• Anonym (raia)

    köttätning känns som ett psykopatiskt drag

    Är själv vegan sen födseln och i verkliga livet är jag positiv och försöker inspirera folk på ett bra sätt med saklig info och goda recept, men här är jag anonym. Alla vet vad köttproduktion innebär: ett djur växer upp, göds till orimliga proportioner, lever oftast i misär, ser aldrig solen eller får vistas utomhus. HHönorna övergöds såpass tt de knappt kan gå, grisarna bor så trångt att de utvecklar galna beteenden och bla biter av varandra svansarna. För att undvika detta knipsar de sonika av svansen hoskultingarna utan bedövning. Tuppkycklingar mals ned levande och blir djurfoder. Kor går ständigt dräktiga och lakterande från 1-2 års ålder och kalven tas ifrån dom det första dygnet, andra om det är en ekogård. Sen slaktas de vid fem år, trots att deras naturliga livslängd är 15-20 år.

    Detta är bara ett fåtal exempel på hur köttet produceras. Med all denna fakta kan jag inte låta bli att tänka att folk som vet detta som ändå fortsätter äta kött, ägg och mjölk måste ha nåt fel i huvudet.

    Hur kan nån rationalisera det? Det är dessutom enormt skadligt för människor att äta kött. Kan nån förklara? (Att bacon är gott är inte en anledning, nej...)

  • Svar på tråden köttätning känns som ett psykopatiskt drag
  • KingOfKings

    Mmmmm baaacon Tomte

    Nej ok så seriöst har människor ätit kött i alla tider. Det är väl därför som människor äter kött idag också.

    Schimpanser är också köttätare, babianer är köttätare osv.

    Vi har hörntänder som draculor många av oss.

    Men jag håller med dig om att djurskyddet borde vara ett helt annat.

    btw jag gillar inte ens bacon det är äckligt Drömmer

  • Aikido

    Du borde göra lite studiebesök ute på svenska gårdar tycker jag. Själv betraktar jag veganer som knäppgökar. Och jo. Att bacon är gott räcker för mig.

    Enormt skadligt ja. Det märks tydligt. Varenda djävel dör ju till slut. Även veganer.

  • Anonym (Veg fem år)

    Var veg fem år för x antal år sen. Stör mig på det som inte ville vara veg då men nu när det blivit så hype:at. Bra i och för sig men man blir ju övertygad om att stora massan har vissa sågspån i huvudet, rent av psykopatiska ja. Ska dra mitt strå till stacken igen. Önskar jag kände mer för djuren men det gör jag inte. Jag tycker helt klart att det är ändå bättre att vara veg. När jag säger veg så menar jag veg o inte ngt fiskätande. "Jag är veg men äter fisk", vad är det för jävla kommentar.

  • KingOfKings
    Anonym (Veg fem år) skrev 2015-11-18 10:25:30 följande:
    Var veg fem år för x antal år sen. Stör mig på det som inte ville vara veg då men nu när det blivit så hype:at. Bra i och för sig men man blir ju övertygad om att stora massan har vissa sågspån i huvudet, rent av psykopatiska ja. Ska dra mitt strå till stacken igen. Önskar jag kände mer för djuren men det gör jag inte. Jag tycker helt klart att det är ändå bättre att vara veg. När jag säger veg så menar jag veg o inte ngt fiskätande. "Jag är veg men äter fisk", vad är det för jävla kommentar.
    haha exakt, jag skrattar dessa korkade invidivder som säger det påståendet rakt upp i ansiktet.
  • Tuss 1

    Jag tror att många av oss numera väljer kött från de som behandlar djuren väl.

    Hos oss äter vi mest älg och fisk som vi själv fiskat. Vi köper kött från en liten lokalproducent som vi vet tar hand om djuren. Gris äter vi knappt förrutom korv och då från en lokalproducent.

    När jag var liten hade vi egna djur som slaktades på gården.

    Ägg köps från frigående höns. Men jag håller med om att de kanske inte har ett optimalt liv. Kyckling äter vi väldigt sällan. Kanske 2-3 går per år. Men vi har börjat jaga gäss så då kanske det blir mer sällan.

    Vet inte om vi har psykopatiska drag men antagligen. Alla har ju nåt. Och ja det är ju som bekant ej behandlingsbart ;)

  • Anonym (Veg fem år)
    KingOfKings skrev 2015-11-18 10:29:05 följande:

    haha exakt, jag skrattar dessa korkade invidivder som säger det påståendet rakt upp i ansiktet.


    Ja, finns det ngn liknelse... Det är säkert samma folk som röstar på SD. "Jag är missnöjd med politikerna o partierna. Något måste göras, en förändring. Jag röstar på SD."
  • kastrullGrodan

    Tror de flesta äter kött av gammal vana och för att alla andra äter det. För speciellt gott är det ju inte, oftast segt eller så någon nermald massa som bara smakar kryddor. Testade faktiskt en köttbit förra vecka efter många år som vegatarian och det var ingen höjdare.

    Finns mycket vegetarisk mat som är mycket godare, och om vi nu ska förstöra den här planeten så borde nog fler inse det.

  • Anonym (Hmmm)

    Köttätning psykopatiskt? Så du menar att majoriteten av alla människor sedan mänsklighetens gryning är och har varit psykopater?

  • Anonym (Hmmm)
    kastrullGrodan skrev 2015-11-18 10:43:32 följande:

    Tror de flesta äter kött av gammal vana och för att alla andra äter det. För speciellt gott är det ju inte, oftast segt eller så någon nermald massa som bara smakar kryddor. Testade faktiskt en köttbit förra vecka efter många år som vegatarian och det var ingen höjdare.

    Finns mycket vegetarisk mat som är mycket godare, och om vi nu ska förstöra den här planeten så borde nog fler inse det.


    ...tycker du! Jag tycker att vällagat kött är jättegott. Däremot äter jag inte kött i matsalen på jobbet eftersom det är svårt att lyckas med kött när man ska laga mat till väldigt många. blir det segt och tråkigt.
  • Pentra

    Jag känner till flera som har höns. Hönsen går fritt mellan ute och inne, har det hur bra som helst och värper sina ägg. Vissa av äggen får hönorna behålla och vissa äter ägarna upp. Ett förhållande som fuknar hur bra som helst. ... Jag håller absolut med om att den kommersiella köttindustrin är hemsk, men det finns ju goda akternativ för den som är intresserad. Ett sätt är att forcera forskningen kring köttodling, så att inga djur behöver avlas och slaktas för vårt köttbehov. Alltså; att köpa odlat kött närhelst det blir allmänt möjligt. Man kan låta växter producera animaliskt protein till oss. Ett annat alternativ, fram tills dess, är att bara köpa kravmärkt kött och att köpa viltkött från jägare. ... Människan måste faktiskt äta animaliskt protein för att hålla kropp och psyke friskt. Om människan får en obalans mellan intaget av animaliskt- och vegetariskt protein så påverkar detta både psyket och tankeförmågan negativt och skador uppstår. Speciellt allvarligt och skadligt är vegetarianism/veganism för ofödda och växande barn. Dessa klara och tydliga faktum har man kommit fram till genom noggrann och gedigen forskning. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Svar på tråden köttätning känns som ett psykopatiskt drag