Någon mer som väntar på att förlossningen ska starta?
BF+4 idag och bara väntar på att det ska sätta igång.. Någon mer?
BF+4 idag och bara väntar på att det ska sätta igång.. Någon mer?
Hallå där!
Jag väntar oxå på att fl ska sättas igång. Är i v 39+ 1 och vill ha min Bebbe typ nu känner jag haha. Jag kan oxå tillägga att jag haft en jobbig graviditet med onda sammandragningar och foglossning men nu sen en vecka tillbaka har jag känt mig som en häst , känns så himla konstigt, jag har aldrig varit så pigg och energisk som jag är nu ????
Vi får hålla tummarna för varandra! ????
Hallå där!
Jag väntar oxå på att fl ska sättas igång. Är i v 39+ 1 och vill ha min Bebbe typ nu känner jag haha. Jag kan oxå tillägga att jag haft en jobbig graviditet med onda sammandragningar och foglossning men nu sen en vecka tillbaka har jag känt mig som en häst , känns så himla konstigt, jag har aldrig varit så pigg och energisk som jag är nu ????
Vi får hålla tummarna för varandra! ????
Haha ja vi får kämpa på lite lite till sen är allt över. Jag blev inlagd på akuten 2 ggr i mitten av graviditeten p.g.a. mina sammandragningar och där o då så sa läkarna till mig att jag kan tyvärr inte fortsätta jobba längre för att risken va stor att förlossningen skulle starta, va då i v 19+. De skickade remiss till min läkare och har varit sjukskriven sen dess. Det har varit väldigt tufft, kunde knappt gå hemma för att det gjorde så ont hela tiden och det där med att ta en promenad när det är fint ute har jag glömt sen flera månader tillbaka Haha. Efter att jag blev sjukskriven så blev det mycket bättre men det tog tid tills jag kände mig ok igen. Nej, jag har inte haft några sammandragningar i typ mer än en månad nu men jag tror att detta beror på att jag inte stressar eller gör nåt ansträngande. Så nu tillbaka till dagens läge... Slemproppen har börjat lossna här och jag har börjat få mensvärk liknande (molande värk) i magen och det håller i sig i några få sekunder så jag hinner bli lite glad iallafall haha. Hur mår du? Har du några känningar?
Det låter jobbigt det där.. Men skönt att ha sjukvården på sin sida och att de hjälper dig att komma igång tidigare. Var det din första hinnsvepning? Känner du av något?Har du fått hinnsvepning eller något som hjälp på traven?
Jag hade ganska så rejäla förvärkar inatt, vaknade av dem.. Trodde verkligen det var på riktigt och bara väntade på att det skulle dra igång för det kändes verkligen som att det skulle göra det. Men till min besvikelse blev de glesare och svagare istället för att sedan försvinna:( Har varit igång till tusen idag och efter det fått en del förvärkar liknande de inatt men inte riktigt lika starka. Känns alltså som att förvärkarna ändrat karaktär, men undra om det beror på att förlossningen kanske kommer starta snart eller så jävlas kroppen bara med mig.. Detta är mitt femte barn och min kropp har inte hållit på såhär tidigare trots att jag har gått över mycket förr.
Sist jag var hos BM var jag inte tillräckligt öppen, så någon hinnsvepning har jag inte gjort denna gång.
Min graviditet har varit ganska bra. Väldigt trött i perioder och då mått lite illa, men kunde jobba v 38 ut. Inte haft besvär av foglossning, svullnad eller kräkningar. Har bara gått upp ca 10 kg (jmf med 18 förra gången) så jag känner mig inte ens speciellt tung. Får jag sova minst 8 h/dygn så mår jag ganska bra (inte så lätt att få till dock).
I helgen har jag kunnat vara ute, rensa ogräs och leka i sandlådan. Magen har förstås varit i vägen. ???? Inser att jag har kommit undan ganska smärtfritt denna gång och nu är det bara en dag kvar till förlossningen startar! Får väl njuta av min sista dag som gravid.
Jag väntar egentligen inte än - är bara i 20+5 - men följer er ändå bara för att jag längtar :) Gick över tiden 2 veckor min första graviditet och HATADE den sista månaden. Så himla uppgiven och less. Den här gången hoppas jag kunna jobba länge så jag kanske blir distraherad. Sen har jag ju ett barn som tar tid också.
Sist jag var hos BM var jag inte tillräckligt öppen, så någon hinnsvepning har jag inte gjort denna gång.
Min graviditet har varit ganska bra. Väldigt trött i perioder och då mått lite illa, men kunde jobba v 38 ut. Inte haft besvär av foglossning, svullnad eller kräkningar. Har bara gått upp ca 10 kg (jmf med 18 förra gången) så jag känner mig inte ens speciellt tung. Får jag sova minst 8 h/dygn så mår jag ganska bra (inte så lätt att få till dock).
I helgen har jag kunnat vara ute, rensa ogräs och leka i sandlådan. Magen har förstås varit i vägen. ???? Inser att jag har kommit undan ganska smärtfritt denna gång och nu är det bara en dag kvar till förlossningen startar! Får väl njuta av min sista dag som gravid.
Jag väntar egentligen inte än - är bara i 20+5 - men följer er ändå bara för att jag längtar :) Gick över tiden 2 veckor min första graviditet och HATADE den sista månaden. Så himla uppgiven och less. Den här gången hoppas jag kunna jobba länge så jag kanske blir distraherad. Sen har jag ju ett barn som tar tid också.
Senaste BM-besöket var för två veckor sedan, så förhoppningsvis har jag öppnat mig lite sedan dess.. :) Då var tappen kortare, mjuk men trattformad.
Förra gången sattes jag också igång och var redan lite öppen. Det tog ca 15 h från att vi kom dit till att hon var ute.
Det är standard att sättas igång på 42+0 här. Min BM sa att då ska barnet ut!