• Anonym (Logik?)

    Inte ok för män att rata tjejer för att de legat runt men....

    Kvinnor har rasat över att en del män inte kan tänka sig tjejer som legat runt samtidigt som de anser det helt ok att själva rata en man för att han är oskuld.

    Kvinnlig logik?

  • Svar på tråden Inte ok för män att rata tjejer för att de legat runt men....
  • Anonym (anonym)
    KKarate skrev 2017-12-10 10:34:09 följande:
    Exakt detta.

    Folk, speciellt kvinnor på familjeliv.se är för korkade för att förstå vad forskning är, tyvärr.

    De förstår inte samband även om världens bästa professor skulle berättat för dem.
    Sambandet är att konservativt kristna kvinnor utan partners före äktenskap skiljer sig mer sällan än ickereligiösa kvinnor huruvida religiösa män som haft partners före äktenskap skiljer sig mer sällan än de som haft partners framkommer inte. 
    Om vi skulle leva efter hur konservativt kristna lever så skulle ingen ha sex för äktenskap vilket innebär att alla skulle vara oskulder till kring 28-30 år eftersom det är den ålder där vi  Sverige genom tiderna bildat familj.
  • Anonym (Män)
    dream on skrev 2017-12-10 10:40:33 följande:

    Framgångsrik i betydelsen att övertyga dig om att gruppen kvinnor och män är statistiskt jämförbara utiftån antagandet att de båda är människor? Det tror jag aldrig kommer nå framgång. Du verkar vara en sån där som bestämt dig. Vad grundar du dina egna analyser på?


    Fakta och logik.

    - Du köper inte en trisslott eftersom vinstvärdet är lägre än priset.

    Den icke fördomsfulle tänker att kanske hennes lott är ett undantag och köper lotten.
  • Anonym (M)
    Anonym (Mella) skrev 2017-12-10 10:11:58 följande:

    Vad handlar diskussionen egentligen om då menar du? Man kan ju bara utgå från informationen i TS.


    Det jag skrev, mer om vilka värderingar man anser ok, i detta fall moraliska värderingar kring sex.

    Har svårt att tro att någon anser att mm inte får rata att ha sex med någon oavsett skäl, dvs att ha sex mot sin vilja för att skälet inte är godtagbart. Det har ju ts också skrivit att han inte menar.

    Så jag tror (men det får ju ts svara på) att det hans fråga egentligen handlar om är, som sagt, moraliska värderingar om sex.

    Men jag tror dock inte den dubbelmoralen som ts ser är särskilt utbredd. Dels tror kg att det är olika personer som svarat men att han tolkar dem som representant för samma gemensamma kollektiva röst och dels tror jag det handlar om två olika diskussioner:

    1. Man anser att var och en rätt att välja bort sex med en annan person oavsett skäl

    2. Man kan anse att värderingar som att en kvinna är lösaktig för att hon har många sexpartners eller att en man som har haft få ? inte är en riktig man? är förkastliga värderingar.

    Man kan tycka dessa båda saker samtidigt och det innebär inte dubbelmoral då det är olika saker. Så jag misstänker att ts blandar ihop svar i kategori 1 med kategori 2 och får det till att handla om samma sak.

    Men det är ju bara min misstanke.
  • dream on
    Anonym (precis!) skrev 2017-12-10 09:12:14 följande:

    Kvinnor som legat runt har dålig karaktär och är statistiskt sett en sämre mamma

    De skapar otrygga barn i samhället som löper en mycket större risk att bli kriminella,drogmissbrukare, och våldsamma


    Var har du hittat den statistiken? Vore nämligen kul att veta hur det ser ut för barnen till alla lösaktiga pappor som ligger runt.
    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • Anonym (anonym)
    dream on skrev 2017-12-10 10:57:16 följande:
    Var har du hittat den statistiken? Vore nämligen kul att veta hur det ser ut för barnen till alla lösaktiga pappor som ligger runt.
    Några undersökningar angående män finns inte och den undersökning som hela tiden används är en undersökning gjort universitet i Utah där dras slutsatsen dessutom att 3-9 sexpartners för kvinnor före äktenskap ger lika stor risk för skilsmässa som de kvinnor som haft noll partners före äktenskap. Risken för skilsmässa är störst bland de som haft 2 partners före äktenskapet.
    Denna studie tar ingen hänsyn till mannens sexpartners före äktenskapet.
  • dream on
    Anonym (anonym) skrev 2017-12-10 11:11:25 följande:

    Några undersökningar angående män finns inte och den undersökning som hela tiden används är en undersökning gjort universitet i Utah där dras slutsatsen dessutom att 3-9 sexpartners för kvinnor före äktenskap ger lika stor risk för skilsmässa som de kvinnor som haft noll partners före äktenskap. Risken för skilsmässa är störst bland de som haft 2 partners före äktenskapet.

