• Milla8101

    IVF Januari 2017

    Hej

    Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

    Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

    Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

    Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

    Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

    Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

    Jag fyller på eftersom.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

  • Svar på tråden IVF Januari 2017
  • anina
    Karins08 skrev 2017-01-16 09:43:26 följande:

    Äggplock idag!

    Känner mig så nervös.


    Lycka till. =)
  • AnnZoo81

    Skriver från sjukhussängen.

    Gjort äggplock nu och fått ut 8 ägg. Underbar personal. Det gjorde inte så ont under ingreppet.

    Men nu har jag "mensvärk" från helvetet..

  • Frökenankare

    Lycka till alla ni som gör äggplock idag och ultraljud! Själv gör jag förstå vul imorgon och är nervös att inte äggen ska se bra ut. Hur ska det se ut? Har har det varit för er? Gjorde äggplocket ont? Heja oss!

  • Karins08
    AnnZoo81 skrev 2017-01-16 11:15:57 följande:

    Skriver från sjukhussängen.

    Gjort äggplock nu och fått ut 8 ägg. Underbar personal. Det gjorde inte så ont under ingreppet.

    Men nu har jag "mensvärk" från helvetet..


    Jag fick ut 6 stycken! Så är lite halvnöjd, men man får ju hoppas!

    Och håller med om mensvärk från hell, hade tänkt jobba men det blev soffan istället :)

    Har du tid för ev insättning på onsdag med?
  • Karins08
    Frökenankare skrev 2017-01-16 12:01:12 följande:

    Lycka till alla ni som gör äggplock idag och ultraljud! Själv gör jag förstå vul imorgon och är nervös att inte äggen ska se bra ut. Hur ska det se ut? Har har det varit för er? Gjorde äggplocket ont? Heja oss!


    För min del gjorde det ont, men inte helt ohanterbart. Men jag är glad att det är över och du fixar det säkert bra! Kanske inte känner något alls

    Och äggen ser de ju inte, de ser bara äggblåsor som tom skulle kunna vara tomma. Så kvalitet ser man först sen när de är ute.

    Men själva blåsorna ska växa till sig, 17 mm iaf sa de till mig.

    Håller tummarna för ditt VUL imorrn, berätta gärna hur det går!
  • Karins08
    Milla8101 skrev 2017-01-16 10:04:18 följande:

    Jag hade 7 blåsor som var allt ifrån 5-9 mm efter 6 dagar med gonal -f, andra och tredje besöket så det mkt bättre ut. Hoppas på äggplock imorgon lr på onsdag.


    Spännande håller tummarna för dig med!
  • Emsoff
    Xantan85 skrev 2017-01-16 09:15:34 följande:

    Ja då var undersökningen gjord och jag känner mig så förvirrad... vet inte om de såg bra eller dåligt ut, flera små äggblåsor fanns som var mindes än 1 cm, men jag vet inte om de är normalt eller om det inte var bra.. fick en känsla av att min läkare inte var helt nöjd, men hon ville inte säga något utan hon skulle skicka resultatet till Falun som skulle kontakta mig på telefon...

    Hur har eran äggblåsor varit på VUL efter 5 dagar på gonal F?!


    Vad sa Falun till dig? Till mig sa de iaf att det såg helt normalt ut. Och kanske att det till på torsdag kommit någon äggblåsa till. Mina var 9 mm idag. Och det var ju ynka 5 st.
  • Frökenankare
    Karins08 skrev 2017-01-16 14:01:47 följande:

    För min del gjorde det ont, men inte helt ohanterbart. Men jag är glad att det är över och du fixar det säkert bra! Kanske inte känner något alls

    Och äggen ser de ju inte, de ser bara äggblåsor som tom skulle kunna vara tomma. Så kvalitet ser man först sen när de är ute.

    Men själva blåsorna ska växa till sig, 17 mm iaf sa de till mig.

    Håller tummarna för ditt VUL imorrn, berätta gärna hur det går!


    Tack! Jag berättar mer imorgon när jag varit där! Grattis till dina ägg ????
  • Frökenankare
    Karins08 skrev 2017-01-16 14:01:47 följande:

    För min del gjorde det ont, men inte helt ohanterbart. Men jag är glad att det är över och du fixar det säkert bra! Kanske inte känner något alls

    Och äggen ser de ju inte, de ser bara äggblåsor som tom skulle kunna vara tomma. Så kvalitet ser man först sen när de är ute.

    Men själva blåsorna ska växa till sig, 17 mm iaf sa de till mig.

    Håller tummarna för ditt VUL imorrn, berätta gärna hur det går!


    Tack! Jag berättar mer imorgon när jag varit där! Grattis till dina ägg ????
Svar på tråden IVF Januari 2017