• DevilsDaughter

    Någon mer som väntar på att förlossningen ska starta?

    BF+4 idag och bara väntar på att det ska sätta igång.. Någon mer?

  • Svar på tråden Någon mer som väntar på att förlossningen ska starta?
  • LindaEA

    Hallå där!

    Jag väntar oxå på att fl ska sättas igång. Är i v 39+ 1 och vill ha min Bebbe typ nu känner jag haha. Jag kan oxå tillägga att jag haft en jobbig graviditet med onda sammandragningar och foglossning men nu sen en vecka tillbaka har jag känt mig som en häst , känns så himla konstigt, jag har aldrig varit så pigg och energisk som jag är nu ????

    Vi får hålla tummarna för varandra! ????

  • DevilsDaughter
    LindaEA skrev 2017-03-27 22:47:44 följande:

    Hallå där!

    Jag väntar oxå på att fl ska sättas igång. Är i v 39+ 1 och vill ha min Bebbe typ nu känner jag haha. Jag kan oxå tillägga att jag haft en jobbig graviditet med onda sammandragningar och foglossning men nu sen en vecka tillbaka har jag känt mig som en häst , känns så himla konstigt, jag har aldrig varit så pigg och energisk som jag är nu ????

    Vi får hålla tummarna för varandra! ????


    Hej!
    Känner mig också mer energisk nu än för några veckor sedan.. Sen beror det väl lite på att jag har försökt spara på min kropp så mkt som möjligt under graviditeten då jag haft mycket foglossning med de andra barnen, men nu när jag är så nära slutet så tänker jag att får jag ökad foglossninge för att jag rör mig mer så är det ändå så kort tid kvar. Och dagarna bli sååå låååånga om man inte sysselsätter sig! Dock kommer det någon dag då och då då jag verkligen blir tokig av att fortfarande vara gravid och bara vill ligga under täcket tills det är över. 
     Har dina onda sammandragningar blivit värre nu på slutet? Har det varit tal om att det har varit risk för att föda för tidigt?
  • LindaEA

    Haha ja vi får kämpa på lite lite till sen är allt över. Jag blev inlagd på akuten 2 ggr i mitten av graviditeten p.g.a. mina sammandragningar och där o då så sa läkarna till mig att jag kan tyvärr inte fortsätta jobba längre för att risken va stor att förlossningen skulle starta, va då i v 19+. De skickade remiss till min läkare och har varit sjukskriven sen dess. Det har varit väldigt tufft, kunde knappt gå hemma för att det gjorde så ont hela tiden och det där med att ta en promenad när det är fint ute har jag glömt sen flera månader tillbaka Haha. Efter att jag blev sjukskriven så blev det mycket bättre men det tog tid tills jag kände mig ok igen. Nej, jag har inte haft några sammandragningar i typ mer än en månad nu men jag tror att detta beror på att jag inte stressar eller gör nåt ansträngande. Så nu tillbaka till dagens läge... Slemproppen har börjat lossna här och jag har börjat få mensvärk liknande (molande värk) i magen och det håller i sig i några få sekunder så jag hinner bli lite glad iallafall haha. Hur mår du? Har du några känningar?

  • Angel1swe
    DevilsDaughter skrev 2017-03-27 22:44:19 följande:

    Det låter jobbigt det där.. Men skönt att ha sjukvården på sin sida och att de hjälper dig att komma igång tidigare. Var det din första hinnsvepning? Känner du av något?Har du fått hinnsvepning eller något som hjälp på traven?

    Jag hade ganska så rejäla förvärkar inatt, vaknade av dem.. Trodde verkligen det var på riktigt och bara väntade på att det skulle dra igång för det kändes verkligen som att det skulle göra det. Men till min besvikelse blev de glesare och svagare istället för att sedan försvinna:( Har varit igång till tusen idag och efter det fått en del förvärkar liknande de inatt men inte riktigt lika starka. Känns alltså som att förvärkarna ändrat karaktär, men undra om det beror på att förlossningen kanske kommer starta snart eller så jävlas kroppen bara med mig.. Detta är mitt femte barn och min kropp har inte hållit på såhär tidigare trots att jag har gått över mycket förr.


