• Baraentilligen

    BIM MARS 2018

    Hej!

    Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

  • Svar på tråden BIM MARS 2018
  • YaseminL
    Annaalexandra95 skrev 2018-02-19 16:36:30 följande:

    Tack! :)

    Ja, vad kul att du också är det!! Är det första barnet för er också? Det blir vårt andra försök med :D


    Ja, vårt försöka försök och första barnet hade varit kul att följas åt. Vi har inte berättat för familj eller vänner att vi försöker heller och ibland måste man ju tala ut lite och då kan det vara jobbigt att inte ha någon att prata med haha!
  • joannaq
    MissKelli skrev 2018-02-19 15:30:07 följande:

    Med största sannolikhet får man ägglossning om nivåerna är så pass höga. Men det enda sättet man kan veta om och när det blev är genom temp. (Om man nu inte går på ultraljud och kollar). Är därför rätt perfekt att kombinera test och temp. Då får du veta när det troligtvis är på väg med test och så kan tempen bekräfta det sen :) men får man ingen temphöjning har inte ägget släppt. Det förutsätter så klart att man mäter på ett korrekt sätt. Det kan svårt att få en nog tydlig kurva annars.


    Okey jag orkar inte hålla på att tempa, med förra barnet visade det aldrig äl men jag blev ju gravid ändå :)
  • Annaalexandra95
    YaseminL skrev 2018-02-19 18:06:20 följande:

    Ja, vårt försöka försök och första barnet hade varit kul att följas åt. Vi har inte berättat för familj eller vänner att vi försöker heller och ibland måste man ju tala ut lite och då kan det vara jobbigt att inte ha någon att prata med haha!


    Gärna, det vore jättekul! Nej vi har inte heller berättat för våra familjer, jag skulle nog kunna tänka mig det men sambon vill gärna hålla på det för att kunna överraska dom ordentligt när vi är gravida :D
  • småsyskon2018
    Lindsey77 skrev 2018-02-19 16:59:51 följande:

    Nu vill jag snabbspola fram till mars! ÄL +3 idag. Om nu ÄL testet visade rätt...

    Nu är vi stackare som har vistas här från början snart först framme på BIM dagen! Ha ha :)


    Ha ha. Japp. Känns helt galet att sitta här och räkna dagar. Men som många andra här inne har vi inte berättat att vi kör syskonverkstad här hemma så gött att ha några att prata med. Inför första barnet var jag ganska lugn och inställd på att det kunde ta tid (blev gravid knappt 3 mån efter att jag slutat med p-piller). Men nu är jag helt fixerad vid detta med syskon. Trodde jag skulle vara nöjd och att ett ev andra barn inte skulle innebära någon stress alls. Ha ha så naiv!! Vet att man inte kan förvänta sig ngt på första försöket i min ålder men nu sitter jag här och väntar på symptom. Suck. Vill bara att det ska ta sig direkt nu när vi väl bestämt oss.
  • Jeex
    Lindsey77 skrev 2018-02-19 16:59:51 följande:

    Nu vill jag snabbspola fram till mars! ÄL +3 idag. Om nu ÄL testet visade rätt...

    Nu är vi stackare som har vistas här från början snart först framme på BIM dagen! Ha ha :)


    Ja Herregud vad vi har väntar länge nu. Men snart är det våran tur att få testa :)
  • Bambi91
    Jeex skrev 2018-02-19 20:22:27 följande:

    Ja Herregud vad vi har väntar länge nu. Men snart är det våran tur att få testa :)


    Ja vad vi längtar! Håller tummarna för alla:D
  • PowerL

    Äl+2 idag...

    En sån dryg väntan.

    Lär väl börja testa om ca en vecka.:)

    Kommer inte kunna hålla mig till bim.

  • Regnkappa
    Lindsey77 skrev 2018-02-19 16:59:51 följande:

    Nu vill jag snabbspola fram till mars! ÄL +3 idag. Om nu ÄL testet visade rätt...

    Nu är vi stackare som har vistas här från början snart först framme på BIM dagen! Ha ha :)


    Å jag vill också det! Äl+3 och har BIM 3/3. Känns som om jag har varit med i mars-tråden en evighet!
  • Jeex
    Bambi91 skrev 2018-02-19 20:39:50 följande:

    Ja vad vi längtar! Håller tummarna för alla:D


    Mars får vara allas månad :)
Svar på tråden BIM MARS 2018