• Anonym (!!!)

    Varför tar man andras tvätttid?!!

    Går ner till tvättstugan för att slänga in fler maskiner och vad möts man av? Jo ngn jävla idiot har tagit ut min tvätt och slängt in sin egen!!! Varför gör man så?

  • Svar på tråden Varför tar man andras tvätttid?!!
  • StevenDiese

    Antingen har väl du eller den andra människan tagit fel på datum.

  • Anonym (!!!)
    StevenDiese skrev 2016-04-27 21:48:22 följande:

    Antingen har väl du eller den andra människan tagit fel på datum.


    Nej. Jag dubbelkollade det första jag gjorde. Och om den andra tagit fel så borde väl idioten också dubbelkollat när maskinerna var upptagna.. Det är inte första gången heller. Samma person har tagit flera grannars tid upprepade gånger..
  • 8295

    Händer hos mig också. Folk tar ut ens tvätt och lägger i sin egna. Däremot använder princip ingen bokningssystemer, vilket är oerhört frustrerande. Är mitt hushåll och 1-2 till som faktiskt bokar sina tider.

  • Aniiee

    För att en hyresvärd/bostadsrättsförening tillåter det. Inte direkt, naturligtvis, utan genom att ha ett system som lätt kan missbrukas. 

    Kräv att få elektroniska lås som bara kan låsas upp av värden och den som har tvättiden.


    You are the creators and the curators of your own lives
  • Anonym (Y)
    Anonym (!!!) skrev 2016-04-27 21:46:34 följande:

    Går ner till tvättstugan för att slänga in fler maskiner och vad möts man av? Jo ngn jävla idiot har tagit ut min tvätt och slängt in sin egen!!! Varför gör man så?


    För att de är idioter? Hoppas du gav igen.
  • neverpreggo

    Du slängde väl ut dennes tvätt, typ på golvet med tillhörande arg lapp? Speciellt om personen satt det i system.


    Inte för att jag varit så otrevlig men blev jäkligt irriterad när en person tvättade på min tid i ett tidigare boende. Jag var helt slut och behövde för enda gången verkligen just den första delen av tiden då jag skulle iväg. Jag blev i princip gråtfärdig och trots kommunikationsproblem så säger personen att jag kan ta maskiner från dennes kompis som tvättar i den andra tvättstugan. MEN DU DÅ?! Jag hann givetvis inte tvätta klart och dagen var förstörd. Hade varit bättre om jag trodde för fem öre att personen ens bodde där. Folk får gärna tvätta på min tid om jag sagt att det är ok men nu går det inte då bara den som bokat kommer in.

  • Anonym (puckon)

    Så var det när jag flytta in här. Bokar man 16-20 men tvättsr först 17.00 för att man jobbar ja då är där någon dåre som slängt in sin tvätt. Det är MIN tvättid så om jag bara ska tvätta en maskin 19.00 så har inte du rätt att tvätta bara för "där var ju ingen". Är tiden bokad så är den. Såvida du inte pratat med mig och jag gett ok.

    Har även grannar som säger ah men tvätta du jag ska bara torktumla.. öh nej? Jag vill låsa efter mig och då är det bara jag som kommer in och värden.

    Fattar inte hur folk kan vara så tröga. Vi är verkligen få som bor här så det är ledigt nästan alltid varför kan man då inte planera bättre.

    När jag kommit på någon och det är t ex 30 min kvar har jag slängt ut deras tvätt utanför tvättstugan. Inte så trevligt men och andra sidan händer det sällan att dom tvättar på min tid nu. Är det nån minut kvar bara kan jag vänta på att dom kommer och tar sin tvätt.

  • Ankan03
    8295 skrev 2016-04-27 22:08:54 följande:

    Händer hos mig också. Folk tar ut ens tvätt och lägger i sin egna. Däremot använder princip ingen bokningssystemer, vilket är oerhört frustrerande. Är mitt hushåll och 1-2 till som faktiskt bokar sina tider.


    Anonym (!!!) skrev 2016-04-27 22:02:57 följande:
    Nej. Jag dubbelkollade det första jag gjorde. Och om den andra tagit fel så borde väl idioten också dubbelkollat när maskinerna var upptagna.. Det är inte första gången heller. Samma person har tagit flera grannars tid upprepade gånger..
    Vad är det för person? Kan du inte sätta dig och vänta på att hen kommer för att hämta sin tvätt, och fråga vad FAN det är frågan om? 

  • Vanilla ice queen
    Anonym (puckon) skrev 2016-04-27 23:49:15 följande:

    Så var det när jag flytta in här. Bokar man 16-20 men tvättsr först 17.00 för att man jobbar ja då är där någon dåre som slängt in sin tvätt. Det är MIN tvättid så om jag bara ska tvätta en maskin 19.00 så har inte du rätt att tvätta bara för "där var ju ingen". Är tiden bokad så är den. Såvida du inte pratat med mig och jag gett ok.

    Har även grannar som säger ah men tvätta du jag ska bara torktumla.. öh nej? Jag vill låsa efter mig och då är det bara jag som kommer in och värden.

    Fattar inte hur folk kan vara så tröga. Vi är verkligen få som bor här så det är ledigt nästan alltid varför kan man då inte planera bättre.

    När jag kommit på någon och det är t ex 30 min kvar har jag slängt ut deras tvätt utanför tvättstugan. Inte så trevligt men och andra sidan händer det sällan att dom tvättar på min tid nu. Är det nån minut kvar bara kan jag vänta på att dom kommer och tar sin tvätt.


    På alla ställen jag bott har regeln varit att om man inte påbörjat sin tvättid inom en timme så är det fritt fram för någon annan. Läs på vad som gäller i din förening...
Svar på tråden Varför tar man andras tvätttid?!!