• Anonym (Vän)

    Han pratar bara om hennes utseende men aldrig om hur hon är som person??

    Har en killkompis som i många år varit gift nu. Grejen är att jag verkligen ibland inte förstår mig på honom. Han har en skitsnygg fru och han pratar gärna om hur otroligt bra hon ser ut vilket verkligen stämmer. Samtidigt kan ha göra mig fly förbannad eftersom han regelbundet kan bedra henne. Ibland när vi bara är ute på AW så kan han avsluta kvällen med att gå hem med någon lite sådär objektivt halvfull tjej. Sen har han haft en älskarinna till och från i fem års tid som är lite halvtjock men som han gärna pratar om med mig om att hon är så smart och härlig. Jag kan verkligen undra vad som händer i hans huvud. Vi har varit vänner i 10 år nu och helt ärligt har jag aldrig hört honom säga en enda positiv sak om henne mer än att hon är snygg, har fina bröst och är bra i sängen plus att hon är en bra mamma till hans barn. Utöver det så hånar han sin frus yrke regelbundet, säger att dom som jobbar inom hennes yrkeskår är direkta idioter, riktigt pantade människor.

    Är det många killar som är såhär? Han är ju aldrig otrogen med folk som är i närheten av så snygga som hans fru men han gillar att prata med dom för han finner detta stimulerande??? Någon som känner igen det här?

    Förövrigt så spelar det ingen roll om jag säger till hans fru att han är otrogen, hon vet redan om detta

  • Svar på tråden Han pratar bara om hennes utseende men aldrig om hur hon är som person??
  • Anonym (Vän)
    Anonym (disa) skrev 2017-11-11 12:45:12 följande:

    Alltså, varför bryr du dig så himla mycket? Du kan inte hjälpa människor som inte vill bli hjälpta. Fokusera på hur du vill ha det istället? Är han schysst med dig? En grundförutsättning för att ni ska vara vänner? Egentligen det viktigaste. Är han även en moralisk schysst person, rent generellt? Alla människor har sina skavanker, även vänner men man vill ju inte vara vän med praktarslen.


    Moralisk vet jag inte. Vi har vårt synsätt, vi vill ta oss fram och armbågar oss båda fram i livet. Vi har ett fast mål och kör mot det. Ibland mår andra människor dåligt av det, men jag tänker inte ta på mig ansvaret för att trösta jordens alla människor. Dessutom så tycker väl jag han beter sig jävligt svinaktigt mot sin fru. Jag kan genuint undra om han verkligen älskar henne eller om hon mer är som en båt eller bil eller något annat. Han vill ju träffa sin älskarinna bland annat och prata om livet alternativt pratar han med mig eller hans killkompis men vet inte om han faktiskt pratar så mycket med henne. Många gånger känns det inte riktigt som dom faktiskt samtalar med varandra. Men hon är inte så mycket bättre själv. Jag har aldrig uppfattat det som att hon heller uppskattar honom på riktigt. När han pratar kan hon många gånger se extremt besvärad ut. Så jag vet inte om hon mest uppskattar livet han kan erbjuda henne.
  • Anonym (Sorgligt)

    Sorglig människa. Tragiskt liv. Livet är kort, lever man på det där sättet lämnar man inte något gott efter sig. Hoppas du har fler vänner...

  • Anonym (Vän)
    Anonym (Sorgligt) skrev 2017-11-11 21:11:13 följande:

    Sorglig människa. Tragiskt liv. Livet är kort, lever man på det där sättet lämnar man inte något gott efter sig. Hoppas du har fler vänner...


    Jag uppskattar den vänskapen men jag undrar va det är för anledning till att han gör såhär mer. Har han bara valt en kvinna som är snygg men som han ska visa upp? Ibland låter det ju nästan som han är mer besatt av en av sina kks istället och berättar om vad hon gör, säger, arbetar mer och typ höjer henne till skyarna. Och jag tänker mer "lägg ner du sårar ju faktiskt den tjejen". Kan inte riktigt se hans motiv. Han har bokat in en julmarknad i en annan stad med henne nu och hotellnatt och tvingat mig att säga att han är borta med mig istället
  • huskur
    Anonym (Vän) skrev 2017-11-11 23:31:12 följande:
    Han har bokat in en julmarknad i en annan stad med henne nu och hotellnatt och tvingat mig att säga att han är borta med mig istället
    "Tvingat"? Hur då? Är han våldsam alltså? Hotar han dig?
  • Anonym (Vän)
    huskur skrev 2017-11-11 23:59:46 följande:

    "Tvingat"? Hur då? Är han våldsam alltså? Hotar han dig?


