• Jag är bara jag

    Vad är oxfilé för sorts mat för dig?

    Vissa anser att oxfilé är vardagsmat man absolut inte bjuder gäster på och andra anser det är ren lyxmat man möjligen bjuder på till nyår. Vad är oxfilé för dig?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är oxfilé för sorts mat för dig?
  • CarinaL26

    Har aldrig hört om några som tycker oxfilé är för ofint att bjuda på såvida inte gästerna är vegetarianer.

  • Waddafukz

    Oxfile är en död mumuuuus kroppskött som finns innanför ryggraden. Alltså inte mat. Men nästan alla andra lejon jag känner äter det enbart till nyår.

  • Lena

    Festmat men det behöver inte vara något festligare än en trevlig middag med familjen

  • Jag är bara jag
    CarinaL26 skrev 2017-12-29 19:51:38 följande:
    Har aldrig hört om några som tycker oxfilé är för ofint att bjuda på såvida inte gästerna är vegetarianer.
    Jodå, läs "oxfilé-tråden" så ser du att dom visst finns. Tungan ute
  • Glinda från Oz

    Omodern mat (om man bara steker och har någon form av potatis till) men det fanns inte som alternativ.

  • K grrl

    Det är gott, precis som en massa andra råvaror oavsett det är vilt, fågel, lamm, nöt eller fläsk. Men vad som avgör om jag tycker att något är festligt eller inte är omsorgen som lagts på tillagningen, tillbehören, måltidens komposition, genomförande osv.

  • xnfsm
    Waddafukz skrev 2017-12-29 19:57:08 följande:

    Oxfile är en död mumuuuus kroppskött som finns innanför ryggraden. Alltså inte mat. Men nästan alla andra lejon jag känner äter det enbart till nyår.


    Samma!
Svar på tråden Vad är oxfilé för sorts mat för dig?