• Anonym (Egalitarianen)

    Svenska tjejer knullar hela tiden

    Svenska tjejer knullar hela tiden. Det är likt en rutin som alla andra. Om det är i ett förhållande eller inte spelar ingen roll. De knullar hela tiden antingen eller. Det kan vara med något krogragg, nätdejt, KK, kille på stan eller någon på en semester, det har ingen betydelse men knullar gör de hela tiden.

    Det är vad jag förstått anledningen till att de aldrig hinner bygga upp någon längtan efter sex eftersom de aldrig går utan det. De kan få sex precis när som helst och det vet de givetvis om. Men jag tror inte det är så att de väntar med att ha sex tills de verkligen känner för det, utan de har som sagt sex rent rutinmässigt.

    Är det inte rätt slående egentligen om man tänker efter? En genomsnittlig kille har sex när han får ha sex. Det är alltså inte killen som avgör. Han är helt utlämnad till att en tjej ska ge sitt samtyckte och eftersom det händer sällan blir suget väldigt stort mellan gångerna och med det ökar desperationen. Det förklarar varför så många killar är så desperata men tjejer aldrig blir det.

  • Svar på tråden Svenska tjejer knullar hela tiden
  • Anonym (M)
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-09-28 03:01:21 följande:

    Enligt Smecker och flera andra (feminister) på forumet tar kvinnor redan kontakt med män i den utsträckning de önskar.


    Visst har könsroller luckrats upp mer och mer vilket är bra. Det gäöler för både män och kvinnor. Du och jag har ju dock diskuterat traditionella könsroller.

    Det är mer accepterat för kvinnor att ta första steget i dag, kvinnor får och tom förväntas vara aktiva på ett helt annat sätt än traditionellt. Däremot tror jag inte alls att kvinnor har samma möjligheter att vara aktiva som män har. Så att kvinnor generellt tar aktiv kontakt med män i den utsträckning de önskar håller jag inte med om. Jag tror att det finns en del "hinder" kvar inom det området.
  • Anonym513
    Anonym (M) skrev 2016-09-27 23:27:42 följande:
    Jaha?

    Vad har det med det jag skrev att göra?

    Tycker du inte att det vore bra om könsrollerna luckras upp så att allt fler kvinnor aktivt tar kontakt med (för dem intressanta) män?
    För mig räcker det med att de har vanlig hyfs och svarar på seriösa mejl oavsett kön. Jag kräver inte att någon oavsett kön skall känna sig tvungen att vara aktiv om man inte vill det.
    Exempel:
    Om jag bjuder upp en kvinna så brukar de flesta ha hyfs att tacka ja eller nej på ett artigt sätt.
  • Anonym (M)
    Anonym513 skrev 2016-09-28 16:20:24 följande:
    För mig räcker det med att de har vanlig hyfs och svarar på seriösa mejl oavsett kön. Jag kräver inte att någon oavsett kön skall känna sig tvungen att vara aktiv om man inte vill det.
    Exempel:
    Om jag bjuder upp en kvinna så brukar de flesta ha hyfs att tacka ja eller nej på ett artigt sätt.
    Nej, det vore ju tokigt att tycka att någon ska tvingas ragga, så den åsikten kan jag förstå.
  • Anonym513
    Anonym (M) skrev 2016-09-28 19:17:48 följande:
    Nej, det vore ju tokigt att tycka att någon ska tvingas ragga, så den åsikten kan jag förstå.
    Varför känner sig då många män tvingade att vara aktiva år 2016 på dejtingsajter? Och varför är kvinnorna så passiva? Har verkligen inte utvecklingen kommit längre?
  • Anonym (M)
    Anonym513 skrev 2016-09-28 19:25:29 följande:

    Varför känner sig då många män tvingade att vara aktiva år 2016 på dejtingsajter? Och varför är kvinnorna så passiva? Har verkligen inte utvecklingen kommit längre?


    det är väl ingen som tvingas att dejta?

    Varför det tar lång tid att luckra upp könsroller? De är förnodligen rätt starkt etablerade och det krävs en hel del innan vi har samma förväntningar på män och kvinnor i relationer.

    Är det så att få tjejer själva tar kontakt på dejtingsajter? (Att tjejer tar färre kontakter förstår jag, men ör det så mycket färre tjejer som tar kontakt?)
  • Anonym513
    Anonym (M) skrev 2016-09-28 21:14:12 följande:
    det är väl ingen som tvingas att dejta?

    Varför det tar lång tid att luckra upp könsroller? De är förnodligen rätt starkt etablerade och det krävs en hel del innan vi har samma förväntningar på män och kvinnor i relationer.

    Är det så att få tjejer själva tar kontakt på dejtingsajter? (Att tjejer tar färre kontakter förstår jag, men ör det så mycket färre tjejer som tar kontakt?)

    Nätdejting befäster våra könsroller


    Debattören: Ingenstans är tjejerna så passiva och killarna så aktiva


    www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/jamstalldhet/article13109514.ab


    Fem år senare är artikeln tyvärr lika aktuell... Det du skriver förklarar dock varför kvinnor är passiva.

  • Anonym (M)
    Anonym513 skrev 2016-09-28 21:26:30 följande:

    Nätdejting befäster våra könsroller

    Debattören: Ingenstans är tjejerna så passiva och killarna så aktiva

    www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/jamstalldhet/article13109514.ab

    Fem år senare är artikeln tyvärr lika aktuell... Det du skriver förklarar dock varför kvinnor är passiva.


    Ok.

    Vad är det jag skriver? Syftade du på att könsroller är starkt etablerade?
  • Anonym513
    Anonym (M) skrev 2016-09-28 21:41:14 följande:
    Ok.

    Vad är det jag skriver? Syftade du på att könsroller är starkt etablerade?
    Precis, jag hade hoppats att vi hade kommit längre :/
  • Anonym (eulalia)
    Anonym513 skrev 2016-09-28 19:25:29 följande:
    Varför känner sig då många män tvingade att vara aktiva år 2016 på dejtingsajter? Och varför är kvinnorna så passiva? Har verkligen inte utvecklingen kommit längre?
    När jag var medlem på en dejtingsida skrev jag mail till ca 10 män, alltså som första kontakt. Ingen svarade!
  • Anonym513
    Anonym (eulalia) skrev 2016-09-28 22:21:38 följande:
    När jag var medlem på en dejtingsida skrev jag mail till ca 10 män, alltså som första kontakt. Ingen svarade!
    Ett ljus i mörkret :) Tråkigt att de inte svarade. Jag anser att det hör till god ton när någon tagit sig tid att skriva några rader. Du får väl tänka som jag att har de inte vett att svara så är de inget att ha ;)
Svar på tråden Svenska tjejer knullar hela tiden