• Anonym (Logik?)

    Inte ok för män att rata tjejer för att de legat runt men....

    Kvinnor har rasat över att en del män inte kan tänka sig tjejer som legat runt samtidigt som de anser det helt ok att själva rata en man för att han är oskuld.

    Kvinnlig logik?

  • Svar på tråden Inte ok för män att rata tjejer för att de legat runt men....
  • Anonym (Sven)
    Rumpelstiltskins skrev 2017-12-11 11:57:50 följande:
    Har inte läst ett enda svar men förstår inte varför detta ens står på agendan.

    JAG ratar en man för vilken jävla anledning jag själv vill. Skiter fullständigt i om den övriga världen inte tycker att min anledning till ratandet är legitim. Det är MITT liv och jag har, liksom alla andra människor, en självbestämmanderätt. 

    På samma sätt har en man rätt att rata en kvinna för att han tycker att hon haft för många sexpartners. Jag kanske tycker det är en trivial sak om man ratar en kvinna av enbart denna anledning men vad jag tycker spelar ingen som helst roll.
    Det räcker så väl med ett svar, ditt!
  • Anonym (Elin)
    Anonym (.) skrev 2017-12-11 09:15:20 följande:
    Alla de där tre punkterna du listar stämmer och kan verifieras.

    Jo det går väl bra att säga att de ska ta sig samman och det är ett bra råd.

    Men det blir ju lite taffligt när det kommer från en kvinna eftersom exakt inga av de här kraven ställs på dig, orsaken att du får ligga är att du har vagina och inte din bubblande personlighet direkt. Naturen har gett din sexualitet ett positivt marknadsvärde och de här pojkarna ett negativt, runt 25% av dem ska dö, det är så naturen satt upp spelet, nu kommer det blir fler än så då vi ändrat könskvoterna samt på marginalen ändrat matingstrategin kvinnor väljer, så att pojkarna inte kan kompensera med att investera mer in kvinnan och på så vis få en familj.

    Men som sagt inga av de här reglerna gäller dig, allt du behöver göra är att sära på benen och om du inte orkar det, så kommer nån att göra det också åt dig. Din investering börjar där sexet slutar, vilket är orsaken till varför du får välja.

    Du kan eventuellt skänka en tanke åt vad som kommer att hända när gruppen genetisk döda pojkar blir väldigt stor samt de inser varför, vilket det finns indikationer på att de börjar förstå.
    Vilken varm och gosig offerkofta du har stickat till dig själv. 

    Fler killar än tjejer vill ha KK:s eller ONS, så om mängder av killar siktar in sig på de betydligt färre tjejerna som bara vill ha löst sex så kommer de säkerligen få hård konkurrens och bli ratade för att de inte är tillräckligt skillade. Det blir ju per automatik skevt när killar vill ha sex utan känslor och tjejer vill ha känslor för att ha sex. Om ni söker er utanför den bubblan saker annorlunda.

    Nästan alla tjejer vill ha en riktig relation. En där man faller för personen och vill ge det en chans för långsiktighet. Varför skulle oskuldsgrejen vara så viktig då? Det finns tid att öva upp något och man är kär i personen. Jag vet flera killar som blev av med oskulden sent, och när de väl hittade tjejen som de ville vara med så var det uppenbarligen inget problem. Alla är gifta och har barn nu. 

    Ja, killar förväntas vara aktiva. Det finns förväntningar på tjejer också. Men acceptera det för fan, och gör det bästa av situationen, istället för att sitta isolerad och gnälla över att det är kört på förhand.
    Alla ofrivilliga evighetssingelmän som jag har träffat har haft uppenbara brister i attityd som orsakat tillståndet. Det har inte handlat om att omvärlden varit fel. Har hjälpt 3 killkompisar (som var oskulder efter 30) att få till det med bra tjejer. Det gick fort när de gjorde rätt. Hade de fortsatt på sin egen ynkliga strategi så hade de fortfarande varit ensamma.

