• minnah88

    Vi som har BIM runt 24/9

    Har BIM runt 24/9 och undrar om vi är fler som vill diskutera symptom och stötta varandra. Häng på isf.

  • Svar på tråden Vi som har BIM runt 24/9
  • Lindalängtar

    Haha jag förstår dig!!

    Min plan är att testa 1/10 för att vara på säkra sidan, inte så tydligt på äl-tester så tänker att jag nog inte har så höga hormonhalter så att säga..

    Men om jag kan hålla mig så länge återstår såklart att se!! ????

  • Mareme

    Hej! Jag har bim 21/9 och vi har försökt några månader nu så vi är mer än redo för ett plus! Har lite känningar i nedre magen idag samt kissnödig hela dagen, beror säkert på något annat eftersom det är så tidigt... man letar ju symptom hela dagarna haha!

  • minnah88
    Mareme skrev 2017-09-14 17:10:53 följande:

    Hej! Jag har bim 21/9 och vi har försökt några månader nu så vi är mer än redo för ett plus! Har lite känningar i nedre magen idag samt kissnödig hela dagen, beror säkert på något annat eftersom det är så tidigt... man letar ju symptom hela dagarna haha!


    Välkommen! Håller tummarna för er, har också känningar nedre delen magen och spända bröst. Iofs har jag aldrig så en vecka efter ägglossning men det förvånar mig inte om det bara är inbillning och att kroppen bara retas haha
  • Mareme
    minnah88 skrev 2017-09-14 17:23:20 följande:
    Välkommen! Håller tummarna för er, har också känningar nedre delen magen och spända bröst. Iofs har jag aldrig så en vecka efter ägglossning men det förvånar mig inte om det bara är inbillning och att kroppen bara retas haha
    Tackar! Håller tummarna för er också.
    Haha kroppen brukar vilja retas varje månad känns det som... har också spända bröst men har haft det enda sen ÄL, vilket jag inte brukar ha. Hmm, oj vad man funderar och analyserar haha
  • Mintra

    Hej,
    Kul med flera som hängt på här :)
    Det är galet hur våra kroppar fungerar men också att alla individer har så olika symptom. Mina bröst kan ibland också känna lite "spända, degiga" efter ägglossning. Dock brukar jag också få spända bröst en vecka innan mens, galet det här :P

    Har faktiskt både igår och idag vid samma tidpunkt känt illamående plus idag har det huggit till som attans där nere, inte vid äggledare utan livmodern. Jag som skrev innan idag att jag inte känner något, men visst nu känner man till lite extra kan jag tänka mig, på minsta lilla så börjar man tänka till ;)


    Det är bara vänta och se men tusan vad man är otålig hehe. 

    Hoppas verkligen för oss alla att vi plussar.

    Jag vet inte om jag kommer testa mig innan BIM, klart man vill men jag är nog sån att jag hellre inväntar mensen ifall den skulle komma än att få ett nej men klart då kan man ju verkligen släppa tanken (typ) men ja hehe vi får se. 


    Väntar iallafall till på Måndag och se hur jag mår då, då har det gått en vecka :)


    Känner mig lite konstig när jag verkligen verkligen tänker efter, men jag vet inte man vill ju inte "känna" efter för mycket då kanske man framkallar alla symptomen själv hahaha skojja ;)

  • Jooosen

    Ömma bröstvårtor här! Äl +6/7. får alltid pms ömma bröst på äl +6 som hittills inte dykt upp haha. Känns som ett bra tecken på nåt vis!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Mintra
    Jooosen skrev 2017-09-15 08:38:10 följande:

    Ömma bröstvårtor här! Äl +6/7. får alltid pms ömma bröst på äl +6 som hittills inte dykt upp haha. Känns som ett bra tecken på nåt vis!


    Vad kul! Hoppas verkligen att det är ett tecken :)

    Mina bröst är inte ömma men känns liksom större fylligare och har la gjort det sedan ÄLish får se om detta ändras... När jag var gravid föra gången så var blev ju brösten superömma, oftats när mensen är på väg får jag jätte jättekänsliga bröstvårtor, ont som tusan men själva brösten är okey och röra.

    Åhh vad mysigt detta är hehe, om ni förstår vad jag menar. 

    Kanske ska lägga till att jag har bott i Australien i 3,5 år. Med mitt X försökte vi bli gravida i ett år men det hände aldrig något. Att jag sedan blev gravid när jag kom hem (med fel pers, ledde till abort) var en glädje att det faktiskt inte är något fel på mig men så sorgligt dock eftersom man har längtat efter barn i så många år...
  • minnah88

    9 dagar kvar till BIM.. Min vänstra äggstock spänner och värker och har gjort sedan ägglossning, brösten ömmar men utöver det är allt som vanligt. När jag var gravid med dottern märkte jag ingenting, hade sån mensvärk så jag väntade och väntade på mensen som aldrig kom. Nu undrar jag om psyket inbillar sig eller om det är tidigt symptom.. Ahhh så jobbigt det här! Hur mår ni?

  • minnah88
    Jooosen skrev 2017-09-15 08:38:10 följande:

    Ömma bröstvårtor här! Äl +6/7. får alltid pms ömma bröst på äl +6 som hittills inte dykt upp haha. Känns som ett bra tecken på nåt vis!


    Håller tummarna!
  • Snöregn

    Heej

    Jag hoppar in här. Har beräknad bim den 21. :) Men kan vara någon dag framåt också då jag onte är helt 100 på ägglossningsdagen. Har molande värk till och från.

Svar på tråden Vi som har BIM runt 24/9