• Milla8101

    IVF Januari 2017

    Hej

    Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

    Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

    Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

    Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

    Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

    Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

    Jag fyller på eftersom.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

  • Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Emsoff

    Nu på väg hem till Stockholm igen. Bara 1 ägg av mina 2 hade delat på sig som det skulle. Så 1 är nu på ruvning. Det andra kasserades. 11 februari blir min testdag!

    Gjorde för övrigt ett gravtest igår bara för att se om hormonerna gjorde utslag. Vilket de gjorde, mitt test innan ET visade positivt. Så det är väl anledningen till att man ska vänta så länge på att testa. Jag har även tidigare haft en såkallad biokemisk graviditet tidigare. Så de vill väl undvika att vi ska uppleva den känslomässiga bergodalbana.

  • HarmoniMalin87
    Solen2 skrev 2017-01-26 15:44:24 följande:

    Jag körde det korta protokollet. Då började jag med mina sprutor på mensen andra dag. Innan det så hade jag varit på ett ultraljud några dagar innan för att stämt av att allt såg bra ut. Samt att vi innan jul/nyår (Nu fick jag vänta en extra cykel för att det var jul/nyårsstängt.) var på ett besök där vi träffade en sjuksköterska som berättade om hela behandlingen, visade sprutorna, man fick prova att sticka på sig själv, och vi gick igenom mitt doskort där alla doserna står noterade. Och vilka klockslag som de olika sprutorna ska tas. Och hon svara på alla de frågor som vi ev hade. 

    När mensen väl kom så kontaktade jag kliniken och fick ok för start och så bokade vi in ett besök ca 5dagar in i själva behandlingen. Jag började med sprutor en lördag och var på första besöket på torsdagen för att stämma av hur äggblåsorna utvecklar sig och om dosen ev behöver justeras. Jag fick sedan komma tillbaka på ett besök på lördagen och då bestämde de att ägguttaget skulle bli på tisdagen. Så på söndagskvällen så fick jag ta ägglossningssprutan/äggmognadssprutan. 


    Åå tusen tack för grym info! Nu kan jag koppla av och ladda :) förutom att jag är nervös för själva "spolningen" då :(
  • Xantan85
    Emsoff skrev 2017-01-26 15:51:03 följande:

    Nu på väg hem till Stockholm igen. Bara 1 ägg av mina 2 hade delat på sig som det skulle. Så 1 är nu på ruvning. Det andra kasserades. 11 februari blir min testdag!

    Gjorde för övrigt ett gravtest igår bara för att se om hormonerna gjorde utslag. Vilket de gjorde, mitt test innan ET visade positivt. Så det är väl anledningen till att man ska vänta så länge på att testa. Jag har även tidigare haft en såkallad biokemisk graviditet tidigare. Så de vill väl undvika att vi ska uppleva den känslomässiga bergodalbana.


    Ååå va spännande att du ruvar nu!! Det ska gå vägen!!!
  • Emsoff
    Xantan85 skrev 2017-01-26 16:08:30 följande:
    Ååå va spännande att du ruvar nu!! Det ska gå vägen!!!
    Ja! Det känns bara lite surt att endast 1 av mina 8 blev något. Men ibland kan man ju få ha lite tur.

    Och den här situationen var nästan lite mer absurd än vid uttaget tycker jag. Fan vad man ska stå ut med konstiga saker, haha!
  • Sjuttiosjuan
    FiaW skrev 2017-01-26 12:18:00 följande:

    Hej!

    Så härligt att läsa om er alla, skönt att känna att man inte är ensam

    Jag är också ny och ska göra mitt första IVF, långa protokollet, med nässprays-start imorgon. Är det någon här som börjar långa protokollet ungefär samtidigt som jag?

    Min läkare sa att anledningen till att de valde långa protokollet till mig var att det är lättare att styra hela processen då. Antar att det är flera variabler som inverkar på valet mellan långt och kort.

    Lycka till alla!


    Hej och välkommen!

    Jag började spraya med Synarela imorse så nu ska jag vänta på mens och sen får vi väl se vad dom säger. Anledningen till att vi kör långa är att man tydligen har chans till fler ägg då jag har väldigt dålig äggreserv samt att man som du sa kan styra processen enklare.

    Har kört både långa och kortare, inget verkar funka bättre än det andra för mig och jag slapp nässprayens biverkningar.

    Hoppas ert första försök går vägen!
  • Milla8101
    Humlan18 skrev 2017-01-25 23:09:06 följande:

    Min äggstock ligger lite klurigt till så de fick jobba lite för att hitta äggblåsorna på plocket. Det har tydligen blivit en blödning efter de. Det ska kroppen ta hand om av sig själv.. men just nu gör de väldigt ont... :/


    Ok, aj.... Hoppas det går över snart!
  • Milla8101
    Life02 skrev 2017-01-26 12:17:41 följande:

    Resultatet av gårdagens ÄP kom precis. 10 av 12 befruktade så det känns fantastiskt. Nu väntar de med 5 dagar för återsättning!!


    Oj va bra, då får du nog ett par till frysen! Grattis!
  • kramis0507
    Milla8101 skrev 2017-01-26 10:24:11 följande:

    Jag satte in i lördags så dag 5 för mig. Känner inte av något speciellt mer än lite illamående kanske lite molvärk men det kan ju även vara ifrån lutinus oxå. Känner du av något? När satte du in?


    Jag satte in i torsdags så imorgon är det en vecka. Ska testa den 4/2. Har mått rätt så bra i början rätt ömma bröstvårtor och molvärk. Men just nu ömmar brösten lite bara molvärken kommer och går. Och just idag när jag var och handla började jag känna mig lite konstig som om jag inte sovit på nån dag.
  • Solen2

    Kan tipsa om ivfpodden om ni inte redan hittar den. Otroligt bra och informativa avsnitt om allt möjligt som man kan vilja veta om ivf och allt runtomkring. Det är en barnmorska och en fertilitetsläkare som leder den vilket gör att den är saklig och korrekt information och att de är mycket kunniga inom området.

Svar på tråden IVF Januari 2017