• hallonnpaj

    BIM Februari

    Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

    Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

    Hoppa gärna in! :) 

  • Svar på tråden BIM Februari
  • Annaalexandra95

    Jag hoppar in här! Beräknad äl på onsdag och fick ett nästan positivt ältest nu i eftermiddag :) Min förra cykel var på 87 dagar så jag är jättelättad över att kroppen verkar ha kommit igång igen!

  • Mudcakemonster
    valere skrev 2018-02-05 12:40:59 följande:

    Hej, får man hoppa in här? :) Fick positivt utslag på ÄL-sticka idag och räknar med BIM den 21 februari, så nu börjar den där jobbiga väntan... Fler här inne som har BIM mot slutet av månaden?


    Hej! Välkommen! Jo jag borde ha bim den 26:e och äl nu nästa helg. Provar rosenrot denna cykel, hoppas på att den är effektiv, har hört så mycket positivt om folk som använt det. Har du testat rosenrot?
  • Gylleneprinsessa

    Idag slits jag mellan hopp och förtvivlan. Jag känner av mycket molvärk idag (mensvärk?) och jag är på BIM -1 idag. Jag ser dock ännu ingen färgskiftning när jag går på toaletten och hoppas att det röda håller sig borta. Dessutom har jag haft ont från och till hela dagen och det brukar ändå komma igång snabbare från att smärtorna börjar. Jag tycker att storleken på mina bröst har gått ner lite men de är mycket hårdare invändigt än vad de annars brukar vara. Vad kan det bero på? Jag inbillar mig fortfarande att jag ser ådror på brösten. Jag vill bara att tiden ska gå så att jag får veta.

  • Annaalexandra95
    valere skrev 2018-02-05 12:40:59 följande:

    Hej, får man hoppa in här? :) Fick positivt utslag på ÄL-sticka idag och räknar med BIM den 21 februari, så nu börjar den där jobbiga väntan... Fler här inne som har BIM mot slutet av månaden?


    Jag har BIM 21/2 :)
  • Karucellen

    Jaa denna väntan hahah, man blir knäpp.

    Har vanligtvis en cykel på 27/28 dagar men enligt min mensapp ska mensen komma om två dagar, det innebär en cykel på 22 dagar denna gången.

    Har haft molvärk i strax över en vecka nu och super ömma bröst lika länge. Brukar få det kvällen innan mensen så blir ju fundersam över varför det började så tidigt denna gången.

    Vet inte ens när det är bim med tanke på den stora förändringen i cykeln, kan ju vara antingen bim -2 eller bim -7 idag. Tog ett test imorse men det var såklart väldigt negativt, får avvakta och se när tanten vill dyka upp, helst av allt kommer hon inte förren i slutet av året.

    Hoppas där är ett litet pyre i magen

  • bastamamman1
    H0nd3ndär skrev 2018-02-05 13:43:40 följande:

    Hoppar in. Första försöket. Förra mensen och första mensen på många många år började 21 jan. Gissar på ca 1 månad så BIM runt 21 feb. Ingen koll på ÄL.

    Aldrig aktivt försökt bli gravid så lite extra spännande :)


    Spännande! Jag är i samma sits, första försöket att bli gravid. Vi har testat 4 ägglossningar nu, men inser att det är först de sista två som jag haft lite koll, gjorde antagligen fel de första två gängerna så de ska nog inte räknas. BIM inom några dagar här :).
  • bastamamman1
    Gylleneprinsessa skrev 2018-02-05 17:07:54 följande:

    Idag slits jag mellan hopp och förtvivlan. Jag känner av mycket molvärk idag (mensvärk?) och jag är på BIM -1 idag. Jag ser dock ännu ingen färgskiftning när jag går på toaletten och hoppas att det röda håller sig borta. Dessutom har jag haft ont från och till hela dagen och det brukar ändå komma igång snabbare från att smärtorna börjar. Jag tycker att storleken på mina bröst har gått ner lite men de är mycket hårdare invändigt än vad de annars brukar vara. Vad kan det bero på? Jag inbillar mig fortfarande att jag ser ådror på brösten. Jag vill bara att tiden ska gå så att jag får veta.


    Vi är i exakt samma sits!! Tycker molvärken känns lite annorlunda än mensvärk dock, lite mer 'brännande' på nåt sätt.
  • LillaMy08

    Den här månaden blir vårt femte försök, så vi har inte försökt jättelänge. Men jag är lite orolig över att jag ibland har mellanblödningar, mer typ som en mörkbrun flytning en vecka efter ägglossning och min mens brukar även börja så typ två dagar innan min "riktiga" mens börjar. Är det någon som har erfarenheter av det? Vad kan det bero på? Hade ni svårt att bli gravid på grund av det? Tänkte boka tid för undersökning i veckan, men man blir ju mörkrädd ganska lätt när man googlar på det.

  • valere
    Mudcakemonster skrev 2018-02-05 16:51:33 följande:
    Hej! Välkommen! Jo jag borde ha bim den 26:e och äl nu nästa helg. Provar rosenrot denna cykel, hoppas på att den är effektiv, har hört så mycket positivt om folk som använt det. Har du testat rosenrot?
    Nej, jag hört talas om rosenrot med aldrig testat det. Just nu provar jag coenzyme Q10 som tydligen också kunde vara bra. Håller tummarna för dig!
Svar på tråden BIM Februari