    Efter hinnsvepningen igår kände jag mig konstig i kroppen. Darrig och yr. Sedan kom (ursäkta) tarmtömningen igång. Sedan molande mensliknande värk. Värker även i ryggen. Magen är stenhård. Sen en liten färdknäpp på det. Så det är bara och vänta och se.

    Ska in på spec mvc på torsdag för nya provtagningar. Få se om jag öppnat mig mer då. Dvs om inget händer innan.
  • Moooooo

    Sist jag var hos BM var jag inte tillräckligt öppen, så någon hinnsvepning har jag inte gjort denna gång.

    Min graviditet har varit ganska bra. Väldigt trött i perioder och då mått lite illa, men kunde jobba v 38 ut. Inte haft besvär av foglossning, svullnad eller kräkningar. Har bara gått upp ca 10 kg (jmf med 18 förra gången) så jag känner mig inte ens speciellt tung. Får jag sova minst 8 h/dygn så mår jag ganska bra (inte så lätt att få till dock).

    I helgen har jag kunnat vara ute, rensa ogräs och leka i sandlådan. Magen har förstås varit i vägen. ???? Inser att jag har kommit undan ganska smärtfritt denna gång och nu är det bara en dag kvar till förlossningen startar! Får väl njuta av min sista dag som gravid.

  • Misscaswell

    Jag väntar egentligen inte än - är bara i 20+5 - men följer er ändå bara för att jag längtar :) Gick över tiden 2 veckor min första graviditet och HATADE den sista månaden. Så himla uppgiven och less. Den här gången hoppas jag kunna jobba länge så jag kanske blir distraherad. Sen har jag ju ett barn som tar tid också.

  • DevilsDaughter
    Angel1swe skrev 2017-03-28 08:46:54 följande:
    Efter hinnsvepningen igår kände jag mig konstig i kroppen. Darrig och yr. Sedan kom (ursäkta) tarmtömningen igång. Sedan molande mensliknande värk. Värker även i ryggen. Magen är stenhård. Sen en liten färdknäpp på det. Så det är bara och vänta och se.

    Ska in på spec mvc på torsdag för nya provtagningar. Få se om jag öppnat mig mer då. Dvs om inget händer innan.
    Det låter ju lovande! Då har ju iaf kroppen reagerat på hinnsvepningen! Gjorde det när BM gjorde hinnsvepningen? Vad innebär prenatal och varför kommer du ligga där även efter förlossningen? Beror det på havandeskapsförgiftningen?
    Moooooo skrev 2017-03-28 09:30:07 följande:

    Sist jag var hos BM var jag inte tillräckligt öppen, så någon hinnsvepning har jag inte gjort denna gång.

    Min graviditet har varit ganska bra. Väldigt trött i perioder och då mått lite illa, men kunde jobba v 38 ut. Inte haft besvär av foglossning, svullnad eller kräkningar. Har bara gått upp ca 10 kg (jmf med 18 förra gången) så jag känner mig inte ens speciellt tung. Får jag sova minst 8 h/dygn så mår jag ganska bra (inte så lätt att få till dock).

    I helgen har jag kunnat vara ute, rensa ogräs och leka i sandlådan. Magen har förstås varit i vägen. ???? Inser att jag har kommit undan ganska smärtfritt denna gång och nu är det bara en dag kvar till förlossningen startar! Får väl njuta av min sista dag som gravid.


    Vad du hur de kommer göra för att sätta igång dig med tanke på att du inte öppnat dig något? Är det standard hos er att bli igångsatt 42+0? 
    Jag har mått ganska dåligt under graviditeten av illamående och kräkningar, men tog medicin mot det så har ändå funkat ganska ok, har också jobbat länge, tom 39 veckor jobbade jag. Har haft lindrigare besvär av foglossningen denna gången än tidigare graviditeter. Men tur det för tycker det är svårt att fylla ut dagarna nu och blir bara rastlös när man bara vill att förlossningen ska sätta igång. Men visst har det fina vädret de senaste dagarna underlättat!
    Men visst är det konstigt att kroppen inte sätter igång förlossningen själv? Med trean så gick jag över 21 dagar. Då var det nästan inget fostervatten kvar vilket ju kan tyda på att moderkakan börjar ge upp. Jag sattes igång då och kroppen var ganska omogen för igångsättning, öppen 1 cm, bakåtlutad tapp och det var 2cm kvar av tappen och pga en kraftig koniserad tapp så har jag kort tapp i vanliga fall, så det var ju inte mycket som hade hänt där liksom.
  • DevilsDaughter
    Misscaswell skrev 2017-03-28 10:52:37 följande:

    Jag väntar egentligen inte än - är bara i 20+5 - men följer er ändå bara för att jag längtar :) Gick över tiden 2 veckor min första graviditet och HATADE den sista månaden. Så himla uppgiven och less. Den här gången hoppas jag kunna jobba länge så jag kanske blir distraherad. Sen har jag ju ett barn som tar tid också.


    Jag har gått över mycket med alla mina och det är fruktansvärt drygt! I början av graviditeten bestämde jag mig för att mentalt ställa in mig på att gå över två veckor och tänka att DET var mitt BF-daturm, alltså BF+14. Det gick ju sådär då jag tänkte redan vid 37 fullgångna veckor att nu ÄR ju faktiskt barnet redo att födas och skulle ju faktiskt kunna komma nu. Så mycket gör viljan med en och man lär sig verkligen noll efter att ha fött fyra barn! Låter smart att försöka jobba så länge du känner att du fixar det. Jag jobbade till 39 hela veckor denna gången och är glad att jag inte jobbade kortare tid än så! Nu på BF+9 så skiftar jag mellan hopp (så fort man får lite förvärkar eller känner av ngt annat), och uppgivenhet då jag misstänker och tror att detta också kommer att sluta med en igångsättning och att jag måste "bråka" med sjukvården för att de ska sätta igång mig då de gärna vill vänta så länge det bara är möjligt för att det ska gå igång av sig självt. Vilket jag iofs förstår, men samtidigt gillar jag inte alls riskerna med att gå över. 
  • Moooooo

    Senaste BM-besöket var för två veckor sedan, så förhoppningsvis har jag öppnat mig lite sedan dess.. :) Då var tappen kortare, mjuk men trattformad.

    Förra gången sattes jag också igång och var redan lite öppen. Det tog ca 15 h från att vi kom dit till att hon var ute.

    Det är standard att sättas igång på 42+0 här. Min BM sa att då ska barnet ut!

  • Misscaswell
    DevilsDaughter skrev 2017-03-28 12:01:08 följande:
    Jag har gått över mycket med alla mina och det är fruktansvärt drygt! I början av graviditeten bestämde jag mig för att mentalt ställa in mig på att gå över två veckor och tänka att DET var mitt BF-daturm, alltså BF+14. Det gick ju sådär då jag tänkte redan vid 37 fullgångna veckor att nu ÄR ju faktiskt barnet redo att födas och skulle ju faktiskt kunna komma nu. Så mycket gör viljan med en och man lär sig verkligen noll efter att ha fött fyra barn! Låter smart att försöka jobba så länge du känner att du fixar det. Jag jobbade till 39 hela veckor denna gången och är glad att jag inte jobbade kortare tid än så! Nu på BF+9 så skiftar jag mellan hopp (så fort man får lite förvärkar eller känner av ngt annat), och uppgivenhet då jag misstänker och tror att detta också kommer att sluta med en igångsättning och att jag måste "bråka" med sjukvården för att de ska sätta igång mig då de gärna vill vänta så länge det bara är möjligt för att det ska gå igång av sig självt. Vilket jag iofs förstår, men samtidigt gillar jag inte alls riskerna med att gå över. 
    Haha jo, jag misstänker att det kommer att bli samma här. Sitter ju lik förbannat med appen och följer exakt hur många dagar det är kvar till bf fast jag vet att jag bara borde bortse från bf. Hade tur förra gången - kvällen innan jag hade tid för igångsättning kom värkarbetet äntligen igång själv, och så föddes han på 42+0. Alla säger att det blir tidigare nu för att det är andra gången, men jag är skeptisk.
Svar på tråden Någon mer som väntar på att förlossningen ska starta?