• Anonym (Ledsen)

    Skolan har anmält min son

    Vad kommer hända nu? Han hade kastat en sak på en lärare så hon behövt sy.

    Kommer soc blandas in?

  • Svar på tråden Skolan har anmält min son
  • Anonym (mor)
    Rock on skrev 2017-09-12 18:08:36 följande:
    JA, sonens diagnos behövdes verkligen!

    Om du hade träffat honom så......jag vet inte vad!

    Om du skulle träffa honom nu skulle du inte tro att det var samma kille.

    Personer i vår omgivning säger att det är skillnad som natt & dag

    Klassföreståndaren som sonen hade i åk 3 - 6; vi är verkligen tacksamma mot henne för det jobb & engangemang hon la ner på vårt barn
    Det var ju en lyckträff att övriga klassen var "lättskötta" så fokus kunde läggas på din son! Jag har två döttrar som alltid varit "klassens ljus" och det är tack vare att sådana barn sitter tysta och sköter sig som en lärare kan fokusera på ETT barn i klassen fullt ut. Vår yngsta dotter fick stanna hemma från skolan ibland för det var en "Ahmed" i klassen som hon blev placerad bredvid som varande ett "ljus" och hon orkade inte.........! Det är ett samspel.
  • Anonym (3barnsmor)

    Synd att inte alla dessa bråkiga barn med diagnoser får gå i specialklasser. Men nej då, de ska gå i vanlig klass och förstöra för alla andra.

  • Rock on
    Anonym (mor) skrev 2017-09-12 18:13:33 följande:

    Det var ju en lyckträff att övriga klassen var "lättskötta" så fokus kunde läggas på din son! Jag har två döttrar som alltid varit "klassens ljus" och det är tack vare att sådana barn sitter tysta och sköter sig som en lärare kan fokusera på ETT barn i klassen fullt ut. Vår yngsta dotter fick stanna hemma från skolan ibland för det var en "Ahmed" i klassen som hon blev placerad bredvid som varande ett "ljus" och hon orkade inte.........! Det är ett samspel.


    Var ett par elever till i sonens klass som har ADHD men det var alltid 2 lärare på lektionerna!
    Anonym (3barnsmor) skrev 2017-09-12 18:21:30 följande:

    Synd att inte alla dessa bråkiga barn med diagnoser får gå i specialklasser. Men nej då, de ska gå i vanlig klass och förstöra för alla andra.


    Synd att det inte finns specialplatser för dryga vuxna!

    Men nejdå, ist ska de dryga vara med alla normala och förpesta luften med sin dryghet!
  • Anonym (mor)
    Anonym (3barnsmor) skrev 2017-09-12 18:21:30 följande:

    Synd att inte alla dessa bråkiga barn med diagnoser får gå i specialklasser. Men nej då, de ska gå i vanlig klass och förstöra för alla andra.


    När jag gick i skolan så fanns det "OBS-klasser"! Det är väl inte bra att märka ut barn på det sättet MEN å andra sidan så är ju en ADHD-diagnos en stämpel i pannan. På min tid fanns inte den diagnosen utan i OBS-klassen samlades alla barn som det inte gick att ha i klassrummet.
  • Anonym (mor)
    Rock on skrev 2017-09-12 18:26:50 följande:
    Var ett par elever till i sonens klass som har ADHD men det var alltid 2 lärare på lektionerna!
    Anonym (3barnsmor) skrev 2017-09-12 18:21:30 följande:

    Synd att inte alla dessa bråkiga barn med diagnoser får gå i specialklasser. Men nej då, de ska gå i vanlig klass och förstöra för alla andra.


    Synd att det inte finns specialplatser för dryga vuxna!

    Men nejdå, ist ska de dryga vara med alla normala och förpesta luften med sin dryghet!
    TVÅ lärare!? vilken lyx. Idag så är det ett himla gnällande för att det saknas lärare. Man har sänkt inträdeskraven till lärarhögskolan till en nivå som en apa kan klara men ändå så är det brist.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (mor) skrev 2017-09-12 18:31:55 följande:
    TVÅ lärare!? vilken lyx. Idag så är det ett himla gnällande för att det saknas lärare. Man har sänkt inträdeskraven till lärarhögskolan till en nivå som en apa kan klara men ändå så är det brist.
    Det är två lärare per klass i hela lågstadiet här.
  • Rock on
    Anonym (mor) skrev 2017-09-12 18:31:55 följande:

    TVÅ lärare!? vilken lyx. Idag så är det ett himla gnällande för att det saknas lärare. Man har sänkt inträdeskraven till lärarhögskolan till en nivå som en apa kan klara men ändå så är det brist.


    Yes, 2 lärare!

    Vet inte var du bor men här i vår kommun har varje klass i de kommunala skolorna 2 klassföreståndare.
  • Rock on
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-09-12 18:33:10 följande:

    Det är två lärare per klass i hela lågstadiet här.


    Här hos oss är det ända upp till 9:an......i de kommunala skolorna.
  • Anonym (Ledsen)
    Rock on skrev 2017-09-12 18:35:46 följande:
    Här hos oss är det ända upp till 9:an......i de kommunala skolorna.
    Klassföreståndare är det två i alla här också, men två närvarande på varje lektion är det i lågstadiet.
  • Anonym (Va)

    Vad fick din sons agerande för konsekvens ts? Du vägrar svara på den frågan så ska jag anta att han inte fick någon?

Svar på tråden Skolan har anmält min son