Var vore jag idag om jag inte kunde skratta åt eländet?! Tanken slog mig precis att kanske vore det bästa sättet att dö på att skratta ihjäl sig. Skulle ju va dödskul!
    Hahahhahaha jag formligen avgudar barock humor. Vriden och alldeles underbar. Så tack för att du fått mig att asgarva.

    Nu måste jag ut och plocka kaninmat, knäcka lite kvistar och rasta hunden och vissla in min ena katt och frysa!!!
  • Anonym (Insider)
    HäckHäxan skrev 2015-10-06 00:17:19 följande:
    Hahahhahaha jag formligen avgudar barock humor. Vriden och alldeles underbar. Så tack för att du fått mig att asgarva.

    Nu måste jag ut och plocka kaninmat, knäcka lite kvistar och rasta hunden och vissla in min ena katt och frysa!!!
    Haha, jag diggar din stil med Skrattande
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (A) skrev 2015-10-05 22:47:48 följande:

    Du behöver så otroligt mycket hjälp. Sjuka, sjuka, sjuka människa.


    Det bästa är nog att bemöta henne med tystnad och hoppas på att hon tröttnar och får adekvat hjälp irl. Men håller med dig, hon och en annan lika förvirrad person förstör ofta trådar när de kommer med spam-nonsens.
  • Anonym (A)
    Anonym (Håller med) skrev 2015-10-06 01:42:19 följande:

    Det bästa är nog att bemöta henne med tystnad och hoppas på att hon tröttnar och får adekvat hjälp irl. Men håller med dig, hon och en annan lika förvirrad person förstör ofta trådar när de kommer med spam-nonsens.


  • ninasord
    Anonym (Håller med) skrev 2015-10-06 01:42:19 följande:
    Det bästa är nog att bemöta henne med tystnad och hoppas på att hon tröttnar och får adekvat hjälp irl. Men håller med dig, hon och en annan lika förvirrad person förstör ofta trådar när de kommer med spam-nonsens.
    Om ni nu ändå ska skriva om riktigt störda individer så kan ni väl åtminstone skriva om grovt kriminella människor utan något som helst samvete. Att ni stör er på en som mig visar ju bara hur liten er förmåga att hantera svåra människor är.

    Vi behöver själsligt starka människor i det här landet, inte folk som snackar, tycker och föraktar. Det krävs mycket om man ska orka stå emot, inte bara hat men också terrorism. För att lyckas med det ändamålet, ja då måste man vara lite udda bland dom garderobsföraktande trollen.
  • Anonym (LPT)
    Anonym (Håller med) skrev 2015-10-06 01:42:19 följande:
    Det bästa är nog att bemöta henne med tystnad och hoppas på att hon tröttnar och får adekvat hjälp irl. Men håller med dig, hon och en annan lika förvirrad person förstör ofta trådar när de kommer med spam-nonsens.
    Tycker att det är rätt obehagligt hur ni diskuterar en person som är närvarande i tråden. Antingen tar man upp sin irritation med personen i fråga direkt, eller så kan man gott sitta tyst och störa sig. Att prata över någons huvud är synnerligen osympatiskt.
  • Anonym (rutan)
    HäckHäxan skrev 2015-10-05 23:53:50 följande:

    Jadå jag älskar en av dem djupt och innerligt.

    Vad jag tänker om personen? Hur menar du? Jag tänker inget speciellt om personen i förhållande till det faktum att vederbörande varit inlagd.

    Jag tror inte ett skit, jag vet att det är skillnad på låst och öppen avdelning. Sen är jag rätt jävla säker på att olika avdelningar och ställen och orter helt enkelt är olika och att folk kan uppfatta samma ställer väldigt olika.


    Vad är skillnaden?
  • Anonym (rutan)
    Anonym (Håller med) skrev 2015-10-06 01:42:19 följande:

    Det bästa är nog att bemöta henne med tystnad och hoppas på att hon tröttnar och får adekvat hjälp irl. Men håller med dig, hon och en annan lika förvirrad person förstör ofta trådar när de kommer med spam-nonsens.


    Vem är den andra?
  • HäckHäxan
    Anonym (rutan) skrev 2015-10-06 12:33:21 följande:
    Vad är skillnaden?
    På den låsta och öppna avdelningen jag har erfarenhet av?

