• Anonym (Egalitarianen)

    Svenska tjejer knullar hela tiden

    Svenska tjejer knullar hela tiden. Det är likt en rutin som alla andra. Om det är i ett förhållande eller inte spelar ingen roll. De knullar hela tiden antingen eller. Det kan vara med något krogragg, nätdejt, KK, kille på stan eller någon på en semester, det har ingen betydelse men knullar gör de hela tiden.

    Det är vad jag förstått anledningen till att de aldrig hinner bygga upp någon längtan efter sex eftersom de aldrig går utan det. De kan få sex precis när som helst och det vet de givetvis om. Men jag tror inte det är så att de väntar med att ha sex tills de verkligen känner för det, utan de har som sagt sex rent rutinmässigt.

    Är det inte rätt slående egentligen om man tänker efter? En genomsnittlig kille har sex när han får ha sex. Det är alltså inte killen som avgör. Han är helt utlämnad till att en tjej ska ge sitt samtyckte och eftersom det händer sällan blir suget väldigt stort mellan gångerna och med det ökar desperationen. Det förklarar varför så många killar är så desperata men tjejer aldrig blir det.

  • Svar på tråden Svenska tjejer knullar hela tiden
  • Smecker
    Anonym (CM) skrev 2016-11-26 15:02:14 följande:

    En majoritet av kvinnor som jag diskuterat detta med och en majoritet av killar som jag någonsin diskuterat frågan med som fått dessa råd. Många förstår inte ens frågan, vadå, one night, men bara gå ut ju. 

    Eftersom sex i ett förhållande är väldigt styrt inom förhållandets regler. Det säger ju inte så mycket om hur lätt eller svårt det är om ett par redan bara har sex med varandra. Det blir ju varken lättare eller svårare för ett visst kön inom ett förhållande att ha sex. Medans ute på jaktarenan så att säga där kan man studera skillnader på kön.

    Konsekvenser är också en faktor som påverkar självklart. T.ex. att en tjej ska bära på ett barn osv. Visst finns det tjejer som vill ha sex i förhållandet hellre. Därför ser man också fler män i förhållanden som önskar de kunnat leka av sig mera som singel innan de blev i förhållande. Vilket ju inte är så lätt då om tjejer hellre vill ha ett förhållande först. 

    Det blir ju sällan bra om en ny oskuld kille går på ett förhållande som prio 1. 

    Men sen ser man att även tjejer som vill ha förhållande träffar på den mannen som visar rätt egenskaper på krogen, då går hon hem och ligger i alla fall. 


    Jag väntar fortfarande på den underliggande datan som stöder ditt påstående. Eller baserar du det enbart på ditt eget tyckande och vad du tror?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (CM)
    Anonym (M) skrev 2016-11-26 15:09:41 följande:
    Ok, det jag är emot är de som sprider det osanna att det är en liten grupp män som "får" sex och att majoriteten av män är utan. För det stämmer ju inte.

    Men visst finns det ofrivilligt ensamma män och kvinnor men kan inte se att de blir hjälpta av att man sprider osanningar.
    Nu formulerade du dig annorlunda. Du skrev majoriteten av män är utan. Det betyder oskulder. 

    Det är ingen som har sagt. 

    Det man har sagt är att det är en större grupp kvinnor som ligger med en mindre grupp män.

    Även om alla har fått ligga en gång minst så blir fördelningen av antalet ligg till att det är en mindre grupp män som har ett större antal medans antalet ligg blir mer utsmetat i tjejgruppen.
  • Anonym (M)
    Anonym (CM) skrev 2016-11-26 15:08:47 följande:

    Ja men i diskussionen så talade man inte om förhållande. Jag talade om lättare eller svårt att få ligg, samlag. För att göra en sån bedömning så ser ger inte förhållandena varken till eller från.


    Jobjag tänker om man är singel och vill ha sex men bara i ett förhållande och inte lyckas få till det så har man ju lika svårt att få sex som den songeln som vill ha ett one night stand och misslyckas. Det finns nämligen de som tidogare i tråden (om jag inte blandar ihop trådar) att kvinnor som är singlar är det frivilligt till skillnad från män.
  • Anonym (CM)
    Smecker skrev 2016-11-26 15:11:50 följande:
    Jag väntar fortfarande på den underliggande datan som stöder ditt påstående. Eller baserar du det enbart på ditt eget tyckande och vad du tror?
    All forskning bygger på att det är någon människa som tror något och studerat något. 

    Själv så har jag blivit undervisad detta, har sett det med egna ögon, har själv studerat det genom att fråga runt 100 talet personer. Jag ser samma mönster om och om igen. Såklart undantag åt olika håll. Men i så gott som samtliga tjejer jag kan få tag på så kommer det inte vara en match att skaffa ett ligg för dem inom 1 månad. 

    Men jag har en stor hög med män som trots utgång 3 dubbelt mer än snittet inte får något överhuvudtaget. 

