• Anonym (funderar)

    När tycker ni att barn är för stora att gå omkring i bara underkläder hemma?

    Anledningen till frågan är att jag bor ihop med en man som har ett barn sen tidigare. När barnet var mindre tyckte jag inte det var konstigt att han gick omkring hemma i bara kalsonger men någonstans strax innan fjorton började det kännas fel och jag bad då att han kunde ta på ett par byxor eller en tröja. Såg nu en annan tråd om det här och insåg att jag förmodligen inte är ensam om att känna en gräns så tänkte höra hur andra resonerar. När började ni säga till era barn att inte gå omkring i bara underkläder?

  • Svar på tråden När tycker ni att barn är för stora att gå omkring i bara underkläder hemma?
  • Anonym (funderar)
    Anonym (Ellen) skrev 2017-08-28 16:43:40 följande:

    Klart man måste få gå i underkläder i sitt eget hem!


    Hur gör ni då? Går alla runt i undisar, du också?
  • elyse

    Om det bara är familjen hemma så tycker jag att underkläder är OK oavsett ålder.

  • Påven Johanna II

    Har inte haft något slutdatum vad gäller det. 

  • Påven Johanna II
    Anonym (funderar) skrev 2017-08-28 17:05:08 följande:
    Kommer det gäster tänker vi nog lika i vårt hushåll, även när pojken var mindre, jag bryr mig givetvis inte heller om han går klädd i bara kalsonger i sitt rum men ska han gå omkring här hemma, gå ut och ta nåt i köket, sitta i soffan i vardagsrummet, då känns det inte bra.

    Men jag har vart hemma hos en kompis en gång vars föräldrar låg i soffan i kalsonger/trosor och tittade på teve. Verkade inte bry sig ett dugg att sonen hade kompisar hemma
    Vad är det som känns dåligt då? Att han över huvud taget har en penis eller att den på något sätt skulle komma i kontakt med soffan eller kylskåpsdörren?
  • Anonym (Ellen)
    Anonym (funderar) skrev 2017-08-28 17:18:20 följande:

    Hur gör ni då? Går alla runt i undisar, du också?


    Jo, alla. Och jag är noga med att ta på undisar bara när bonusarna är hemma. Tycker inte det är konstigt alls. Om det finns kompisar till barnen hemma så tar jag på mig en t-skjorta, är svärföräldrarna här så är det påklätt som gäller, är mina egna föräldrar här går underkläder lika bra.
  • nevermind

    Vi går fortfarande runt i underkläder när vi är hemma hos mamma och pappa, 30+.

    Syrrans döttrar är 14 och 17, de går i underkläder inför sin bonuspappa.

    Fattar inte varför man ska klä på sig i en familj.

  • Anonym (funderar)
    Påven Johanna II skrev 2017-08-28 17:22:30 följande:

    Vad är det som känns dåligt då? Att han över huvud taget har en penis eller att den på något sätt skulle komma i kontakt med soffan eller kylskåpsdörren?


    Ja du, vad är det som gör att man inte tycker det är bekvämt att någon står i bara kalsonger och brer mackor i köket? Själv går jag inte omkring i trosor hemma hela dagarna och jag tycker inte det har någon betydelse för mig att det är en kille eller tjej.
  • Påven Johanna II
    Anonym (funderar) skrev 2017-08-28 17:30:52 följande:
    Ja du, vad är det som gör att man inte tycker det är bekvämt att någon står i bara kalsonger och brer mackor i köket? Själv går jag inte omkring i trosor hemma hela dagarna och jag tycker inte det har någon betydelse för mig att det är en kille eller tjej.
    Jag vet inte. Jag frågar dig varför du tycker så? Vad består det obekväma av?
  • Anonym (Vi)

    Vi går omkring i underkläder allt som oftast hela familjen (föräldrar och en tvååring). 

Svar på tråden När tycker ni att barn är för stora att gå omkring i bara underkläder hemma?