    Den låsta får de inlagda inte gå ut och röka utan sällskap. De kontrolleras hårdare och har långt mindre rätt till privatliv. De måste ligga minst 2 veckor på den låsta för att få komma över till den mer öppna avdelningen. Där reglerna inte är lika hårda. De får gå ut och röka på angivet område själva och i sällskap av varandra utan personal med.

    Sen är det en massa olika regler och rutiner. Jag minns helt ärligt inte alla. Det var många år sedan jag var där alls eller involverad på något vis.

    Jag hjälpte den jag älskade därifrån och personen har aldrig satt sin fot där igen. Folk skall inte må sämre som inskrivna än utskrivna. De skall inte heller behöva vara fast på den låsta avdelningen längre tid som i månader och inte någon extra vecka pga platsbrist på den öppna och behandlas illa när deras problem inte är av den sorten som kräver låst avdelning alls utan tanken bara var att de skulle slussas över och få den hjälp de behövde på rätt ställe.

    Är man inte självmordbenägen eller har ett fysiskt självskadebeteende eller missbrukat medicin och annat så skall man heller inte behandlad därefter.

    Så den jag älskade fick bättre hjälp och repade sig bättre på utsidan bland vänner och familj och kärlek än på insidan av att bli behandlad som något personen inte är eller någonsin varit.

    Sen tror jag som sagt att det är olika runt om i landet hur folk behandlas och hur lämpad personalen är osv. Det påverkar såklart bedömningen av vården / hjälpen osv.
  • Anonym (Vännen)
    Anonym (rutan) skrev 2015-10-05 16:14:10 följande:

    Känner du ngn som varit inlagd?

    Vad tänker du om denne?

    Hur tror du att det är därinne?


    Ja, jag känner folk som varit inlagda och andra som sökt hjälp på psykakuten.

    Jag tänker inget särskilt om dem pga just detta. Förutom att jag är glad att de mår bättre idag.

    Jag tror att det är väldigt olika dels beroende på var man är och personalen där, dels på ens diagnos. För en deprimerad kan jag tänka mig att det känns något bättre än för en paranoid som tror att personalen vill dem illa. Bara som ett exempel.
  • ninasord
    Anonym (A) skrev 2015-10-05 22:47:48 följande:
    Du behöver så otroligt mycket hjälp. Sjuka, sjuka, sjuka människa.

    Inga problem.
    Jag är villig att ta hand om dig när helst det blir nödvändigt.


    Min poäng var att man inte skulle blanda ihop civilt våld och våldtäkt med våldtäktsoffer i exv krig vilket snarare kan ses som en metod, en del av en processen där syftet är att bryta ner någon mentalt, se tortyr.

    Sexuell våld, där bland systematisk sexuellt våld är därför endast ett sätt att föra mental skada på offret och ska således inte tas personligt. Varför jag skriver så är för att du i krig måste förstå att det inte är personligt, utan ett i system satt verktyg för att vålla störts möjliga skada. Så, talar vi i termer av krig, nej då är våldtäkt inte det värsta som kan hända offret, det är endast en början till en lång process där denne blir torterat alternativt hjärntvättat.

    Försvarsmekanismerna fungerar i längden inte likadant som hos utsatta civila. Man lär sig att inte brytas ner, man lär sig att ta smärta, förnedring etc. Detta i syfte för att överleva eller för att bli soldat, om inte gerillakrigare om det är en del av en mer extrem utbildning.

    Mannen som förde våld på mig är själv en fd. krigsfånge med flera års tortyr bakom sig vilket gjort honom rent av farlig, eftersom han är en fd. krigare. Hans politisk intressen har fört konsekvenser med sig vilket jag inte förstod vidden av förrns långt senare. Han är terroristklassad i vissa länder, känd av underrättelsen samt myndigheterna. Han har som jag skrev dock inte stridit för iSIS. Men det är en historia för sig...

    Syftet med att skriva detta var för att varna kvinnor att inleda något förhållande med män som flyr från ISIS härjade områden under några som helst omständigheter samt att välvilliga inte ska vara för öppenhjärtiga och givmilda om dom inte känner till verkligheten som flämtar i nacken på dessa män som kvinnor. Var vaksamma samt förneka inte den svenska underrättelsen.

