• Milla8101

    IVF Januari 2017

    Hej

    Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

    Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

    Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

    Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

    Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

    Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

    Jag fyller på eftersom.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

  • Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Sonav
    Life02 skrev 2017-01-20 06:16:45 följande:

    Känner ni andra mycket av sprutorna, korta protokollet? Inne på 8 dagen nu. Spänd mage och inbillar mig jag känner ibland lite molvärk och obehag.


    Jag är också inne på min 8 dag nu, höjd dos till 137,5 sedan igår, andra VUL på söndag. Jag känner av lite obehag precis när jag tagit orgalutranen, men i övrigt känner jag mest att jag är lite svullen (kan vara inbillning också haha).  
  • Frökenankare
    Life02 skrev 2017-01-20 06:16:45 följande:

    Känner ni andra mycket av sprutorna, korta protokollet? Inne på 8 dagen nu. Spänd mage och inbillar mig jag känner ibland lite molvärk och obehag.


    Dag 9 för mig. Lite spänd mage och lite molvärk på kvällen. Annars väldigt lite biverkningar. Andra VUL om en timme!
  • Milla8101
    Emsoff skrev 2017-01-20 07:02:51 följande:

    Förstår det! Är det 4-dagars ägg du får då? Har du fått någon rapport om hur det går för embryologerna?


    3 dagars, är det någon skillnad? Jag kunde inte vänta så jag mailade dom igår. 4 av 6 blev befruktade, mer än så vet jag inte.
  • Frökenankare

    Jobbiga besked, dom har inte växt som önskat. Nu ännu en höjd dos och ett nytt VUL på måndag. Blir en jävligt lång helg..

  • Life02
    Frökenankare skrev 2017-01-20 09:37:45 följande:

    Jobbiga besked, dom har inte växt som önskat. Nu ännu en höjd dos och ett nytt VUL på måndag. Blir en jävligt lång helg..


    Håller tummarna, kämpa på!! Är det första försöket?
  • Frökenankare
    Life02 skrev 2017-01-20 10:38:30 följande:

    Håller tummarna, kämpa på!! Är det första försöket?


    Tack! Ja precis, det är första försöket. Skulle bli så besviken om vi blev tvungna att avbryta.
  • Karins08
    Frökenankare skrev 2017-01-20 09:37:45 följande:

    Jobbiga besked, dom har inte växt som önskat. Nu ännu en höjd dos och ett nytt VUL på måndag. Blir en jävligt lång helg..


    Hur många var stora eller nära? Sådär var det för mig, svarade inte på behandling och hade bara 4 ägg som var nära storleksmässigt. Men på måndag hade det hunnit bli 6 stora ägg!

    Så håller tummarna att dina också spurtar lite under helgen! Men det är mycket väntande i det här, man hoppas så mycket och kan påverka så lite.

    Var det landstingsfinansierat? För isf kostar denna omgång iaf inget och räknas inte med..
  • Emsoff
    Milla8101 skrev 2017-01-20 07:38:10 följande:
    3 dagars, är det någon skillnad? Jag kunde inte vänta så jag mailade dom igår. 4 av 6 blev befruktade, mer än så vet jag inte.
    Jag vet inte, men man kan ju odla 2-5 dagar. Vet inte något om vad som är bäst faktiskt. Härligt med 4 befruktade! Stort grattis!
  • Sjuttiosjuan
    Frökenankare skrev 2017-01-20 11:26:04 följande:

    Tack! Ja precis, det är första försöket. Skulle bli så besviken om vi blev tvungna att avbryta.


    Förstår precis hur du känner men första försöket är ju alltid lite knepigt när man inte vet hur man kommer reagera på hormonerna. Ändå bättre att dom är lite försiktiga i början så man inte blir överstimulerad och måste vänta länge tills nästa gång. Tror säkert dom växer på sig i helgen och gör dom inte det så kör ni på med nya tag direkt! Det kommer ordna sig ska du se, håller en tumme för dig och blåsorna!
  • Xantan85
    Emsoff skrev 2017-01-19 22:14:59 följande:

    Varför skulle du ge upp? Inte hört om att det inte skulle gå att få dem att växa tidigare. Kan det hända?


    Jag har legat på så låg dos, och dom är absolut inte stora nu, så därför kändes de som att de inte skulle hinna växa på sig, att det gick för sakta! Men jag har aldrig gjort det här tidigare, var bara min oro! För dom tror att de kan växa till sig över helgen så kanske får jag plocka!
Svar på tråden IVF Januari 2017