• Milla8101

    IVF Januari 2017

    Hej

    Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

    Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

    Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

    Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

    Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

    Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

    Jag fyller på eftersom.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

  • Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Sandrahedin
    Xantan85 skrev 2017-01-16 07:23:15 följande:

    Nu är det dags att åka och kolla hur det står till i kroppen efter 5 dagar med gonal F, ultraljud och blodprover nu på morgonen! Spännande

    Jag verkar ha väldigt låg dos av gonal F då jag bara har tagit 100 enheter!


    Hoppas allt har gått bra! :) jag ska in på onsdag och kolla :D så spännande! Jag har fått tagit 150 enheter av gonal-f dessa dagar. Tror det har lite med hur man sett ut under undersökningar samt ålder att göra. Det verkar vara väldigt olika på hur många enheter man tar :)
  • Sandrahedin
    pigan86 skrev 2017-01-14 20:05:54 följande:

    Jag äter 2x500 folsyra varje morgon, den upplysningen fick jag från ivf-kliniken när vi blev inskrivna :)


    Okej! Verkar som att dom flesta äter det! Jag hade en burk hemma som jag börjat ätit av nu. Ska till läkaren på onsdag för koll, får fråga då vad dom rekommenderar. :) Konstigt att dom inte sagt något.
  • Emsoff
    Sandrahedin skrev 2017-01-16 15:44:44 följande:
    Okej! Verkar som att dom flesta äter det! Jag hade en burk hemma som jag börjat ätit av nu. Ska till läkaren på onsdag för koll, får fråga då vad dom rekommenderar. :) Konstigt att dom inte sagt något.
    Jag tror att det råder lite delade meningar om vi verkligen behöver äta tillskott nu för tiden. En sida menar att vi får i oss tillräckligt via kosten. Själv äter jag och har snart ätit i tre år. Tänker att det är lika bra.
  • anina
    Sandrahedin skrev 2017-01-16 15:44:44 följande:
    Okej! Verkar som att dom flesta äter det! Jag hade en burk hemma som jag börjat ätit av nu. Ska till läkaren på onsdag för koll, får fråga då vad dom rekommenderar. :) Konstigt att dom inte sagt något.
    Jag frågade på kliniken om jag skulle ta några vitaminer eller liknande, och då sa de till om B12 och Folsyra. 
    De borde ge lite info om vad man ska ta och även vad man ska undvika under behandlingen.
  • AnnZoo81
    Karins08 skrev 2017-01-16 13:58:32 följande:

    Jag fick ut 6 stycken! Så är lite halvnöjd, men man får ju hoppas!

    Och håller med om mensvärk från hell, hade tänkt jobba men det blev soffan istället :)

    Har du tid för ev insättning på onsdag med?


    Håller tummarna att de är riktigt bra ägg du fått ut.

    Ja på onsdag 13.30 om inget oväntat händer. Åh det ska det ju inte. :)
  • Karins08
    AnnZoo81 skrev 2017-01-16 17:07:36 följande:

    Håller tummarna att de är riktigt bra ägg du fått ut.

    Ja på onsdag 13.30 om inget oväntat händer. Åh det ska det ju inte. :)


    Vi har exakt samma tid!

    Och sen 16 dagars väntan innan man får ta ett test (iaf för mig). Kul att vi är så synkade tycker jag!
  • pigan86
    Sandrahedin skrev 2017-01-16 15:44:44 följande:
    Okej! Verkar som att dom flesta äter det! Jag hade en burk hemma som jag börjat ätit av nu. Ska till läkaren på onsdag för koll, får fråga då vad dom rekommenderar. :) Konstigt att dom inte sagt något.
    I samma brev som vi blev kallade till första besöket på ivf kliniken så stod de att jag skulle ta folsyra minst en månad innan behandlingen startad. Men de kanske är olika för alla? Du kanske hade bra halter av folsyra i din kropp i samband med när du lämnade blodprover eller något? Men hör med din läkare, dem vet säkert :)
  • Xantan85
    Emsoff skrev 2017-01-16 14:35:41 följande:
    Vad sa Falun till dig? Till mig sa de iaf att det såg helt normalt ut. Och kanske att det till på torsdag kommit någon äggblåsa till. Mina var 9 mm idag. Och det var ju ynka 5 st.
    Dom sa varken eller, min blåsor var ca 7mm-9-mm. Dom ringde sedan och sa att jag ska öka dosen på gonal F och sedan ska jagpå koll igen på Torsdag morgon. 

    Jag hoppas att det är normal tillväxt och att vi får veta när vi ska gra äggplock snart, de är så himla svårt att veta när man aldrig har gjort nått liknande förut!! 
  • Milla8101

    Så nu har även jag fått tid för äggplock. Onsdag morgon beger man sig till Gbg . Utav 7 blåsor så bör dom få ut ett par stycken väl?

  • Xantan85
    Milla8101 skrev 2017-01-16 18:19:23 följande:

    Så nu har även jag fått tid för äggplock. Onsdag morgon beger man sig till Gbg . Utav 7 blåsor så bör dom få ut ett par stycken väl?


    Åååå va spännande!!! Ja de hoppas jag att dom får, kommer nog gå jättebra!

    Hur stora var era äggblåsor?
Svar på tråden IVF Januari 2017