    Denna studie tar ingen hänsyn till mannens sexpartners före äktenskapet.


    Ställer mig tveksam till att Wolfingers studie går att direktöversatta till svenska förhållanden och professor Nick tillstår ju själv att den väcker fler frågor än den ger svar. Studien ger heller inget stöd för att kvinnor skulle må sämre av fler sexpartners. Det står heller inte speciellt mycket om barn men det nämns att kvinnor som haft skilda föräldrar är mer benägna att skilja sig (Vilket väl ungefär lika förvånande som att barn till rökare oftare börjar röka).
    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • Anonym (anonym)
    dream on skrev 2017-12-10 11:42:24 följande:
    Ställer mig tveksam till att Wolfingers studie går att direktöversatta till svenska förhållanden och professor Nick tillstår ju själv att den väcker fler frågor än den ger svar. Studien ger heller inget stöd för att kvinnor skulle må sämre av fler sexpartners. Det står heller inte speciellt mycket om barn men det nämns att kvinnor som haft skilda föräldrar är mer benägna att skilja sig (Vilket väl ungefär lika förvånande som att barn till rökare oftare börjar röka).
    Det är den undersökning som alla som påstår att det är dåligt med flera sexpartners för kvinnor alltid hänvisar till trots att den inte säger någonting alls förutom att djupt troende skiljer sig mer sällan och att färre numera än förr är oskulder när de gifter sig, De som hänvisar till denna studier brukar vara män som inte har framgång hos kvinnor varför de gör detta är en gåta eftersom om kvinnor skulle bry sig om studien så skulle kvinnor inte ens dejta de män som de inte skulle kunna tänka sig att gifta sig med
  • Anonym (Mella)
    Anonym (M) skrev 2017-12-10 10:51:41 följande:

    Det jag skrev, mer om vilka värderingar man anser ok, i detta fall moraliska värderingar kring sex.

    Har svårt att tro att någon anser att mm inte får rata att ha sex med någon oavsett skäl, dvs att ha sex mot sin vilja för att skälet inte är godtagbart. Det har ju ts också skrivit att han inte menar.

    Så jag tror (men det får ju ts svara på) att det hans fråga egentligen handlar om är, som sagt, moraliska värderingar om sex.

    Men jag tror dock inte den dubbelmoralen som ts ser är särskilt utbredd. Dels tror kg att det är olika personer som svarat men att han tolkar dem som representant för samma gemensamma kollektiva röst och dels tror jag det handlar om två olika diskussioner:

    1. Man anser att var och en rätt att välja bort sex med en annan person oavsett skäl

    2. Man kan anse att värderingar som att en kvinna är lösaktig för att hon har många sexpartners eller att en man som har haft få ? inte är en riktig man? är förkastliga värderingar.

    Man kan tycka dessa båda saker samtidigt och det innebär inte dubbelmoral då det är olika saker. Så jag misstänker att ts blandar ihop svar i kategori 1 med kategori 2 och får det till att handla om samma sak.

    Men det är ju bara min omisstanke.


    Ja det kan man ju spekulera i men endast det som står i TS går helt klart att säga att det är dubbelmoral, eftersom TS förklarat att det handlar om att rata pga sexuellt bagage och att det skulle vara ok i ena fallet men inte andra. Och så länger inga vidare förklaringar ges om moral och resonemang bakom osv så finns inget annat svar än ja, det är dubbelmoral...

    Sen vilka dessa kvinnor är eller hur många de är, är ju en annan fråga.
  • Anonym (Mella)
    Anonym (anonym) skrev 2017-12-10 11:53:36 följande:

    Det är den undersökning som alla som påstår att det är dåligt med flera sexpartners för kvinnor alltid hänvisar till trots att den inte säger någonting alls förutom att djupt troende skiljer sig mer sällan och att färre numera än förr är oskulder när de gifter sig, De som hänvisar till denna studier brukar vara män som inte har framgång hos kvinnor varför de gör detta är en gåta eftersom om kvinnor skulle bry sig om studien så skulle kvinnor inte ens dejta de män som de inte skulle kunna tänka sig att gifta sig med


    De kan väl dejta dem utan sex då.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Mella) skrev 2017-12-10 12:10:59 följande:
    De kan väl dejta dem utan sex då.
    Nu brukar ju vuxna människor gilla att ha sex lite då och då och de lär ju knappast slösa tid på att dejta de som de inte kan tänka sig att ha sex med.
Svar på tråden Inte ok för män att rata tjejer för att de legat runt men....