• Ellifant

    IVF våren 2018

    Hej!

    Jag påbörja min första ivf nu i november men vi var tvungna att avbryta pga för få blåsor!

    Nu blir det en vilomånad och förhoppningsvis startar vi i januari 2018. Jag tycker att det är så jobbigt att läsa om alla som är i gång!

    Så nu startar jag en ny grupp för oss som ska starta ivf i början av nästa år. Även för er som har gjort fler ivf försök men inte lyckats och hoppas på att 2018 är ert år!

    Vi kan ju hjälpas åt att få tiden att gå! :)

  • Svar på tråden IVF våren 2018
  • My102

    Testdag för mig och som jag trodde så var det negativt. Jag hade velat vänta lite länge eftersom jag gick på toa kring 23 och kissade igen kl 04 men nöden har ingen lag.

    Ser inte framemot att berätta för sambon när han vaknar.

    Jag visste dock om det innerst inne och negativt test är ju det enda som jag är van vid.

    Nu ska jag sluta med lutininus och invänta mensen som verkar har fått sig en törn efter all hormonbehandling!

  • YKY

    Ruvardag 8, blastocyst, första insättningen i helt naturlig cykel efter en totalfryscykel i april. Första insättningen någonsin alltså.

    Mitt första positiva test någonsin. Jag förväntade mig starkare streck eftersom jag har BIM idag, men jag är så glad just nu! Testdag är på torsdag den 28 juni. Jag hoppas vi börjar en ny resa nu...

  • ivfochhoppas
    YKY skrev 2018-06-24 04:51:43 följande:

    Ruvardag 8, blastocyst, första insättningen i helt naturlig cykel efter en totalfryscykel i april. Första insättningen någonsin alltså.

    Mitt första positiva test någonsin. Jag förväntade mig starkare streck eftersom jag har BIM idag, men jag är så glad just nu! Testdag är på torsdag den 28 juni. Jag hoppas vi börjar en ny resa nu...


    Grattis! Hoppas att allt går bra! Har du känt några graviditetssymptom?
  • YKY
    ivfochhoppas skrev 2018-06-24 07:24:09 följande:

    Grattis! Hoppas att allt går bra! Har du känt några graviditetssymptom?


    Kanske några stickningar och kände lite i brösten imorse, men jag brukar könna samma vid mens. Så egentligen, nej. :)
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-06-22 14:19:51 följande:

    Haha! Ja man är ju sjukt nojig hela tiden. Är inte lättare när man är sånt kontrollfreak som behöver veta allt och som inte kan hålla sig lugn.

    Mmm, Google är ju både en vän och fiende ibland. Men trevligt när man kan nyttja det till lite roligare sökningar.

    Vi gjorde ju VUL vecka 8 och det var magiskt och kan ju säga att en del tårar föll. Vi har UL planerat på fredag. Får dock se om man kan lyckas få till något tidigare nu. Mest för att lugna nerverna lite.

    Vi ska inte kolla upp kön. Vi vill gärna ha lite överraskning :) vi har berättat för närmsta familjen. De har ju vetat om behandlingen så de fick veta så snart pluset visat sig. Sen vet mina kollegor på min avdelning. De har ju också vetat om behandlingen så de är sjukt involverade och engagerade. De grät också när vi plussade... Däremot har vi inte gått ut officiellt ännu och vi har inte berättat för äldre generationen i familjen eftersom de hade oroat sig alldeles för mycket. Särskilt om något går snett. Planen är att berätta om allt ser bra ut efter ultraljudet...

    Hur tänker ni göra med kön och att berätta?


    Hej!! Vart i väg på en mini semester nu i helgen, så härligt när man kunde åka iväg med en positivt besked :) jag märker dock av liite bruna flytningar till o från (som då även tar med sig massa progesteronkladd..) undrar om detta är normalt??

