• Milla8101

    IVF Januari 2017

    Hej

    Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

    Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

    Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

    Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

    Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

    Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

    Jag fyller på eftersom.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

  • Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Frökenankare
    Karins08 skrev 2017-01-20 13:06:17 följande:

    Hur många var stora eller nära? Sådär var det för mig, svarade inte på behandling och hade bara 4 ägg som var nära storleksmässigt. Men på måndag hade det hunnit bli 6 stora ägg!

    Så håller tummarna att dina också spurtar lite under helgen! Men det är mycket väntande i det här, man hoppas så mycket och kan påverka så lite.

    Var det landstingsfinansierat? För isf kostar denna omgång iaf inget och räknas inte med..


    5 som var lite större och en hel massa mindre. Hon lät inte så positiv imorse och trodde att jag skulle höja dosen. Sedan ringde dom och sa att jag hade fina värden på blodprovet och att jag skulle köra på med samma dos som tidigare. Så nu är det bara att hoppas och hålla tummarna att det är fler på måndag.

    Ja denna väntan gör en ju galen! Ni är fantastiska allihopa som genomgår detta!
  • Frökenankare
    Sjuttiosjuan skrev 2017-01-20 15:07:02 följande:

    Förstår precis hur du känner men första försöket är ju alltid lite knepigt när man inte vet hur man kommer reagera på hormonerna. Ändå bättre att dom är lite försiktiga i början så man inte blir överstimulerad och måste vänta länge tills nästa gång. Tror säkert dom växer på sig i helgen och gör dom inte det så kör ni på med nya tag direkt! Det kommer ordna sig ska du se, håller en tumme för dig och blåsorna!


    Tack! ? Ja det är bara att hoppas.
  • Sandrahedin
    Xantan85 skrev 2017-01-19 21:24:15 följande:

    Fick svar att Falun att öka gonal F till 225 enheter och ett tredje VUL på måndag! Tydligen skulle jag inte alls ge upp! ????????????????

    Känns så skönt att dom tror att det kan gå vägen!


    Hur länge har Du tagit sprutorna? Jag var på mitt andra VUL besök idag och fick också höjt till 225 enheter.. men min läkare lät mig välja om jag ville göra det eller avbryta.. såklart jag ville pröva, men blev lite osäker på om det har gått för många dagar eftersom han pratade om att avbryta. Jag har tagit totalt 9 sprutor med dagens (fredag)

    Ska också på mitt tredje VUL på måndag. Håller tummarna för oss att vi lyckas under helgen! :)
  • Sandrahedin
    Frökenankare skrev 2017-01-20 09:37:45 följande:

    Jobbiga besked, dom har inte växt som önskat. Nu ännu en höjd dos och ett nytt VUL på måndag. Blir en jävligt lång helg..


    Fick lika besked idag.. jag hade två som var i bra storlek, resten var mindre.. fick en höjd dos till 225 enheter. Ska tillbaka på mitt tredje VUL på måndag. Jag fick dock välja själv om jag ville avbryta eller fortsätta. Svårt att bestämma det när man gör sin första ivf.. men jag ville såklart prova nu när man är igång.

    Hur många dagar har du tagit sprutorna?

    Blir det också ditt tredje VUL på måndag?

    Usch, mår illa av all väntan.

    Hållet tummarna för oss nu under helgen :)
  • Milla8101
    Sandrahedin skrev 2017-01-21 00:23:59 följande:

    Fick lika besked idag.. jag hade två som var i bra storlek, resten var mindre.. fick en höjd dos till 225 enheter. Ska tillbaka på mitt tredje VUL på måndag. Jag fick dock välja själv om jag ville avbryta eller fortsätta. Svårt att bestämma det när man gör sin första ivf.. men jag ville såklart prova nu när man är igång.

    Hur många dagar har du tagit sprutorna?

    Blir det också ditt tredje VUL på måndag?

    Usch, mår illa av all väntan.

    Hållet tummarna för oss nu under helgen :)


    Jag gjorde också 3 st UL innan Äp mina växte sakta, jag körde med sprutor i 12 dagar totalt och det är inte ovanligt. Inför Äp så var den största 18 mm sen var dom allt ifrån 14-17 mm det räckte för plock iaf. Fick ut 6 st ägg, 5 befruktades och idag ska vi se hur det har gått och förmodligen få ett tillbaka. Så fortsätt ett tag till, det kan hända mycket. Visserligen hade jag 350 enh.
  • Emsoff
    Milla8101 skrev 2017-01-21 09:12:53 följande:
    Jag gjorde också 3 st UL innan Äp mina växte sakta, jag körde med sprutor i 12 dagar totalt och det är inte ovanligt. Inför Äp så var den största 18 mm sen var dom allt ifrån 14-17 mm det räckte för plock iaf. Fick ut 6 st ägg, 5 befruktades och idag ska vi se hur det har gått och förmodligen få ett tillbaka. Så fortsätt ett tag till, det kan hända mycket. Visserligen hade jag 350 enh.
    Dosen verkar skilja om man kör lång eller kort. Men jag tror att det löser sig för oss alla tillslut. Försök att tänka positivt! Ingen idé att oroa sig innan det verkligen är så. Pepp pepp pepp!

    Stort lycka till idag Milla8101. Så spännande! <3
  • Milla8101
    Emsoff skrev 2017-01-21 10:13:28 följande:

    Dosen verkar skilja om man kör lång eller kort. Men jag tror att det löser sig för oss alla tillslut. Försök att tänka positivt! Ingen idé att oroa sig innan det verkligen är så. Pepp pepp pepp!

    Stort lycka till idag Milla8101. Så spännande! <3


    Håller med dig, positiva tankar så kommer det att gå bra.

    Tack! Ganska pirrigt nu :)
  • ammela
    Emsoff skrev 2017-01-21 10:13:28 följande:
    Dosen verkar skilja om man kör lång eller kort. Men jag tror att det löser sig för oss alla tillslut. Försök att tänka positivt! Ingen idé att oroa sig innan det verkligen är så. Pepp pepp pepp!

    Stort lycka till idag Milla8101. Så spännande! <3
    Har långa lägre doser?
    Jag ska börja på 175 två första dagarna och sen 150. Får nya direktiv efter blodprov sen. Har ju ingen aning om det är mycket eller lite... (kontrollbehov absolut :) )
Svar på tråden IVF Januari 2017