    Det är inte för min skull jag skriver.
    Ursäkta att en så djupt störd individ som jag (så som det har påståtts) vill att andra inte ska behöva gå igenom vad jag har. Denna man var vare sig början eller slutet på vad som hände, mer än så kan ja inte skriva.

    Håll ögonen öppna och ta hand om er!
    .
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-07 19:50


    Men för all del, om ni föredrar att falla offer så bortse från vad jag har skrivit och delat med mig av i detta inlägg. Andras överlevnad ligger inte på min prioritetslista eftersom jag inte har betalt för ett skit, se det mer som en vänlig gest då det finns en del från högre orter som bett mig om att skriva detta. Därmed är min omtanke om andras eventuella risk för utsatthet som död ett minne blott. Jag kommer bland andra att läsa om detta på nyheterna och jag kan med gott samvete instämma att jag har gjort vad jag har kunnat för att undvika se sådana rubriker på förstasidorna.

    När ni väl blir utsatta. Lycka till.
    Bit ihop, det ger sig sa fan!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-07 20:10


    Jag uppskattar dock att intresset för det skriva intresserar er mer än min (hette det visst huvudbonad. ETT steg närmare rätt riktning!

    Om du inte vet vad du skriver om är det lika bra att låta bli, anonym (A).
    Jag kunde ha varit en sadist också.

  • Anonym (A)
    ninasord skrev 2015-10-07 20:18:32 följande:

    Inga problem.

    Jag är villig att ta hand om dig när helst det blir nödvändigt.

    Min poäng var att man inte skulle blanda ihop civilt våld och våldtäkt med våldtäktsoffer i exv krig vilket snarare kan ses som en metod, en del av en processen där syftet är att bryta ner någon mentalt, se tortyr.

    Sexuell våld, där bland systematisk sexuellt våld är därför endast ett sätt att föra mental skada på offret och ska således inte tas personligt. Varför jag skriver så är för att du i krig måste förstå att det inte är personligt, utan ett i system satt verktyg för att vålla störts möjliga skada. Så, talar vi i termer av krig, nej då är våldtäkt inte det värsta som kan hända offret, det är endast en början till en lång process där denne blir torterat alternativt hjärntvättat.

    Försvarsmekanismerna fungerar i längden inte likadant som hos utsatta civila. Man lär sig att inte brytas ner, man lär sig att ta smärta, förnedring etc. Detta i syfte för att överleva eller för att bli soldat, om inte gerillakrigare om det är en del av en mer extrem utbildning.

    Mannen som förde våld på mig är själv en fd. krigsfånge med flera års tortyr bakom sig vilket gjort honom rent av farlig, eftersom han är en fd. krigare. Hans politisk intressen har fört konsekvenser med sig vilket jag inte förstod vidden av förrns långt senare. Han är terroristklassad i vissa länder, känd av underrättelsen samt myndigheterna. Han har som jag skrev dock inte stridit för iSIS. Men det är en historia för sig...

    Syftet med att skriva detta var för att varna kvinnor att inleda något förhållande med män som flyr från ISIS härjade områden under några som helst omständigheter samt att välvilliga inte ska vara för öppenhjärtiga och givmilda om dom inte känner till verkligheten som flämtar i nacken på dessa män som kvinnor. Var vaksamma samt förneka inte den svenska underrättelsen.

    Det är inte för min skull jag skriver.

    Ursäkta att en så djupt störd individ som jag (så som det har påståtts) vill att andra inte ska behöva gå igenom vad jag har. Denna man var vare sig början eller slutet på vad som hände, mer än så kan ja inte skriva.

    Håll ögonen öppna och ta hand om er!

    .

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-07 19:50

    Men för all del, om ni föredrar att falla offer så bortse från vad jag har skrivit och delat med mig av i detta inlägg. Andras överlevnad ligger inte på min prioritetslista eftersom jag inte har betalt för ett skit, se det mer som en vänlig gest då det finns en del från högre orter som bett mig om att skriva detta. Därmed är min omtanke om andras eventuella risk för utsatthet som död ett minne blott. Jag kommer bland andra att läsa om detta på nyheterna och jag kan med gott samvete instämma att jag har gjort vad jag har kunnat för att undvika se sådana rubriker på förstasidorna.

