• Milla8101

    IVF Januari 2017

    Hej

    Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

    Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

    Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

    Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

    Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

    Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

    Jag fyller på eftersom.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

  • Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Milla8101
    tokentoken skrev 2017-01-15 21:59:05 följande:

    Hej vi har "uppstart" möte på tisdag på SH. Undrar vad kommer läkaren att fråga? Har försökt nu 5 mån, hade amf värde 1,3, 4 follikar men är redan 38 år. Mannen har gjort CB test och allt var OK. Kommer SH skicka hem oss? 


    Hej

    Vet inte riktigt vad dom frågar men dom kollar inte bara på amh värdet. Utan hur många blåsor och hur äggledaren ser ut bl.a.

    Dom gör säkert en undersökning för att kolla sånt.

    Har ni försökt att bli gravida i 5 mån? Enligt en läkare är det inte så lång tid. Går ni privat?
  • Xantan85

    Nu är det dags att åka och kolla hur det står till i kroppen efter 5 dagar med gonal F, ultraljud och blodprover nu på morgonen! Spännande

    Jag verkar ha väldigt låg dos av gonal F då jag bara har tagit 100 enheter!

  • TokenToken1
    Milla8101 skrev 2017-01-15 23:16:39 följande:
    Hej

    Vet inte riktigt vad dom frågar men dom kollar inte bara på amh värdet. Utan hur många blåsor och hur äggledaren ser ut bl.a.

    Dom gör säkert en undersökning för att kolla sånt.

    Har ni försökt att bli gravida i 5 mån? Enligt en läkare är det inte så lång tid. Går ni privat?
    Tack Milla8101.
    Vi har försökt bli gravida endast 5 månader.
    Men det känns som att när man närmar sig 39 så är det säkrast med IVF. Det är privat (SH). 
  • Emsoff
    TokenToken1 skrev 2017-01-16 09:02:38 följande:
    Tack Milla8101.
    Vi har försökt bli gravida endast 5 månader.
    Men det känns som att när man närmar sig 39 så är det säkrast med IVF. Det är privat (SH). 
    När man är över 35 är det helt okej att be om hjälp efter 6 månader. Men oftast görs en utredning först.
  • Xantan85

    Ja då var undersökningen gjord och jag känner mig så förvirrad... vet inte om de såg bra eller dåligt ut, flera små äggblåsor fanns som var mindes än 1 cm, men jag vet inte om de är normalt eller om det inte var bra.. fick en känsla av att min läkare inte var helt nöjd, men hon ville inte säga något utan hon skulle skicka resultatet till Falun som skulle kontakta mig på telefon...

    Hur har eran äggblåsor varit på VUL efter 5 dagar på gonal F?!

  • Emsoff
    Xantan85 skrev 2017-01-16 09:15:34 följande:

    Ja då var undersökningen gjord och jag känner mig så förvirrad... vet inte om de såg bra eller dåligt ut, flera små äggblåsor fanns som var mindes än 1 cm, men jag vet inte om de är normalt eller om det inte var bra.. fick en känsla av att min läkare inte var helt nöjd, men hon ville inte säga något utan hon skulle skicka resultatet till Falun som skulle kontakta mig på telefon...

    Hur har eran äggblåsor varit på VUL efter 5 dagar på gonal F?!


    Jag gjorde precis samma sak. 5 blåsor om 9 mm. Min läkare skulle också kolla med Falun först. Men hon sa att jag skötte mig bra. Hade dock hoppats på fler än 5 såklart.
  • Milla8101
    Karins08 skrev 2017-01-16 09:43:26 följande:

    Äggplock idag!

    Känner mig så nervös.


    Åhhhh du bestämde dig för det, lycka till. Håller alla tummar.
  • Milla8101
    TokenToken1 skrev 2017-01-16 09:02:38 följande:

    Tack Milla8101.

    Vi har försökt bli gravida endast 5 månader.

    Men det känns som att när man närmar sig 39 så är det säkrast med IVF. Det är privat (SH). 


    Absolut, tänkte om det var landsting. Vi blev nämligen gravida spontant förra våren och fick MF, var tvungen att vänta 1 år innan vi skulle få komma tillbaka. Gick oxå sen privat. Jag är 36 och känner oxå att tiden rinner iväg.
  • Milla8101
    Xantan85 skrev 2017-01-16 09:15:34 följande:

    Ja då var undersökningen gjord och jag känner mig så förvirrad... vet inte om de såg bra eller dåligt ut, flera små äggblåsor fanns som var mindes än 1 cm, men jag vet inte om de är normalt eller om det inte var bra.. fick en känsla av att min läkare inte var helt nöjd, men hon ville inte säga något utan hon skulle skicka resultatet till Falun som skulle kontakta mig på telefon...

    Hur har eran äggblåsor varit på VUL efter 5 dagar på gonal F?!


    Jag hade 7 blåsor som var allt ifrån 5-9 mm efter 6 dagar med gonal -f, andra och tredje besöket så det mkt bättre ut. Hoppas på äggplock imorgon lr på onsdag.
Svar på tråden IVF Januari 2017