• Baraentilligen

    BIM MARS 2018

    Hej!

    Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

  • Svar på tråden BIM MARS 2018
  • Regnkappa
    Emhy89 skrev 2018-02-22 08:12:56 följande:

    BIM -12. Krävdes allt i min makt för att INTE testa i morse. Minus tolv. Hade ju ändå inte visat någonting och så blir man besviken, kanske i onödan, ändå har man gjort det så många gånger. Jaja. Bara att vänta nu antar jag.

    Har någon av er haft några känslor som avslöjat att ni varit gravida? Typ lyckokänslor som sköljt över er från ingenstans och sådant? Jag har haft det vid tre tillfällen de senaste 5 dagarna. Låter kanske jättelarvigt, men vad vet jag. 


    Jag är lika dan, på BIM -9 nu plus att jag har tagit hormoner som ger falskt plus. Vill ändå testa! Har kompisar som bara "mensen får ju vara några dagar sen innan man testar" och jag bara VA? Så avundsjuk på folk som typ glömmer bort hela grejen och typ "oj, mensen är 3 dagar sen".

    Känner inte igen det där med lyckokänslor men jag har känt på mig att jag var gravid när jag har testat positivt tidigare. Inte blivit förvånad, samma med negativa test. Låter härligt med lyckorus som sköljer över, vissa drömmer ju också om plus som visar sig vara sant.

    Heja oss, testa inte! Ska försöka hålla mig tills BIM-4.
  • Emhy89
    Regnkappa skrev 2018-02-22 08:59:29 följande:
    Jag är lika dan, på BIM -9 nu plus att jag har tagit hormoner som ger falskt plus. Vill ändå testa! Har kompisar som bara "mensen får ju vara några dagar sen innan man testar" och jag bara VA? Så avundsjuk på folk som typ glömmer bort hela grejen och typ "oj, mensen är 3 dagar sen".

    Känner inte igen det där med lyckokänslor men jag har känt på mig att jag var gravid när jag har testat positivt tidigare. Inte blivit förvånad, samma med negativa test. Låter härligt med lyckorus som sköljer över, vissa drömmer ju också om plus som visar sig vara sant.

    Heja oss, testa inte! Ska försöka hålla mig tills BIM-4.
    Ja nog är det härligt med lyckorus alltid, oavsett vad de beror på :)
    Tiden går ju så otroooligt sakta alltså.. 

    När har du BIM -4? Jag ska åka iväg på sportlovet nästa vecka och kommer tillbaka kvällen den 2/3, så jag tänkte testa på morgonen den 3:e, då är jag på BIM -3.
  • Regnkappa
    Emhy89 skrev 2018-02-22 09:06:55 följande:
    Ja nog är det härligt med lyckorus alltid, oavsett vad de beror på :)
    Tiden går ju så otroooligt sakta alltså.. 

    När har du BIM -4? Jag ska åka iväg på sportlovet nästa vecka och kommer tillbaka kvällen den 2/3, så jag tänkte testa på morgonen den 3:e, då är jag på BIM -3.
    Skönt att åka iväg och tänka på något annat!
    Jag har BIM-4 på tisdag 27/2 men kommer nog inte våga tro på ett plus då eftersom jag har tagit Ovitrelle.... GAAAAH kan man bara få veta!! Har NOLL symtom men försöker att inte lägga så stor vikt vid det. Inte ens ont i brösten som jag alltid har efter äl. Konstigt. Hade mycket andra äl-symtom plus att jag tog ägglossningsspruta så jag tror att jag hade. Funderar på att ta progesteronprov på måndag för att bekräfta äl (kan ordinera provet på mig själv, lyxigt).

