• Milla8101

    IVF Januari 2017

    Hej

    Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

    Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

    Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

    Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

    Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

    Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

    Jag fyller på eftersom.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

  • Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Sandrahedin
    ammela skrev 2017-01-24 13:16:14 följande:

    Tänkte samma som du, att det kommer bli svårt att vänta.

    Men har läst att sprutan man ska ta innan äggplocket kan ge positivt resultat på graviditet så man måste vänta innan det gått ut kroppen. Nått ni andra hört också?


    Men oj, det visste jag inte. Kanske är dumt att ta innan då. Så får man ett positivt test hemma och negativa besked på testdagen.. måste googlas :)
  • Niaa
    Sandrahedin skrev 2017-01-24 14:11:48 följande:

    Men oj, det visste jag inte. Kanske är dumt att ta innan då. Så får man ett positivt test hemma och negativa besked på testdagen.. måste googlas :)


    Otrivellen sitter i 10 dagar och den tar man ju 2 dagar innan ÄP så 8 dagar efter ÄP bör den vara ute ur kroppen :)
  • Karins08
    Niaa skrev 2017-01-24 14:34:18 följande:

    Otrivellen sitter i 10 dagar och den tar man ju 2 dagar innan ÄP så 8 dagar efter ÄP bör den vara ute ur kroppen :)


    Det betyder ju jag skulle kunna testa idag

    Ugh, vet ej om jag vågar och om det ens skulle ge utslag.. det är ju 10 dagar innan jag "får" testa det med..
  • Niaa
    Karins08 skrev 2017-01-24 15:44:39 följande:

    Det betyder ju jag skulle kunna testa idag

    Ugh, vet ej om jag vågar och om det ens skulle ge utslag.. det är ju 10 dagar innan jag "får" testa det med..


    Är det en 2,3 eller 5 dagars du ruvar på? Jag testade minus igår på rd 6 med en blactocyst men har läst flera som plussat redan på dag 4 eller 5. Det bästa är nog att vänta om man kan hålla sig:) vi har blivit helt förstörda vid våra misslyckade försök men då tjuvtestade jag inte. Nu går jag och är jätteledsen för minus på testet men vet ju också att det kan vända till ett plus på den riktiga testdagen. Så ja, orkar du vänta så gör det men det är jättesvårt jag vet :)
  • Milla8101
    Emsoff skrev 2017-01-24 11:57:30 följande:

    Det är ett näringsdropp som det sker studier på om det kan hjälpa vid upprepade missfall. Min problematik är mer missfall än att jag inte blir gravid. Tar lång tid för mig att bli gravid. Men har blivit det 5 gånger ändå. Har en dotter på 4 år och 4 missfall i bagaget.


    Gud va det finns grejer, jättebra ju. Hoppas detta hjälper! Nu håller vi tummarna. :)
  • Emsoff
    Milla8101 skrev 2017-01-24 17:40:59 följande:
    Gud va det finns grejer, jättebra ju. Hoppas detta hjälper! Nu håller vi tummarna. :)
    Tack fina du! Det hoppas jag så innerligt!
  • Xantan85
    Emsoff skrev 2017-01-24 11:14:52 följande:

    Hallå! Har nu gjort mitt äggplock i Falun. Och det gick jättebra. För mig var det en 1 eller 2 i smärta på en skala 1-10. Så jag hade nog en väldans tur. Tyckte att det gjorde ondare att sätta infarten faktiskt.

    Har också fått intralipid-dropp. För att motverka eventuellt missfall. Ska få det var tredje vecka i början, OM jag nu blir gravid.

    8 ägg fick de ut. Och de sa att det antagligen blir långtidsodling i 5 dagar. Beror på hur många av äggen som blir befruktade. Får svar om det imorgon.

    11 februari blir min testdag.


    Men va roligt att läsa att det gått så bra, jag tror att det kommer ta sig för er! Fick en sån känsla! :D Va duktig du har varit!!
  • Xantan85

    Ja nu tickar klockan på! 20.00 ska jag ta min ägglossningsspruta! Det börjar bli riktigt nervöst nu, lilla vovven är hos hundvakten och i morgon börjar resan ner mot Falun, torsdag 8.00 blir det äggplock. 

    Jag har för tillfället ganska så ont i magen och är så svullen att byxorna inte går att knäppa. har fått en hel del Äl-flytningar också så jag tror att kroppen gör sig redo nu! Kanske ska kunna gå det här! Solig

  • Emsoff
    Xantan85 skrev 2017-01-24 19:13:57 följande:

    Ja nu tickar klockan på! 20.00 ska jag ta min ägglossningsspruta! Det börjar bli riktigt nervöst nu, lilla vovven är hos hundvakten och i morgon börjar resan ner mot Falun, torsdag 8.00 blir det äggplock. 

    Jag har för tillfället ganska så ont i magen och är så svullen att byxorna inte går att knäppa. har fått en hel del Äl-flytningar också så jag tror att kroppen gör sig redo nu! Kanske ska kunna gå det här! Solig


    Det kommer att gå jättebra! <3 Tänk på att slappna av vid plocket!
  • anina
    Första ultraljudet klart. =) 
    På högersidan hade jag 5 äggblåsor, 2 på 10 mm och 3 mindre.
    På vänstersidan hade jag 13 äggblåsor, så jag är lite överstimulerad sa hon. 1 var 15 mm, 1 på 13 och 1 på 12, och så nedåt. 
    Hon hittade även en muskelknuta på livmodern men det var inget som behövde åtgärdas sa hon.
Svar på tråden IVF Januari 2017