    Jag känner mig tvungen att göra det annars. Generellt gillar inte folk att man berättar
  • Anonym (märkligt)
    Anonym (Vän) skrev 2017-11-10 22:12:04 följande:

    Jag bär inte på hans hemligheter, hans fru har kommit på honom flera gånger. Bland annat med en yngre tjej som va hans praktikant. Hon blir bara sur några månader sen går det över


    Tragiskt, vissa människor har tyvärr inte någon självkänsla och står ut med vilket svin som helst. Men varför är du kompis med ett sånt as?
  • Anonym (Vän)
    Anonym (märkligt) skrev 2017-11-12 17:01:12 följande:

    Tragiskt, vissa människor har tyvärr inte någon självkänsla och står ut med vilket svin som helst. Men varför är du kompis med ett sånt as?


    Behöver ju inte handla om det. Hon kanske faktiskt bara köper att han är ett svin för att hon skulle förlora i status om hon lämna honom
  • huskur

    Jag tolkar det som att eftersom han har hjälpt dig till jobbet sitter du i skiten som det innebär att "tvingas" vara vän med honom. 

  • Anonym (MC)
    Anonym (Vän) skrev 2017-11-12 19:20:31 följande:
    Behöver ju inte handla om det. Hon kanske faktiskt bara köper att han är ett svin för att hon skulle förlora i status om hon lämna honom
    Är det den ursäkten du själv använder för att inte droppa honom som vän ts?

    Kanske något att fundera på.. för de allra flesta människor fortsätter inte att umgås med människor som dom tycker beter sig som ett svin.

    Du kan inte förändra honom men kanske han får sig en tankeställare om ni som är era vänner tar avstånd från hans beteende, som det är nu så vet han ju att klarar sig undan och kanske till och med tror att ni tycker hans beteende är ok eftersom ni inte markerar.
    Nej 'gör slu't med din vän ts eller acceptera att du har samma låga moral som han har.
  • Anonym (Vän)
    Anonym (MC) skrev 2017-11-12 20:33:24 följande:

    Är det den ursäkten du själv använder för att inte droppa honom som vän ts?

    Kanske något att fundera på.. för de allra flesta människor fortsätter inte att umgås med människor som dom tycker beter sig som ett svin.

    Du kan inte förändra honom men kanske han får sig en tankeställare om ni som är era vänner tar avstånd från hans beteende, som det är nu så vet han ju att klarar sig undan och kanske till och med tror att ni tycker hans beteende är ok eftersom ni inte markerar.

    Nej 'gör slu't med din vän ts eller acceptera att du har samma låga moral som han har.


    Jag måste väl någonstans ha samma moral som han ja. Men samtidigt inte sämre moral en hans fru. Vad gör hon i den relationen? Alla har alltid sett henne som ett våp och någon som vill få en bra ekonomi. Dom få gångerna jag hört henne prata är det som att höra en papegoja typ "folk inom vården ska ha rätt till heltid" och jag skulle gärna vilja att hon utveckla sina tankegångar kring det. Men det kan hon inte utan hon har bara hört någon säga det och det låter bra. Man kan självklart tycka att man ska ha rätt till heltid men jag har aldrig hört henne säga något som "det där är snart" hon saknar driv. Hon är lite som en snygg och död fisk som bara följer strömmen och inte tycker så mycket
  • huskur
    Anonym (Vän) skrev 2017-11-10 01:01:03 följande:
    Det här är min vän och jag vill seriöst kunna finnas där för honom men vet bara inte hur jag ska vägleda honom rätt. 
    Anonym (Vän) skrev 2017-11-10 14:25:35 följande:
    Jag vet inte om jag ska försöka stötta honom på något sätt ut ur relationen eller hur jag ska bemöta honom. Han verkar ju inte egentligen helt nöjd över situationen.
    Att han inte verkar helt nöjd, ja. Men det är väl bara sån han är. Han som verkar vara en handlingens man skulle väl annars ändra på den situationen.  Eller har han bett dig om hjälp med något  angående hans situation? 

  • Anonym (märkligt)
    Anonym (Vän) skrev 2017-11-12 20:51:34 följande:

    Jag måste väl någonstans ha samma moral som han ja. Men samtidigt inte sämre moral en hans fru. Vad gör hon i den relationen? Alla har alltid sett henne som ett våp och någon som vill få en bra ekonomi. Dom få gångerna jag hört henne prata är det som att höra en papegoja typ "folk inom vården ska ha rätt till heltid" och jag skulle gärna vilja att hon utveckla sina tankegångar kring det. Men det kan hon inte utan hon har bara hört någon säga det och det låter bra. Man kan självklart tycka att man ska ha rätt till heltid men jag har aldrig hört henne säga något som "det där är snart" hon saknar driv. Hon är lite som en snygg och död fisk som bara följer strömmen och inte tycker så mycket