    Bara gå ut och prova vara man och testa. Se om man lyckas få hem någon. Många tjejer skulle bli sååå förvånade och få en annan syn på det.
  • Anonym (CM)
    Anonym (M) skrev 2016-11-26 15:12:40 följande:
    Jobjag tänker om man är singel och vill ha sex men bara i ett förhållande och inte lyckas få till det så har man ju lika svårt att få sex som den songeln som vill ha ett one night stand och misslyckas. Det finns nämligen de som tidogare i tråden (om jag inte blandar ihop trådar) att kvinnor som är singlar är det frivilligt till skillnad från män.
    Förstår men det är en annan diskussion. Jag skrev mitt inlägg utifrån ligg och inget annat. 

    Det blir bara konstigt om vi diskuterar en sak och du frågar utifrån andra förutsättningar och svarar. Lättare om vi diskuterar en sak i taget och håller oss till det. 
  • Anonym (M)
    Anonym (CM) skrev 2016-11-26 15:12:09 följande:

    Nu formulerade du dig annorlunda. Du skrev majoriteten av män är utan. Det betyder oskulder. 

    Det är ingen som har sagt. 

    Det man har sagt är att det är en större grupp kvinnor som ligger med en mindre grupp män.

    Även om alla har fått ligga en gång minst så blir fördelningen av antalet ligg till att det är en mindre grupp män som har ett större antal medans antalet ligg blir mer utsmetat i tjejgruppen.


    Fast den stora gruppen män (om man tar bort de som har mest och minst sex) har enligt statistiken fler sexpartners än motsvarande grupp kvinnor. Så det är ju inte så att den stora gruppen män har det sämre i det avseendet än den stora gruppen kvinnor.

    Och en del verksr ju vilja tolka att det finns en liten grupp män som har många sexpartners innebär att den stora gruppen män har färre sexpartners än den stora gruppen kvinnor.
  • Anonym (M)
    Anonym (CM) skrev 2016-11-26 15:16:44 följande:

    Förstår men det är en annan diskussion. Jag skrev mitt inlägg utifrån ligg och inget annat. 

    Det blir bara konstigt om vi diskuterar en sak och du frågar utifrån andra förutsättningar och svarar. Lättare om vi diskuterar en sak i taget och håller oss till det. 


    Faste jag skriver ju också om ligg/sex. Men menar du att du bara skriver om one night stands? Hur lätt det är för män och kvinnor med det?

    Då skulle jag definitivt vilja hävda att det kan vara väldigt svårt för kvinnor på grund av de konsekvenser det kan innebära för kvinnor.
  • Anonym (CM)

    Man behöver inte vara raketforskare eller av ett visst kön för att gå ut på krogen och se mängden av desperata killar som jagar och raggar på allt de ser. 

    Att då förstå att det inte är lika svårt för en tjej att få napp om hon bara ville själv och ligga i jämförelse med det jobb en man måste göra för att kanske lyckas få ligga. Ja det behöver man inte heller vara raketforskare för att förstå. 

    Som kille har jag kanske i hela mitt liv vid fåtalet tillfällen blivit raggad på av en tjej. Sällsynt.

    Men tjejer klagar nästan jämt o ständigt på hur många killar de måste säga nej till. 
    Suttit och snackat med tjejer som kan skämta om den och den killen som kom fram. Som kille har jag inget sånt att bidra med.

    Så det är inte svårt alls att förstå hur det blir lättare för en tjej att ligga om hon bara vill.

  • Anonym (CM)
    Anonym (M) skrev 2016-11-26 15:17:14 följande:
    Fast den stora gruppen män (om man tar bort de som har mest och minst sex) har enligt statistiken fler sexpartners än motsvarande grupp kvinnor. Så det är ju inte så att den stora gruppen män har det sämre i det avseendet än den stora gruppen kvinnor.

    Och en del verksr ju vilja tolka att det finns en liten grupp män som har många sexpartners innebär att den stora gruppen män har färre sexpartners än den stora gruppen kvinnor.
    Ser inget mervärde i att ta bort en del av grupperna. Varför? 
    Jämna ut jämförelsen. 

    Så länge det finns bara en liten övervikt eller snefördelning inom gruppen män till att vissa män "roffar" åt sig fler ligg så kommer det bli en snefördelning i botten på gruppen också till att det blir en något större grupp män som inte får ligga. 
  • Anonym (CM)
    Anonym (CM) skrev 2016-11-26 15:21:25 följande:

    Man behöver inte vara raketforskare eller av ett visst kön för att gå ut på krogen och se mängden av desperata killar som jagar och raggar på allt de ser. 

    Att då förstå att det inte är lika svårt för en tjej att få napp om hon bara ville själv och ligga i jämförelse med det jobb en man måste göra för att kanske lyckas få ligga. Ja det behöver man inte heller vara raketforskare för att förstå. 

    Som kille har jag kanske i hela mitt liv vid fåtalet tillfällen blivit raggad på av en tjej. Sällsynt.

    Men tjejer klagar nästan jämt o ständigt på hur många killar de måste säga nej till. 
    Suttit och snackat med tjejer som kan skämta om den och den killen som kom fram. Som kille har jag inget sånt att bidra med.

    Så det är inte svårt alls att förstå hur det blir lättare för en tjej att ligga om hon bara vill.


    Jag kan nästan ta vilken tjej som helst vi går ut och räknar antalet påraggningar och vi skulle få en snefördelning på antal påraggningar mellan mig och henne på 10 till 1 minst. 
Svar på tråden Svenska tjejer knullar hela tiden