    BIM-3 låter perfekt för dig, hoppas hoppas hoppas
  • SweetDelight
    Theresu skrev 2018-02-21 22:32:46 följande:
    Jag har fått lätta cellförändringar och det är inget som påverkar en att bli gravid eller att gå igenom en förlossning på något sätt. Pratat med mödravårdcentralen om detta. Står samma på nätet om man läser på 1177 :)
    Vad bra, tack :) . Jag läste det också. Är inte alls orolig för cellförändringarna i sig. Men blev osäker på om jag borde invänta svar nr 2 innan graviditet eftersom BM inte riktigt ville svara.
    Men nu känns det bättre igen :)
  • Elsaida
    Theresu skrev 2018-02-22 07:31:06 följande:

    Vad kul! Jag fick fast smiley på dag 5 :)


    Dag 5 med Blinkande?

    För antar att du inte menade dag 5 i cykeln

    Får se om min slår om alls, brukar ha äl på dag 20 och är på dag 11 nu så många dagar kvar.

    Använde monitor en cykel och fick hög redan på dag 7 eller 8 men sen gick den aldrig över till maximal.

    Blev sock gravid i alla fall men antar att de aldrig är någon garanti att den fasta gubben kommer?
  • joannaq
    Elsaida skrev 2018-02-22 06:48:14 följande:

    Weiho, de händer något, idag fick vi blinkande smiley på digital

    Ni som använt digitala äl tester, hur länge har ni väntat innan den går från blinkande till fast?


    Jag fick fast gubbe på dag 13 i cykeln, och hade 3 dagar med blinkande gubbe innan jag fick en fast Solig
  • Elsaida
    joannaq skrev 2018-02-22 09:50:55 följande:

    Jag fick fast gubbe på dag 13 i cykeln, och hade 3 dagar med blinkande gubbe innan jag fick en fast


    Spännande, återstår att se km äl vill komma tidigare denna cykeln då kanske :)
  • lyckligast80
    Elsaida skrev 2018-02-22 06:48:14 följande:

    Weiho, de händer något, idag fick vi blinkande smiley på digital

    Ni som använt digitala äl tester, hur länge har ni väntat innan den går från blinkande till fast?


    Max en dag. Ibland blinkande på morgonen sen fast på kvällen.

    Får oftast fast gubbe på dag 12.
  • bebislängtan25

    Har haft molvärk i magen sedan i söndags och i söndags hade jag strålande smärta upp i vänster äggstock/äggledare. Igår fick jag så ont i tjejmagen att jag fick sätta mig på huk i köket i en kvart och sen fick jag ha värmedyna på magen resten av kvällen. Är på ÄL+4, men tror inte det är något och jag tror jag tänker för mycket på det, och hittar symptom på det viset :/ Just nu är jag bara fundersam över om det har blivit något, hur lång tid det tar innan ägget i så fall fäster och om det kan påverkas negativt av att jag ska på VUL den 27e för att kolla om något är fel där inne. Har mycket mindre mens än vad jag normalt haft och nu i feb hade jag knappt någon blödning alls och det var mest bruna flytningar i en dag :/ så jobbigt allt detta!


    Försökt med första sedan oktober -17
  • Meej
    bluegrass skrev 2018-02-22 06:35:21 följande:

    Jag har de gånger jag varit gravid inte haft så mycket symtom före BIM. Lite ont i brösten och tydliga ådror på brösten. Mer symtom när jag har varit skengravid. Sedan sjukt trött och arg from v 5-6. Har plussat på BIM -3, BIM -1 och BIM -2. Har börjat testa på BIM -5.

    Hur gör ni här med mat och dryck när ni försöker? Undviker ni alkohol och "förbjuden mat" även under försöken?

    Jag kör på att leva som vanligt fram till ev plus. Men egentligen kanske man inte borde det?


    Jag tycker också att det där är svårt. Jag åt dock både blåmögelost och smakade ett par munnar på ett glad vin igår. Tänker att det ju ändå tar så lång tid innan ett eventuellt foster får ta del av det jag stoppar i mig att det inte spelar någon roll nu. Blir ändå nojig mellan ÄL och BIM och känner mig skyldig när jag gör det..
Svar på tråden BIM MARS 2018