    Att bara skicka iväg sopiga meddelanden på div. sunkiga dejtingsajter är liksom ingen framgångsstrategi som jag rekommenderar någon, så jag fattar inte varför många tror att de har uttömt sina möjligheter när de försökt sig på det och misslyckats.
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (Elin) skrev 2017-12-11 12:20:17 följande:
    Vilken varm och gosig offerkofta du har stickat till dig själv. 

    Fler killar än tjejer vill ha KK:s eller ONS, så om mängder av killar siktar in sig på de betydligt färre tjejerna som bara vill ha löst sex så kommer de säkerligen få hård konkurrens och bli ratade för att de inte är tillräckligt skillade. Det blir ju per automatik skevt när killar vill ha sex utan känslor och tjejer vill ha känslor för att ha sex. Om ni söker er utanför den bubblan saker annorlunda.

    Nästan alla tjejer vill ha en riktig relation. En där man faller för personen och vill ge det en chans för långsiktighet. Varför skulle oskuldsgrejen vara så viktig då? Det finns tid att öva upp något och man är kär i personen. Jag vet flera killar som blev av med oskulden sent, och när de väl hittade tjejen som de ville vara med så var det uppenbarligen inget problem. Alla är gifta och har barn nu. 

    Ja, killar förväntas vara aktiva. Det finns förväntningar på tjejer också. Men acceptera det för fan, och gör det bästa av situationen, istället för att sitta isolerad och gnälla över att det är kört på förhand.
    Alla ofrivilliga evighetssingelmän som jag har träffat har haft uppenbara brister i attityd som orsakat tillståndet. Det har inte handlat om att omvärlden varit fel. Har hjälpt 3 killkompisar (som var oskulder efter 30) att få till det med bra tjejer. Det gick fort när de gjorde rätt. Hade de fortsatt på sin egen ynkliga strategi så hade de fortfarande varit ensamma.

    Att bara skicka iväg sopiga meddelanden på div. sunkiga dejtingsajter är liksom ingen framgångsstrategi som jag rekommenderar någon, så jag fattar inte varför många tror att de har uttömt sina möjligheter när de försökt sig på det och misslyckats.
    Och om tjejer väljer att ha ännu minmdre sex, att hålla på sig, kommer killar också att få mindre sex.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2017-12-11 12:46:00 följande:
    Och om tjejer väljer att ha ännu minmdre sex, att hålla på sig, kommer killar också att få mindre sex.
    Ja de kommer ju när de vill ha sex de där få gångerna välja ut den som är charmigast och den de tror är bra på sex och den de uppskattat umgänge med
  • Anonym (Mella)
    Anonym (.) skrev 2017-12-11 03:29:25 följande:

    Jussi och Juha tycker det spelar roll.

    Vad du och jag tycker spelar ingen roll eftersom det inte driver de inblandades beteende.

    Andelen som skriver till Juha istället för Jussi kan inte beräknas eftersom den är oändligheten då Jussi inte får några brev.


    Nej jag har inte heller påstått att mitt eller ditt tyckande spelar roll. Jag efterfrågade information.
  • Anonym (Elin)
    Anonym (anonym) skrev 2017-12-11 12:50:12 följande:
    Ja de kommer ju när de vill ha sex de där få gångerna välja ut den som är charmigast och den de tror är bra på sex och den de uppskattat umgänge med
    De, tjejer som killar, som överlag ligger mest mest regelbundet är väl framförallt de i relationer. Tjejer inleder relationer med bra killar som de mår bra av att vara med, inte på basis av deras sexhistorik. 
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Elin) skrev 2017-12-11 13:11:21 följande:
    De, tjejer som killar, som överlag ligger mest mest regelbundet är väl framförallt de i relationer. Tjejer inleder relationer med bra killar som de mår bra av att vara med, inte på basis av deras sexhistorik. 
    Exakt så är det snittet lär ju vara 2-3 ggr per vecka de första åren i relation innan man får barn då det brukar bli en svacka när barnen är små
  • Anonym (Inte nära mig)
    Anonym (Logik?) skrev 2017-12-09 13:17:59 följande:
    Ofräscht, snuskigt, slampigt.
    Anonym (Män) skrev 2017-12-09 13:07:49 följande:
    Det har vi redan förklarat. Det är destruktivt leverne som förstör dig. Jämför med rökning och pengaspel.


