• Milla2016

    Vi som planerar äggdonation 2016

    Hej!

    Tänkte kolla om det finns intresse för en tråd för oss som planerar/gör äggdonation under 2016?

    Jag medicinerar nu inför ett FET i januari.

    Någon annan som är på gång eller planerar?

  • Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016
  • Savasana

    Kurrea: Låter så märkligt att de säger 2 ml, lönt liksom... 
    På min ordination har jag 150 ml men då har jag skött allting här hemma. De har inte haft mer inblandning än att jag ville ha med det på min ordination. När jag sen pratade med Dr L vid ET sa jag att jag skulle få dropp dagen efter och det tyckte han var bra. Han tyckte att jag skulle ha det varje dag därefter men då hejdade jag honom och sa att mitt upplägg var två gånger i veckan under ruvningen och sen ett nytt vid ev plus. Jag har aldrig fått något när jag har varit på kliniken och det har gått bra ändå.

  • xxx4

    Grattis! Bra värde!


    Löparnörden skrev 2016-03-04 09:09:23 följande:

    Hej alla kloka,

    Fick precis svar på hcg prov som låg på 520 och progesteron på 190.

    Visst är det bra värde med insättning av 5 dagars embryo 19 mars, är väl typ i v. 4 +5 eller nåt liknande.


  • Kurrea
    Savasana skrev 2016-03-04 10:25:41 följande:

    Kurrea: Låter så märkligt att de säger 2 ml, lönt liksom... 
    På min ordination har jag 150 ml men då har jag skött allting här hemma. De har inte haft mer inblandning än att jag ville ha med det på min ordination. När jag sen pratade med Dr L vid ET sa jag att jag skulle få dropp dagen efter och det tyckte han var bra. Han tyckte att jag skulle ha det varje dag därefter men då hejdade jag honom och sa att mitt upplägg var två gånger i veckan under ruvningen och sen ett nytt vid ev plus. Jag har aldrig fått något när jag har varit på kliniken och det har gått bra ändå.


    Hej Savasana, ok, skönt att höra. Då kan jag känna mig lugn med att ta det när jag kommer hem från Riga istället. Känns fantastiskt bra att kunna få så bra svar på alla funderingar man har här i tråden. Ni är fantastiska tjejer! Kram
  • Lavisen

    Absolut bra värde löparnörden :)
    Jag hade nästan samma värde med (3 st men är nog bara 1 som fastnat) fem dagars blasto o testdag dag 12.. o alla sa att det var bra värde, både gyn o kliniken.

  • TyckOmMig

    Löparnörden-kanonvärde jag som väntat tvillingar två gånger har "bara" haft 250 dag 11...så väldigt individuellt men mina embryon är bara 3 dagars!

  • Tulpa

    Jag har också fått mina hcg-värden. Antingen så har vi fått besked i olika enheter - eller så kan man ju ana att det är två embryon som fastnat! Testdag 12 med 5-dagars hade jag hcg 2180 och dag 14 som är idag har jag 4840. Enheten är IE/L. Ökat som det ska ialla fall!

    Spänd på att höra vad ni tror....Koordinatorn sa att man inte kan utläsa om det är två från värdet men hennes kommentar var i alla fall att "you are very pregnant" :)

  • Savasana

    Oj, det var verkligen ett rejält hcg-värde Tulpa! Jag har aldrig hört att man kan mäta hcg i olika enheter så jag hade nog ställt in mig på att där finns mer än en liten sötnos därinne.

    Skön kommentar "very pregnant!" Hahaha!

  • Lana68

    [quote=76405377][quote-nick]Tulpa skrev 2016-03-04 18:22:41 följande:[/quote-nick]Jag har också fått mina hcg-värden. Antingen så har vi fått besked i olika enheter - eller så kan man ju ana att det är två embryon som fastnat! Testdag 12 med 5-dagars hade jag hcg 2180 och dag 14 som är idag har jag 4840. Enheten är IE/L. Ökat som det ska ialla fall!

    Spänd på att höra vad ni tror....Koordinatorn sa att man inte kan utläsa om det är två från värdet men hennes kommentar var i alla fall att "you are very pregnant" :)[

    Stort grattis till dig

    Jag hade samma värden när jag väntade två :)

  • Tulpa

    Aha, tack hörni! Då var det som jag misstänkte ;) Fick lite av en chock när jag såg värdet först. Lite nervös för hur man ska klara en tvillinggraviditet men efter att ha funderat och pratat med några nära personer så känner jag mig lite lugnare och mer positiv. Det får bli dag för dag :) Det viktiga nu är att få sötnosen eller sötnosarna att stanna kvar :)  

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016