• Anonym (Undrar)

    Förskola: Utgå från mina tider trots att pappan är hemma?

    Vet att det kan skilja sig mellan förskolorna, men tänkte ändå prova här.

    Ifall jag studerar heltid medan pappan är hemma (inte arbetslös direkt utan väntar på svar angående uppehållstillstånd eller ej), kan förskolan ändå utgå från mina tider helt?

    Jag vet inte tiderna ännu men tänker mig att det blir ungefär 08:00-15:00 för henne. Men tror ni att de kommer fråga om hans tider också och neka att dottern ska gå efter mina tider och istället säga att pappan får hämta henne mycket tidigare eftersom han ändå är hemma? Trots att vi betalar för platsen?

    Ska på inskolning snart så vill bara veta ifall det kan vara så att de kommer neka. Finns det regler eller liknande kring sånt?

  • Svar på tråden Förskola: Utgå från mina tider trots att pappan är hemma?
  • Queennr1
    Anonym (Nja..) skrev 2017-08-15 22:12:25 följande:

    Öppna förskolan var ett förslag om vad han skulle kunna göra med dottern, men om han inte vill det så finns det massor med andra saker han kan göra. Gå till lekparken, åka och båda, lekland, leka med barnet och hennes leksaker, titta i pekböcker och erbjuda henne möjligheten till att bli flerspråkig, sjunga, dansa, tvätta, städa, laga mat, baka, fika, gå på stan, träffa vänner, träffa släkten (finns inte hans hör kanske din gör de)


    Fast han VILL ju inte. Han vill vara hemma å softa och vänta på PUT så han kan dra sedan.
  • lisasali88
    Queennr1 skrev 2017-08-15 21:56:30 följande:

    Men jisses. Asylsökande har visst rätt till sjukvård.


    Men han är inte asylsökande om han söker på anknytning till TS!!
  • Anonym (Undrar)
    lisasali88 skrev 2017-08-15 23:12:26 följande:
    Men han är inte asylsökande om han söker på anknytning till TS!!
    Han är asylsökande. Blev gravid ca en månad efter att han kom till Sverige.

    Han söker alltså pga anknytning och sin berättelse samtidigt.
  • Anonym (Joke!)
    Anonym (Undrar) skrev 2017-08-15 21:52:27 följande:

    Jag har inte skyllt på kultur.

    Och varför skulle han inte respektera mig? Flera av er hittar bara på och antar felaktiga saker om honom! Vilket är ren bullshit.

    Ni försöker få honom att se ut som ett monster eftersom han aldrig haft huvudansvaret för dottern.. nu har han tydligen ingen respekt för kvinnor heller och skyller på kultur? Varför sitter ni och hittar på lögner om en person ni aldrig ens träffat?


    Du kanske ska läsa igenom dina kommentarer här själv. Den som fått honom att framstå som ett "monster" är ju du själv. Sättet du beskrivit honom är antingen väldigt obegåvat uttryckt från ditt håll eller helt enkelt sådan han är; dvs en man som aldrig bytt blöja i sitt liv, inte kan mata sitt barn, inte kan gå promenader med sitt barn, eller leka med sitt barn. Helt enkelt en okapabel man. Lat, eller ovilja. Eller bådaderarna. Skamligt.

    Och nej, ingen respekt för DIG! Kvinnor i allmänhet talade jag inte om... men jag skulle gissa att respekten mot kvinnor överlag är förminskad.

    Lycka till!
  • Anonym (Joke!)
    Queennr1 skrev 2017-08-15 22:01:42 följande:

    Vi utgår ju från vad du skriver. En "man" som hellre låter sin lilla gå långa dagar på dagis än lära sig ta hand om sitt eget barn. Det är ju inget annat än riktigt sjukt. Såklart vi dömer honom. Förmågan att värna om sitt eget barn är en så basal handling, att inga andra positiva egenskaper överhuvudtaget kan väga upp den extrema bristen i hans patetiska person.