    Det är ok att du tycker så om du anser samma sak om män som gör samma sak. 


    Sen bara för att du inte kan tänka dig ett förhållande med personen i fråga så betyder det inte att du har rätt att sprida saker om dem. Det är du som har ett tillkortakommande där du inte kan se förbi en persons förflutna. 


    Det är helt ok om en kille inte vill ligga med en tjej som legat med många killar. Men då skall han själv inte ligga med många tjejer... Ganska så enkelt. Men som sagt INGEN har rätt att döma andra eller säga saker om den andres val. 


    Har själv haft sex med en kille som var oskuld... Väldigt udda då han var snygg och 38 år gammal... Han hade inte hållit på sig eller något sånt, utan hade hamnat i vändan med bara manlig umgänge, rollspel, dataspel och sen ut i livet som datatekniker och konstaterade att han helt enkelt inte träffade tjejer på ett otvunget sätt så han var blyg och visste inte hur han skulle gå tillväga (säger inte att alla underbara nördkillar har haft samma otur, min nuvarande sambo hade haft relationer innan vi träffades). Och visst han var lite oerfaren, men samtidigt var han väldigt mycket mer mån om mig och dessutom genuint nyfiken på vad jag gillade än många erfarna killar som tror att de har koll på det hela för att de har minsann legat med många tjejer och därmed missar att vi faktiskt alla är individer och inte gillar samma saker! 


    Kort sagt, döm ingen så slipper du bli dömd. Det är lika ok att ha legat med många som att vara oskuld, bara det har varit ens egna val som man trivs med! 

  • Anonym (Inte nära mig)
    Anonym (Män) skrev 2017-12-09 13:34:26 följande:
    Din sista mening är en paradox. Om du lever promiskuöst är det högst sannolikt att du kommer att bli våldtagen. Du får även svårare att bygga varaktiga relationer vilket i sin tur skapar sociala och ekonomiska problem för dig.
    Bullshit... Kvasipsykologi kan du sluta med, du har helt klart ingen koll... 
  • Anonym (Mella)
    Anonym (Inte nära mig) skrev 2017-12-11 13:58:23 följande:

    Det är ok att du tycker så om du anser samma sak om män som gör samma sak. 

    Sen bara för att du inte kan tänka dig ett förhållande med personen i fråga så betyder det inte att du har rätt att sprida saker om dem. Det är du som har ett tillkortakommande där du inte kan se förbi en persons förflutna. 

    Det är helt ok om en kille inte vill ligga med en tjej som legat med många killar. Men då skall han själv inte ligga med många tjejer... Ganska så enkelt. Men som sagt INGEN har rätt att döma andra eller säga saker om den andres val. 

    Har själv haft sex med en kille som var oskuld... Väldigt udda då han var snygg och 38 år gammal... Han hade inte hållit på sig eller något sånt, utan hade hamnat i vändan med bara manlig umgänge, rollspel, dataspel och sen ut i livet som datatekniker och konstaterade att han helt enkelt inte träffade tjejer på ett otvunget sätt så han var blyg och visste inte hur han skulle gå tillväga (säger inte att alla underbara nördkillar har haft samma otur, min nuvarande sambo hade haft relationer innan vi träffades). Och visst han var lite oerfaren, men samtidigt var han väldigt mycket mer mån om mig och dessutom genuint nyfiken på vad jag gillade än många erfarna killar som tror att de har koll på det hela för att de har minsann legat med många tjejer och därmed missar att vi faktiskt alla är individer och inte gillar samma saker! 

    Kort sagt, döm ingen så slipper du bli dömd. Det är lika ok att ha legat med många som att vara oskuld, bara det har varit ens egna val som man trivs med! 


    Men det kanske inte är hans egna trivsamma val att vara oskuld.
Svar på tråden Inte ok för män att rata tjejer för att de legat runt men....