    När ni väl blir utsatta. Lycka till.

    Bit ihop, det ger sig sa fan!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-07 20:10

    Jag uppskattar dock att intresset för det skriva intresserar er mer än min (hette det visst huvudbonad. ETT steg närmare rätt riktning!

    Om du inte vet vad du skriver om är det lika bra att låta bli, anonym (A).

    Jag kunde ha varit en sadist också.


    Sitter du och hotar andra medlemmar nu också? Jag skulle verkligen råda dig till att tänka på vad du skriver. Du är fullkomligt spårad och fortsätter du hålla på som du gör så kommer folk fortsätta reagera på det viset dem gör mot dig också.

    Det är sällan någon öht förstår vad du pratar om här men oftast handlar det om piller, terrorism, våld mm.

    Jag tar tillbaka det jag skrev. Jag är ingen doktor och kan egentligen inte bedöma att du är sjuk. Men står allting rätt till i huvudet på dig? Nej, det tror jag inte.

    Du får vara precis som du vill, men var då också beredd på att folk reagerar på ditt udda sätt. Prata gärna också om vad du vill, men du får läggs ner med att vara hotfull mot andra medlemmar för det är inte första gången jag ser att du skriver något liknande.
  • ninasord
    Anonym (A) skrev 2015-10-07 20:33:23 följande:
    Sitter du och hotar andra medlemmar nu också? Jag skulle verkligen råda dig till att tänka på vad du skriver. Du är fullkomligt spårad och fortsätter du hålla på som du gör så kommer folk fortsätta reagera på det viset dem gör mot dig också.

    Det är sällan någon öht förstår vad du pratar om här men oftast handlar det om piller, terrorism, våld mm.

    Jag tar tillbaka det jag skrev. Jag är ingen doktor och kan egentligen inte bedöma att du är sjuk. Men står allting rätt till i huvudet på dig? Nej, det tror jag inte.

    Du får vara precis som du vill, men var då också beredd på att folk reagerar på ditt udda sätt. Prata gärna också om vad du vill, men du får läggs ner med att vara hotfull mot andra medlemmar för det är inte första gången jag ser att du skriver något liknande.
    Hotar hur då?
    Jag är en ytterst omtänksam människa och jag skulle aldrig få för mig att ge mig på människor som inte är hotfulla själva. Du kanske inte förstod, att jag skrev i förebyggande syfte, för att undvika att andra råkar ut för terrorister. Är det hot anser du? För verkligheten är den, att det finns terrorism och terrorister även innanför Sveriges gränser, men det kanske är för mycket att ta in om man är mest bekant med gosiga kamrater som skickar nallebjörnar och annat krams till någon som är lite låg och behöver lägga in sig som ett barn vill ha ett plåster på det som gör ont.

    Hur folk uppfattar mig orkar jag inte bry mig om, det är ändå jag som vet bäst då det kommer till mig och min verklighet eller ska tv tittarna avgöra det med? Det är då demokrati på högsta nivå.. aja.. du fattar bara inte. Stackare.

    Det är lika bra att du tar tillbaka det eftersom jag betvivlar att du har någon adekvat utbildning för att uttala dig om någon du bara sett eller fått intryck av på ett forum. Har du legitimitet att ens spekulera kring mitt mående?

    Att folk reagerar på allt jag säger och gör vet jag redan, vi bor ju i Sverige.
    Jag vill... är du redo att ta in det? Bli respekterad som vem som helst OAVSETT vad jag har för psykisk besvär, hur jag skriver eller tänker. Vilken diagnos det rör sig om är inte så viktigt för att vara diplomatisk och tvinga mig inte att öppna upp för den diskussionen. Samtliga efterblivna kommer att gapa sig hesa om jag skrev det. Det är inte poängen här.

  • Anonym (A)
    ninasord skrev 2015-10-07 20:45:55 följande:

    Hotar hur då?

