• Emisan

    Bf juni 2018

    Någon annan som har bf i juni 2018 och vill följas åt?

  • Svar på tråden Bf juni 2018
  • Marian03
    Mammaibyn skrev 2017-10-20 20:18:36 följande:

    Hur erbjuder era landsting ultraljud? Vi har KUB v 12 eller ett vanligt ultraljud i vecka 13 sedan RUL vecka 19. Man längtar ju så efter att få se den lilla i magen :)


    Minns inte hur det var med KUB, jag vet att vi endast tog ett blodprov som visade en sannolikhetsberäkning av kromosomavvikelse. Kanske i vecka 9?

    Gjorde även ett VUL i vecka 9 pga jag var orolig då jag fick hypotyreos konstaterat i vecka 5 och var rädd för vad som hänt pga jag varit omedicinerad.

    Men vi har bara ett utlraljud annars i vecka 20. Toksegt! Åkte till ett grannlän sist och gjorde ett ultraljud i vecka 13, ville se det "svart på vitt" innan jag berättade för vänner och på jobbet osv..
  • Sophie90
    Anonnonanon skrev 2017-10-11 07:31:54 följande:

    Bf 16 juni (enligt appen) med nr 2! Känns lika ?läskigt? som med första. Haha :)


    Har också bf den 16 enligt min app! Första barnet och jag är så nervös!!
  • Mammaibyn
    Moorii skrev 2017-10-20 20:55:53 följande:

    Vad lyxigt! Här erbjuds kub efter man fyllt 35 och då jag är det denna gång så blir det gratis som tur är, om allt går vägen dvs (försöker att inte jinxa). Jag kommer också boka privat ultraljud till då jag är i 8+0 eftersom jag nyss hade ett missfall.


    Vilket landsting tillhör du? Har du någon aning om vad det kostar på ett ungefär med privat UL?
  • Mammaibyn
    Marian03 skrev 2017-10-21 08:39:35 följande:

    Minns inte hur det var med KUB, jag vet att vi endast tog ett blodprov som visade en sannolikhetsberäkning av kromosomavvikelse. Kanske i vecka 9?

    Gjorde även ett VUL i vecka 9 pga jag var orolig då jag fick hypotyreos konstaterat i vecka 5 och var rädd för vad som hänt pga jag varit omedicinerad.

    Men vi har bara ett utlraljud annars i vecka 20. Toksegt! Åkte till ett grannlän sist och gjorde ett ultraljud i vecka 13, ville se det "svart på vitt" innan jag berättade för vänner och på jobbet osv..


    Okej! Ja det känns så overkligt när man inte sett någonting! Då har jag tur som får ett ultraljud i vecka 13 :)
  • Anonnonanon
    Sophie90 skrev 2017-10-21 10:57:26 följande:

    Har också bf den 16 enligt min app! Första barnet och jag är så nervös!!


    Kul och Grattis! :) Hade kanske inte den bästa förlossningen sist så den mesta oron ligger där, men det blir nog bra. Hade nästan glömt hur trött man va nu i början oxå. Inte superlätt att vila med en ettåring hemma, haha :)
  • Sophie90
    Anonnonanon skrev 2017-10-21 14:36:39 följande:

    Kul och Grattis! :) Hade kanske inte den bästa förlossningen sist så den mesta oron ligger där, men det blir nog bra. Hade nästan glömt hur trött man va nu i början oxå. Inte superlätt att vila med en ettåring hemma, haha :)


    Tack :D Grattis till dig med!

    Haha ne jag kan tänka mig Det, vi är mitt i en flytt från lägenhet till hus med så det tär verkligen på en just nu!
  • Moorii
    Mammaibyn skrev 2017-10-21 13:32:10 följande:

    Vilket landsting tillhör du? Har du någon aning om vad det kostar på ett ungefär med privat UL?


    Jag hör till Västra Götaland. Olika tror jag, men dit jag gick sist så tog de 500 kr.
  • Lelin

    Jag har bf 3 Juni med mitt första barn.

    Spännande och helt fantastiskt. Bara lite nervöst att vänta på att tiden ska då man kan ousta ut lite.

Svar på tråden Bf juni 2018