    Spot on!
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Joke!) skrev 2017-08-15 23:37:10 följande:
    Du kanske ska läsa igenom dina kommentarer här själv. Den som fått honom att framstå som ett "monster" är ju du själv. Sättet du beskrivit honom är antingen väldigt obegåvat uttryckt från ditt håll eller helt enkelt sådan han är; dvs en man som aldrig bytt blöja i sitt liv, inte kan mata sitt barn, inte kan gå promenader med sitt barn, eller leka med sitt barn. Helt enkelt en okapabel man. Lat, eller ovilja. Eller bådaderarna. Skamligt.

    Och nej, ingen respekt för DIG! Kvinnor i allmänhet talade jag inte om... men jag skulle gissa att respekten mot kvinnor överlag är förminskad.

    Lycka till!
    Jag har ju skrivit att vi t.ex brukar mata henne tillsammans? Leka gör han också. Du får nog läsa om.

    "Ingen respekt för dig som kvinna", vad har isåfall mitt kön med saken att göra om du inte syftade på just könet?
  • Anonym (Joke!)
    Anonym (Undrar) skrev 2017-08-15 23:14:59 följande:

    Han är asylsökande. Blev gravid ca en månad efter att han kom till Sverige.

    Han söker alltså pga anknytning och sin berättelse samtidigt.


    Han har ju ingen anknytning till sitt barn. Inte sett ur barnpsykologisk synvinkel. Han är bara pappa på papper.

    Och snälla för din egen skull. Sluta skriv. Du skämmer ut dig själv och din så kallade man med allt du skriver. Blev gravid efter en månad............... undrar vad denna "man" är ute efter va?? låt mig gissa att merparten av hans tid går åt till mobiltelefonen som han laddar på stup i kvarten för att kunna ringa utlandssamtal till släkten och vännerna.
  • Anonym (Joke!)
    Anonym (Undrar) skrev 2017-08-15 23:40:38 följande:

    Jag har ju skrivit att vi t.ex brukar mata henne tillsammans? Leka gör han också. Du får nog läsa om.

    "Ingen respekt för dig som kvinna", vad har isåfall mitt kön med saken att göra om du inte syftade på just könet?


    Tänker att det nog är du som ska läsa om och läsa rätt.

    Och bra. Om ni matar henne tillsammans så kan han väl göra det när hon inte är pp förskolan och du pluggar. Och leka då uppenbarligen också. Så vad är problemet? Om han kan mata och leka, så kan han lära sig byta blöja också så slipper stackars flickan gå pp dagis hela dagarna.

    Ångesten i mitt hjärta när jag skolade in min son pp dagis var inte att leka med. Och då var han ändå 2 år fyllda OCH skulle enbart gå mellan 9-14 då hans pappa lämnar på morgonen när han går till jobb och jag hämtar när jag slutar jobb. Man vill ju vara med sitt barn!! Hur kan inte din man vilja det???
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Joke!) skrev 2017-08-15 23:43:16 följande:
    Han har ju ingen anknytning till sitt barn. Inte sett ur barnpsykologisk synvinkel. Han är bara pappa på papper.

    Och snälla för din egen skull. Sluta skriv. Du skämmer ut dig själv och din så kallade man med allt du skriver. Blev gravid efter en månad............... undrar vad denna "man" är ute efter va?? låt mig gissa att merparten av hans tid går åt till mobiltelefonen som han laddar på stup i kvarten för att kunna ringa utlandssamtal till släkten och vännerna.
    Återigen, det har han visst.
    Man är inte automatiskt främmande för sitt barn för att man inte har huvudansvaret över barnet.

    Tackar som tänker på min skull. Min tråd, jag skriver ifall jag själv vill.
    Vad har du med saken att göra?
  • Anonym (Joke!)
    Anonym (Undrar) skrev 2017-08-15 23:47:05 följande:

    Återigen, det har han visst.

    Man är inte automatiskt främmande för sitt barn för att man inte har huvudansvaret över barnet.

    Tackar som tänker på min skull. Min tråd, jag skriver ifall jag själv vill.

    Vad har du med saken att göra?


    Inget alls... man blir förbryllad över vad det finns för typer i samhället.
Svar på tråden Förskola: Utgå från mina tider trots att pappan är hemma?