    Ja första VUL är liksom andra milstolpen efter pos grav test!! Hoppas jag kommer dit :)

    Oj vilka härliga kollegor du verkar ha!! Fantastsikt!! Vet inte hur vi gör med kön, pratade lite lätt om det igår men inget bestämt (vi är nog båda i chocktillstånd fortfarande...) jag kommer nog få berätta för de närmaste i sommar när vi ska hem till Sverige o träffa familj o så, då har vi åtminstone vart på första VUL..

    Berätta hur det blir med ditt första UL, kommer säkert gå finfint!!! Kram!!
  • Inalina
    Asteria skrev 2018-06-22 14:38:40 följande:

    Grattis!!! Kände det på mig :D Så glad för din skull, vilken midsommar det blir nu. Kram


    Tack snälla :) haha kul att någon annan kände det på sig och inte jag själv;)!!! Drömde natten mot testdagen att mannen var otrogen så vaknade inte upp på strålande humör direkt haha! ;)! Men det vände ju snabbt!!! Och han blev också jätteglad att bli väckt 5:30 av en sån nyhet!!
  • Inalina
    Marcellan skrev 2018-06-22 19:51:58 följande:

    Och en annan evig fråga... Har ju så mycket känningar av Lutinus att det är omöjligt att tolka kroppens signaler om ev graviditet. Har förstått att det är en omöjlig fråga: några känner inget, andra massor. Samma under graviditet. Jobbade med en kvinna en gång som berättade att hennes 2 graviditeter var helt olika: under ena spydde hon dagligen under den andra mådde hon fantastisk :)

    Kan det kanske vara så att vi som alltid haft ont av mens och ägglossning också generellt får mer känningar av graviditet? Jaja man får mycket funderingar men det finns ju inga klara svar.


    Tack för grattis :) ang progesteronet hade jag MKT känningar första veckan efter ET, som blev mindre o mindre ju längre tiden gick. Hade superonda bröst och kände mig tröttare än tröttast. Nu när jag väl plussat är brösten helt som vanligt och tröttheten finns inte där på samma sätt heller. Jag känner av lite ont i ländryggen men vet inte om det är för jag spelat golf hela helgen eller ngt konstigt grav symptom... :/ väntar med spänning på fler symptom men bli inte förvånad/nedstämd om de avtar!! :)
  • Inalina
    My102 skrev 2018-06-24 04:09:29 följande:

    Testdag för mig och som jag trodde så var det negativt. Jag hade velat vänta lite länge eftersom jag gick på toa kring 23 och kissade igen kl 04 men nöden har ingen lag.

    Ser inte framemot att berätta för sambon när han vaknar.

    Jag visste dock om det innerst inne och negativt test är ju det enda som jag är van vid.

    Nu ska jag sluta med lutininus och invänta mensen som verkar har fått sig en törn efter all hormonbehandling!


    Ledsen att höra om ditt negativa test :(

    det är förståeligt att din sambo blir besviken också, ni går ju genom detta tillsammans och det är nog vanligt att den ena parten känner sig mer ?skyldig? än den andra. ofta måste man hjälpa varann i olika lägen när den ena är ledsen får den andra bli mer positiv. Det är ju verkligen ingens fel!!

    jag tror män kan känna sig lite ensamma i såna här situationer, de sitter ju kanske inte på FL och får stöttning och förståelse från alla håll så som vi gör.. Ni kommer igen och lyckas säkert nästa gång!!!!:) Stor kram!!
  • Inalina
    YKY skrev 2018-06-24 04:51:43 följande:

    Ruvardag 8, blastocyst, första insättningen i helt naturlig cykel efter en totalfryscykel i april. Första insättningen någonsin alltså.

    Mitt första positiva test någonsin. Jag förväntade mig starkare streck eftersom jag har BIM idag, men jag är så glad just nu! Testdag är på torsdag den 28 juni. Jag hoppas vi börjar en ny resa nu...


    Stort grattis till dig!!! :D underbara nyheter!
Svar på tråden IVF våren 2018