• Jagerika

    Vi som försöker bli gravida med första barnet

    Hej! Det finns så många trådar om detta ämnet men det brukar skena iväg och handla om allt möjligt så därför startar jag en ny.

    Jag och min sambo fyller 26 båda i år, och började försöka med första graviditeten i december 2017. Är det nån mer som vill prata av sig om allt man upplever bara genom själva planeringen? Jag tycker detta är superspännande verkligen :D

    Ska ha mens på söndag ( 12/2 ) och vi prickade in ägglossningen :) jag har mensvärk hela tiden, svider lite i magen så det kanske är nått på gång? Mår illa bara på kvällarna men inga ömma bröst än. Hoppas verkligen :)

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet
  • Maya 889
    hallonnpaj skrev 2018-04-14 19:10:00 följande:

    Spännande att du är i samma situation! Är aldrig kört förrän mensen dyker upp ;) jag är hos mor och far över helgen, är på bim+2 och inget tecken på mens. Har därför inte kunnat testa mig sen bim så ingen aning. Får testa mig till veckan. Aldrig varit sen förr. Är 34 dagar sen min första mensdag på förra mensen. Har du testat nå mer?


    Samma här, brukar aldrig vara sen! Men i och med att jag saknar symptom och gravtestet visade negativt på BIM -1 så känns det högst osannolikt. Nu är det cykel dag 32 så lite fundersam börjar man ju bli.

    Kommer dock inte testa på ett par dagar, känns verkligen inte som att jag är gravid så det är nog kroppen som spelar mig ett spratt.
  • Anonym (L)

    Min förra cykel va plötsligt 37 dagar, så frustrerande.

    Tog ut min p-stav i början av december och fram tills nu så har den varit relativt regelbunden men så plötsligt blev det nu 37 dagar:(. Är det någon som har erfarenhet av att ta äl-test när ni har oregelbunden cykel? När har ni börjat testa er i så fall ?

  • hallonnpaj
    Maya 889 skrev 2018-04-15 09:57:03 följande:

    Samma här, brukar aldrig vara sen! Men i och med att jag saknar symptom och gravtestet visade negativt på BIM -1 så känns det högst osannolikt. Nu är det cykel dag 32 så lite fundersam börjar man ju bli.

    Kommer dock inte testa på ett par dagar, känns verkligen inte som att jag är gravid så det är nog kroppen som spelar mig ett spratt.


    Tror inte det är kört för det. Många har inga symtom så tidigt plus att många inte plussar innan bim. Det försöker jag hålla på iallafall ;) jag har inga symtom typ förutom att brösten är större. Inga övriga gravsymtom eller pms symtom. Längtar till på tisdag då jag kan testa ???? då är jag på bim+5
  • 91sarah

    Hoppas in här. Förra mensen var konstig (2 dagar), Fick ägglossning två veckor sent på den här cykeln. Har bim på onsdag men känner ingenting.. Ni som plussat har ni haft få symptom innan plus?

  • Ek90
    91sarah skrev 2018-04-15 13:47:24 följande:

    Hoppas in här. Förra mensen var konstig (2 dagar), Fick ägglossning två veckor sent på den här cykeln. Har bim på onsdag men känner ingenting.. Ni som plussat har ni haft få symptom innan plus?


    Jag plussade förra månaden. Var tvärsäker på att det inte skulle bli plus, inga symtom överhuvudtaget förutom ömma och svullna bröst vilket jag alltid har innan mens. Men ett plus blev det!
  • Maya 889
    hallonnpaj skrev 2018-04-15 11:22:07 följande:

    Tror inte det är kört för det. Många har inga symtom så tidigt plus att många inte plussar innan bim. Det försöker jag hålla på iallafall ;) jag har inga symtom typ förutom att brösten är större. Inga övriga gravsymtom eller pms symtom. Längtar till på tisdag då jag kan testa ???? då är jag på bim+5


    Hoppet lever än! Håller tummarna för oss! Du får berätta hur det går :)
  • saijda

    Någon som är gravid OCH kände av olika symptom runt äl+5?

    På äl+4 fick jag plötsligt ont i höger sida runt äggledaren, det höll i sig i ca 10-15 minuter. Igår fick jag kraftig molvärk och det kändes som att mensen var på g, det rann till flera gånger och jag kände och känner mig tung i underlivet. Jag är även täppt i näsan, svider i brösten till och från och är pruttig, (för ärligt kanske?!) , men fiser som aldrig förr och bara idag sedan jag gick upp har jag redan kissat 3 gånger på två timmar. Jag ska tillägga att jag är väldigt hormonkänslig. :0

  • Jagerika
    hallonnpaj skrev 2018-04-15 11:22:07 följande:

    Tror inte det är kört för det. Många har inga symtom så tidigt plus att många inte plussar innan bim. Det försöker jag hålla på iallafall ;) jag har inga symtom typ förutom att brösten är större. Inga övriga gravsymtom eller pms symtom. Längtar till på tisdag då jag kan testa ???? då är jag på bim+5


    Hur går det Hallonpaj? Har du testat än? Så nyfiken eftersom du är förbi Bim :D jag ska testa i morgon då jag har Bim, är såå nervös! :)
  • Anonym (Lillstrumpan)
    Jagerika skrev 2018-04-17 14:18:42 följande:

    Hur går det Hallonpaj? Har du testat än? Så nyfiken eftersom du är förbi Bim :D jag ska testa i morgon då jag har Bim, är såå nervös! :)


    Spännande! Några markanta symptom? :D
  • hallonnpaj
    Jagerika skrev 2018-04-17 14:18:42 följande:

    Hur går det Hallonpaj? Har du testat än? Så nyfiken eftersom du är förbi Bim :D jag ska testa i morgon då jag har Bim, är såå nervös! :)


    Jag är på bim+5 och fick negativt test med cb digital idag. Har lite molvärk hela tiden. Vet inte vad som händer riktigt ;) spännande! Hoppas att du får plus! Du får återkomma med resultat :)
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet