• Modimi

    Gravid tvillingar BF jan 18

    Hej!

    Tänkte kolla om det finns någon som är gravid med tvillingar, som vill följas åt lite. Vi väntar två små stjärnor efter 4 års försök och fjärde IVF insättning.

    Det vore jätteroligt om någon i liknande situation vill följas.

  • Svar på tråden Gravid tvillingar BF jan 18
  • mammafia84

    Grattis till er.
    Jag var nyss på ett vul å fick en chock när läkaren säger att där e två.
    De skulle varit min fjärde (andra gemensamma med min man) men blev visst en femte oxå.
    Är jätte chockad å lite spänd å nervös på framtiden.
    Är i 9+5 idag

  • Popetot

    Hej, jag är lite längre gången än er men hoppas jag kan få vara med ändå. Vi väntar tvåäggs efter ivf. BF 5/11 så är i vecka 22. Detta är våra första barn. Känner oss så lyckligt lottade efter 4 år av kämpande.

  • Norris
    Popetot skrev 2017-06-28 10:46:12 följande:

    Hej, jag är lite längre gången än er men hoppas jag kan få vara med ändå. Vi väntar tvåäggs efter ivf. BF 5/11 så är i vecka 22. Detta är våra första barn. Känner oss så lyckligt lottade efter 4 år av kämpande.


    Hej!

    Absolut! Det kan vara bra att med en som liger lite före. Då kan du svara på alla våra frågor ;)
    Hur mår du?
  • Norris
    Modimi skrev 2017-06-21 08:13:20 följande:

    Haha, vad skönt ändå med en sådan chef:)

    Ok, jag går in i V.11 på söndag. De säger ju att illamåendets brukar avta runt 12 jag hade hoppas på det, men de kan hålla i sig.

    Vart gick ni er utredning någonstans?


    Vi har gjort i Umeå och är supernöjda :)

    Och nu äntligen börjar jag må lite bättre, kvällarna är är dock fortfarande inte så roliga. Nu kräks jag ungefär vart tredje dag
  • Popetot
    Norris skrev 2017-06-28 11:22:33 följande:

    Hej!

    Absolut! Det kan vara bra att med en som liger lite före. Då kan du svara på alla våra frågor ;)

    Hur mår du?


    :) Tack! Jag mår väldigt bra. Hade illamående och trötthet och känslig för viss mat fram till v 14 ca. Har dock aldrig spytt. Använde seabands som jag tyckte hjälpte mycket. Har haft bra värden hela vägen. Först nu fick jag börja med järntabletter. Fortfarande trött och vill gärna ta en eftermiddagslur varje dag.

    Vi har redan varit på 5 ul. Först v 9 iom att det är ivf. Fick ett i v 12 för att det var tvillingar. Ett i v 15 akut efter en ofarlig blödning. I v 19 var vi på rul och i måndags fick vi ett extra tul då tvilling två var betydligt mindre. Men de har växt som de ska så nu är jag lugn igen. Börjar känna en hel del rörelser och fick en ordentlig knuff igår som nästan skrämde mig :) Det är så skönt att vara så noga övervakad av vården som man är med tvillingar. Känner mig ganska lugn faktiskt. När har du nästa ultraljud?
  • LFF
    Popetot skrev 2017-06-28 10:46:12 följande:

    Hej, jag är lite längre gången än er men hoppas jag kan få vara med ändå. Vi väntar tvåäggs efter ivf. BF 5/11 så är i vecka 22. Detta är våra första barn. Känner oss så lyckligt lottade efter 4 år av kämpande.


    Vilket bra datum dina är beräknade till Flört Mina killar var också beräknade till den 5/11. De kom ut till slut den 7/11 2013 Solig

    Grattis till tvillingarna efter många års kämpande. Vet känslan så väl även om vi inte gjorde IVF men vägen fram var lång.
  • Popetot
    LFF skrev 2017-06-28 11:49:00 följande:

    Vilket bra datum dina är beräknade till  Mina killar var också beräknade till den 5/11. De kom ut till slut den 7/11 2013 

    Grattis till tvillingarna efter många års kämpande. Vet känslan så väl även om vi inte gjorde IVF men vägen fram var lång.


    :) Framförallt känns det skönt att vara gravid över sommaren. Inte behöva ta på sig så mycket kläder. Nästan alla byxor är redan ett minne blott så det blir mycket klänningar nu. Längtar efter att få träffa dem samtidigt som det är hur mysigt som helst att vara gravid. Är dina en eller tvåäggs? Våra är ett av varje kön så vi kan ju vara säkra på tvåäggs.
  • Norris
    Popetot skrev 2017-06-28 11:36:07 följande:
    :) Tack! Jag mår väldigt bra. Hade illamående och trötthet och känslig för viss mat fram till v 14 ca. Har dock aldrig spytt. Använde seabands som jag tyckte hjälpte mycket. Har haft bra värden hela vägen. Först nu fick jag börja med järntabletter. Fortfarande trött och vill gärna ta en eftermiddagslur varje dag.

    Vi har redan varit på 5 ul. Först v 9 iom att det är ivf. Fick ett i v 12 för att det var tvillingar. Ett i v 15 akut efter en ofarlig blödning. I v 19 var vi på rul och i måndags fick vi ett extra tul då tvilling två var betydligt mindre. Men de har växt som de ska så nu är jag lugn igen. Börjar känna en hel del rörelser och fick en ordentlig knuff igår som nästan skrämde mig :) Det är så skönt att vara så noga övervakad av vården som man är med tvillingar. Känner mig ganska lugn faktiskt. När har du nästa ultraljud?
    Seaband kanske man skulle ha testat. Får nog åka å köpa ett :)

    Vad skönt att dom hade växt ordenligt :) Jag har gjort två ultaljud. Ett i vecka 8 och ett i vecka 10. Nästa blir RUL i början på augusti. Jag längtar såååå :)
  • LFF
    Popetot skrev 2017-06-28 12:08:35 följande:
    :) Framförallt känns det skönt att vara gravid över sommaren. Inte behöva ta på sig så mycket kläder. Nästan alla byxor är redan ett minne blott så det blir mycket klänningar nu. Längtar efter att få träffa dem samtidigt som det är hur mysigt som helst att vara gravid. Är dina en eller tvåäggs? Våra är ett av varje kön så vi kan ju vara säkra på tvåäggs.
    Har två killar som bedömts som tvåäggs men är väldigt lika så många gissar på enäggisar. Vi har inte gjort DNA så vi kan inte veta säkert. 

    Ja, det var otroligt skönt att vara gravid utan att det var alltför tungt på slutet under sommaren. Sommaren var det ju mest klänning. Var så jäkla varm! Det tog typ 2 år efter att killarna kommit ut innan det kändes som om kroppstermostaten var återställd. Gick i sandaler nästan fram till BF. På slutet med strumpor i men tätare skor klarade jag inte av. 

    Hade en drömgraviditet i övrigt utan vare sig något direkt illamående, foglossning eller andra problem så jag jobbade fram till v30 typ. Men när man tittar på bilder från BF-dagen, precis innan vi skulle åka in och sätta igång mig, så ser man hur trött jag faktiskt var även om jag kände mig riktigt pigg.
  • Modimi

    Så knäppt nästan lika för mig, mitt illamående har gått över i att jag kräks också typ var tredje dag, först börjar man tro att illamåendet är över men sen så...Så kul att fler väntar tvillingar! Jag går in i V.12 imorgon känns skönt, då jag har varit så orolig, kanske till följd av alla försök och misslyckanden så nu vågar man knappt tro på det!

    Vi har varit på ett UL hittills och de verkar som att vi inte får ett till förens V.18:(

    När kan man se om det är tvåäggs eller enäggs?

    Ni som äter järntabletter hur mår ni av dem?

Svar på tråden Gravid tvillingar BF jan 18