    Jag är en ytterst omtänksam människa och jag skulle aldrig få för mig att ge mig på människor som inte är hotfulla själva. Du kanske inte förstod, att jag skrev i förebyggande syfte, för att undvika att andra råkar ut för terrorister. Är det hot anser du? För verkligheten är den, att det finns terrorism och terrorister även innanför Sveriges gränser, men det kanske är för mycket att ta in om man är mest bekant med gosiga kamrater som skickar nallebjörnar och annat krams till någon som är lite låg och behöver lägga in sig som ett barn vill ha ett plåster på det som gör ont.

    Hur folk uppfattar mig orkar jag inte bry mig om, det är ändå jag som vet bäst då det kommer till mig och min verklighet eller ska tv tittarna avgöra det med? Det är då demokrati på högsta nivå.. aja.. du fattar bara inte. Stackare.

    Det är lika bra att du tar tillbaka det eftersom jag betvivlar att du har någon adekvat utbildning för att uttala dig om någon du bara sett eller fått intryck av på ett forum. Har du legitimitet att ens spekulera kring mitt mående?

    Att folk reagerar på allt jag säger och gör vet jag redan, vi bor ju i Sverige.

    Jag vill... är du redo att ta in det? Bli respekterad som vem som helst OAVSETT vad jag har för psykisk besvär, hur jag skriver eller tänker. Vilken diagnos det rör sig om är inte så viktigt för att vara diplomatisk och tvinga mig inte att öppna upp för den diskussionen. Samtliga efterblivna kommer att gapa sig hesa om jag skrev det. Det är inte poängen här.


    Jag är mäktigt imponerad över hur du hela tiden inte förstår vad jag säger. Eller hela tiden missar poängen någon har med det dem säger. Det är inte första gången du skriver till en medlem här på FL "jag kan ta hand om dig när helst det blir nödvändigt", jag avråder dig från att skriva så till andra människor. Det är allt. Sluta vara obehaglig på en personlig nivå.

    Allt annat du babblar om ger jag fullständigt fan i faktiskt.
  • ninasord
    Anonym (A) skrev 2015-10-07 20:54:44 följande:
    Jag är mäktigt imponerad över hur du hela tiden inte förstår vad jag säger. Eller hela tiden missar poängen någon har med det dem säger. Det är inte första gången du skriver till en medlem här på FL "jag kan ta hand om dig när helst det blir nödvändigt", jag avråder dig från att skriva så till andra människor. Det är allt. Sluta vara obehaglig på en personlig nivå.

    Allt annat du babblar om ger jag fullständigt fan i faktiskt.
    Du missuppfattar ju min mening fullkomligt. Det är ju DU som inte vill förstå en rad jag skriver. Att du upplever mig obehaglig  (utifrån dina egna icke-erfarenheter av verkligheten) innebär inte att jag är vare sig obehaglig eller fara för allmänheten.

    Du är kort och gott en överkänslig person, men skäms inte. Det finns många som är precis som dig. Upphör då att föröka tämja mig, det kommer inte att gå. Det är för sent! ...om jag ska uttrycka mig i klartext. Då.

    Min hjärna är skapt för att vara obehaglig (minst sagt), men jag har för den skull ingen intention att få dig att känna just obehag. Tro mig och sluta ropa varg då det inte finns någon varg här.
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (A) skrev 2015-10-07 20:54:44 följande:

    Jag är mäktigt imponerad över hur du hela tiden inte förstår vad jag säger. Eller hela tiden missar poängen någon har med det dem säger. Det är inte första gången du skriver till en medlem här på FL "jag kan ta hand om dig när helst det blir nödvändigt", jag avråder dig från att skriva så till andra människor. Det är allt. Sluta vara obehaglig på en personlig nivå.

    Allt annat du babblar om ger jag fullständigt fan i faktiskt.


    Du är inte ensam om att tycka detta. Har pm:at med många personer som tycker att hon är grymt obehaglig och psykiskt sjuk. + svarar totalt irrationellt i alla trådar...
  • ninasord
    Anonym (Håller med) skrev 2015-10-07 21:39:25 följande:
    Du är inte ensam om att tycka detta. Har pm:at med många personer som tycker att hon är grymt obehaglig och psykiskt sjuk. + svarar totalt irrationellt i alla trådar...
    Du... prata med mig istället för om mig. Det känns mer naturligt och normalt på så vis. Och det är inte mig ni ska fly i från, utan terroristerna jag skriver om.
Svar på tråden Psyket