• Milla8101

    IVF Januari 2017

    Hej

    Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

    Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

    Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

    Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

    Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

    Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

    Jag fyller på eftersom.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

  • Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Milla8101
    Solen2 skrev 2017-02-20 10:16:03 följande:

    En fråga till alla, liksom jag, som testat negativt denna gång. Hur tänker ni inför framtiden och ev nästa försök? 

    Kör ni på igen efter "vilan/en mens" eller planerar ni att vänta längre innan ni försöker igen.

    Hur funderar ni kring ev "julbebis" iom att mars månad närmar sig? 

    Vi vet inte riktigt hur vi vill göra, väntar nu på att få utslag för min egna ägglossning denna månad så vi vet mer exakt när nästa mens kommer och ev nästa försök kan bli. Någon som vet om den egna cykeln blir mycket påverkad av en ivf-behandling? 


    Vi kommer att köra på direkt, vi har ett i frysen som kommer att sättas in i mitten på mars kanske, om det nu klara upptiningen.

    Jag känner att tiden rinner iväg så för oss spelar det ingen roll om det är i dec lr i jan, är själv född 2 veckor efter jul, o det har inte spelat mig någon roll. Tyckte väl att det var kul att fylla först under min uppväxt :)

    Hade jag fått bestämma så hade jag gärna tagit en vår/sommar bebis. Men så länge orkar vi inte vänta :)

    Så kör på!!
  • ammela
    amandahyytiainen skrev 2017-02-22 17:48:55 följande:
    Tack detsamma! Ska bli spännande det här, då är vi nästan på gång samtidigt. Har ni gjort det långa eller det korta protokollet?
    Har kört långa! Du?
  • Jenny1981
    CarolineJL skrev 2017-02-22 17:38:23 följande:
    Vilket underbart besked! Stort grattis! Jag har UL 10/3. Är då i v 7+1 och man ska kunna se hjärtat i v7. Känns som jag kan pusta ut som först efter jag sett hjärtat.. Vilken v är du i vid UL?
    Jag kommer att vara 7+3 :) ja det ska bli skönt att se, känns fortfarande lite overkligt :)
    Hur mår du? Har du några känningar?
  • Jenny1981
    Milla8101 skrev 2017-02-22 21:31:34 följande:
    Stort Grattis! :)
    Tackar :)
    Lycka till, håller tummarna för dig i Mars :)
  • Milla8101
    Jenny1981 skrev 2017-02-23 06:12:04 följande:

    Tackar :)

    Lycka till, håller tummarna för dig i Mars :)


    Tack <3
    Villbligravidpcos skrev 2017-02-23 06:41:53 följande:

    Så glad just nu! Äntligen ett pluss, nu håller vi tummarna att det går vägen :)


    Härligt, stort grattis!
  • Solen2
    HarmoniMalin87 skrev 2017-02-22 21:29:33 följande:

    Måste fråga er! Jag börjar det korta protokollet om 3 veckor. Dag 6,7,8,9 är jag inbjuden till ett yogaevent som innebär träning vid 5-6 på morgonen med tuffa tag och mycket böj och töj :) hur mår man 6-9 dagar in på korta protokollet? Är det helt lugnt? Eller har ni mått illa? Varit ömma? Osv hjälp mig gärna med tips om jag vågar tacka ja till detta event som kostar en del och som ja måste ta beslut om i dagarna! :)


    När jag gjorde behandling med kort protokollet så började jag med sprutorna på mensens andra dag. Om man räknar det som dag 2 så var jag sedan på ultraljud på dag 7 och 9 för att sedan ha äggplock på dag 12. 
    Jag kände mig svullen och på dag 4-5 så hade jag huvudvärken från helvetet, hade även ökade flytningar under hela behandlingen. Hur man mår är väldigt individuellt. Du behöver ju också vara tillgänglig för besök på din klinik vid några tillfällen under behandlingen. Rådgör med någon på din klinik. 
  • ammela
    amandahyytiainen skrev 2017-02-22 17:16:38 följande:

    Hej tjejer!

    Ska göra mitt första äggplock nu på fredag efter att ha tagit Gonal-f, Orgalutran och sen Suprefact nu ikväll.

    Är det något speciellt jag ska tänka på?

    Hur var er upplevelse av det, ni som gjort det?

    Jag är så nervös men samtidigt förväntansfull!


    Nu är mitt äggplock klart! 10 ägg blev det för oss. Kändes som menssmärta typ. Helt överkomligt!
  • Notion
    Johanna 1978 skrev 2017-02-16 10:31:26 följande:

    Varit i Malmö nu och fått insatt embryon. Det blev 7 ägg till frysen. Jag hoppas verkligen att dom tar sig men ändå skönt att ha dom i frysen. Jag ska börja med crinone gel nu. Har läst lite om det och många skriver att det är väldigt kladdigt. Någon som kan tipsa om vilken tid som är bäst? Morgon eller kväll och är det så himla kladdigt som folk skriver? Frågade min läkare på rmc och hon sa bara att jag kunde bestämma själv.


    Sent svar, men rekommenderar inte att ta det just innan man går och lägger sig, för då blir det till en stor klump därinne. Blir bättre om man rör på sig lite timmen efter att man tagit det. :)
Svar på tråden IVF Januari 2017