    Ok så nu ska du lägga skulden på hans svineri på henne. Ja du har nog samma låga moral som din polare.
  • huskur
    huskur skrev 2017-11-12 21:50:53 följande:
    Anonym (Vän) skrev 2017-11-10 14:25:35 följande:
    Jag vet inte om jag ska försöka stötta honom på något sätt ut ur relationen eller hur jag ska bemöta honom. Han verkar ju inte egentligen helt nöjd över situationen.
    Att han inte verkar helt nöjd, ja. Men det är väl bara sån han är. 
    Jag menar att han verkar nöjd med att inte vara nöjd med sin fru. För det trycker ner henne och då kan han känna sig upphöjd. Verkar vara hans sätt att handskas med mindervärdeskänslor.
  • Anonym (Vän)
    huskur skrev 2017-11-12 23:26:29 följande:

    Jag menar att han verkar nöjd med att inte vara nöjd med sin fru. För det trycker ner henne och då kan han känna sig upphöjd. Verkar vara hans sätt att handskas med mindervärdeskänslor.


    Låter väl inte hälsosamt
  • Darimna

    Så han har en ursnygg, sexig fru som är okej med att han träffar andra. 


    Låter ju som att han har det bra. 

  • Anonym (Tell me about it)

    Ja, otrogna vill vara det, det beror på en vilja att gå bakom ryggen. Är den typen av person ihop med ett riktigt kap blir driften att sänka hennes status genom otrohet ännu större. Dessutom finns det fler fula älskarinnor att välja på då som är desperata och blir smickrade och tror att dom trots allt nog är bättre än den här perfekta kvinnan.

    Varför är du kompis med ett sånt kvinnoföraktande, narcissistiskt rövhål?! Jag hade inte pallat en dag med en sån kompis.

  • Anonym (Tell me about it)
    Anonym (Vän) skrev 2017-11-12 20:51:34 följande:

    Jag måste väl någonstans ha samma moral som han ja. Men samtidigt inte sämre moral en hans fru. Vad gör hon i den relationen? Alla har alltid sett henne som ett våp och någon som vill få en bra ekonomi. Dom få gångerna jag hört henne prata är det som att höra en papegoja typ "folk inom vården ska ha rätt till heltid" och jag skulle gärna vilja att hon utveckla sina tankegångar kring det. Men det kan hon inte utan hon har bara hört någon säga det och det låter bra. Man kan självklart tycka att man ska ha rätt till heltid men jag har aldrig hört henne säga något som "det där är snart" hon saknar driv. Hon är lite som en snygg och död fisk som bara följer strömmen och inte tycker så mycket


    Lägger till att dessa män också har fula tjejkompisar att lita på då dom är gröna av avund på frun och så gärna hjälper till. Ni är vidriga allihop.
  • huskur
    Anonym (Vän) skrev 2017-11-11 21:05:25 följande:
    Jag kan genuint undra om han verkligen älskar henne eller om hon mer är som en båt eller bil eller något annat.

    Jag har aldrig uppfattat det som att hon heller uppskattar honom på riktigt. När han pratar kan hon många gånger se extremt besvärad ut. Så jag vet inte om hon mest uppskattar livet han kan erbjuda henne.
    En båt eller bil, ja. Stämmer säkert bra. Han låter som en sån som inom sig känner sig så ynklig, trots hans yttre status, så han behöver strålglans från någon så att han skall känna sig bättre. Men han pallar inte att vara nära henne som skall ge honom strålglans, eftersom han då känner av hur underlägsen han egentligen känner sig henne. Så han hackar och hackar på henne och nedvärderar för att upphöja sig själv.

    Sen om X antal år, när han har hackat henne sönder till en trasa, då är hon inte användbar för honom längre, så då byter han snabbt ut henne mot en ny som han charmar in i sitt nät. När han har fångat henne slår fällan igen, och han slutar anstränga sig för henne och börjar hacka för att stå ut med att vara i hennes närhet, som han behöver för att få hennes strålglans på sig. o.s.v.

    Är det här han?

    Nej, det finns nog mycket nu som hon inte uppskattar hos honom. Men hon älskar säkert den han visade upp i början, och som hon hoppas kommer tillbaka. Så hon stannar...
  • Anonym (Ida)

    Han tycker inte han duger för henne och litar inte på att hon älskar honom för hon är en 10a i utseende i personlighet i allt medan han ser sig som en 5a och misslyckad så han skjuter ifrån henne genom elaka kommentarer och flyr till enkla billiga fulare tjejer för tröst och för att inte riskera att bli sårad.

    Behövs ingen narcissist för detta bara en man med låg självkänsla. Det är vanligt att en man som är rädd att bli sårad är otrogen för han tänker: " jag måste vara det innan hon är det"

    Men hur är hon mot honom då? Visar hon respekt och attraktion för honom?

Svar på tråden Han pratar bara om hennes utseende men aldrig om hur hon är som person??