• KillBill

    Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

    I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
  • nattuw
    KillBill skrev 2017-02-21 12:04:54 följande:
    Det är tydligt att Sverigedemokraternas förslag inte primärt handlar om fostret utan om att SD vill inskränka kvinnans rätt att själv bestämma över en abort. SD vill helt enkelt driva samhället i en mer moralkonservativ riktning.
    Har du läst motion "2016/17:751 Gränsen för fri abort"? Eller är det som vanligt bara din SD fixering som ligger bakom ditt plötsliga intresse för avvägningen mellan kvinnans-/barnets rätt?
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-02-21 11:55:14 följande:
    Ja antalet aborter är relativt stabilt över tid. Däremot finns ingenting som säger att Socialstyrelsens rättsliga råd inte gör andra bedömningar idag än 2002. Om du inte har aktuell information om vilken typ av aborter som godkänd efter vecka 21 så innebär det att din argumentation bygger på vad du tror och inte på fakta.
    Ja, och 2002 dödas en 7-8 barn som öjligen mhade kunnat överlevt.

    Aborter gjorda vid 21+5 och 21+6 där orsaken var mammans psykosociala situto och inte barnets obotliga skador.

    Aborterna godkändes eftersom 22+0 enligt praxis är ett magiskt datum där ingen anses kunna överleva innan dess. Något vi idag med säkerhet vet är fel.

    Därav behovet att justera sista tillåtna abortdag nedåt.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-02-22 11:15:56 följande:
    Ja, och 2002 dödas en 7-8 barn som öjligen mhade kunnat överlevt.

    Aborter gjorda vid 21+5 och 21+6 där orsaken var mammans psykosociala situto och inte barnets obotliga skador.

    Aborterna godkändes eftersom 22+0 enligt praxis är ett magiskt datum där ingen anses kunna överleva innan dess. Något vi idag med säkerhet vet är fel.

    Därav behovet att justera sista tillåtna abortdag nedåt.

    Socialstyrelsen har inte godkänt dödandet av ett enda barn. Att påstå något sådant visar på ett förakt för kunskap. Är det bara  stödet för SDs politik (som går ut på kraftigt försämra svenska kvinnors möjlighet att själva besluta över en abort) som får dig att argumentera som du gör eller har du radikaliserats av någon typ av fundamentalistisk anti-abort organisation?


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill

    Här kan man läsa om SDs motion som öppnar upp för att vårdpersonal ska kunna vägra att medverka vid aborter eller att vägra att medverka till utskrivning av preventivmedel..

    www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/samvetsfrihet-i-svensk-sjukvard_H2022516


    Allvarligt talat. Vi måste stå upp mot den vansinniga och bakåtstävande politik som sverigedemokraterna vill genomföra. Ska en ung kvinna som söker sig till skolhälsovården riskera att mötas av personal som vägrar  att hjälpa till med preventivmedel? När jag inser att det kan bli verklighet för unga svenska tjejer om sverigedemokraterna får igenom sin politik så ryser jag. 


     


     


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Kasperina

    Personligen så tyckte jag att det var jättebra av AKB att addressera verkligheten, och hennes förklaringar i den länkade artikeln tycker jag är bra.
    Hon säger INTE att hon håller med om SD's politik, hon säger att hon tycker det är principiellt fel att att frysa ut ett folkvalt parti.
    Hon har enligt egen utsaga som yttersta motiv att få lättare att få igenom sin egen politik, men det förändrar inte faktum att hon har rätt. Tycker jag.
    Jag tycker det är fruktansvärt att SD har det stöd det har, men eftersom de nu har fått det stödet har de även fått rätt att vara med och styra landet på samma villkor som de andra oppositionspartierna.

    Förhoppningsvis visar de sin sanna sida så att de tappar det stöd de faktiskt har från icke-rasister som bara är less på sjuklöverns skitsnack. 

  • FDFMGA

    Intressant är ju att det inte är särskilt osannolikt att C är större än M efter valet 2018 och de båda liberala parierna tillsammans kommer ju att bli betydligt större än M.

    Rimligen är det då Annie Lööf som blir "alliansledare" och skulle det då bli så att alliansalternativet blir större än de rödgröna så tvinas Kinberg Batra bestämma sig för att antingen underordna sig Åkesson eller också Lööf.

    Ett scenario som iofs bygger på att Åkesson finner sig i att som tidigare agera passivt stöd till alliansen. Gör han inte det så kanske vi kan få en mittenregering med S, MP, C och L.

    En sådan regering skulle redan idag forma en majoritetsregering, 49 procent enligt Ipsos, men KD kommer inte upp till fyra procent vilket innebär att en mittenregering skulle kunna utgöra den första riktigt starka regeringen på mycket lång tid.


    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten