• Pastime

    Den stora ROSENROT-tråden

    I dag är det första dagen i min menscykel och jag ska testa rosenrot för första gången eftersom att jag har haft problem med ägglossningen.

    Finns det någon mer som testar rosenrot och väntar på ägglossning/graviditet just nu? Jag vill gärna höra era erfarenheter av rosenrot, någon som blivit hjälpt av det? Hur tog ni det? Vilket märke och hur stor dos?

    Jag vill även höra negativa erfarenheter och upplevelser!

  • Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden
  • Nykär15
    isabelle81 skrev 2018-09-13 19:46:20 följande:

    Tack, det ska jag göra eller ännu längre...?


    Nej längre gör ingen nytta. Jag tog ju starka Lutinus vaginalt nu sist, och det är läskigt att sluta, men min gyn övertygade mig att det var helt onödigt att ta det längre...jag trappade ner, slutade inte tvärt. Körde nertrappning i kanske en vecka
  • isabelle81
    Nykär15 skrev 2018-09-13 23:18:20 följande:

    Nej längre gör ingen nytta. Jag tog ju starka Lutinus vaginalt nu sist, och det är läskigt att sluta, men min gyn övertygade mig att det var helt onödigt att ta det längre...jag trappade ner, slutade inte tvärt. Körde nertrappning i kanske en vecka


    Ok ja kan tänka mig det är läskigt att sluta... jag ska fortsätta till v 14 iaf, känns bäst :)
    Gravid med fyran
  • Nykär15
    isabelle81 skrev 2018-09-14 13:26:29 följande:

    Ok ja kan tänka mig det är läskigt att sluta... jag ska fortsätta till v 14 iaf, känns bäst :)


    Ja gör det!

    Jag är såååå sugen på en till, galet med tanke på vilken resa det var att få vår lilla son! Men vi får se, efter årsskiftet isf...och då kommer jag garanterat ta RR igen, men även E-vitamin, folsyra, järn, magnesium och multivitaminer som sist! Och blir jag gravid kommer jag ta Lutinus och Trombyl med!
  • isabelle81
    Nykär15 skrev 2018-09-14 20:38:10 följande:

    Ja gör det!

    Jag är såååå sugen på en till, galet med tanke på vilken resa det var att få vår lilla son! Men vi får se, efter årsskiftet isf...och då kommer jag garanterat ta RR igen, men även E-vitamin, folsyra, järn, magnesium och multivitaminer som sist! Och blir jag gravid kommer jag ta Lutinus och Trombyl med!


    Vad härligt! Hur många barn har ni? Detta blir mitt fjärde och min mans tredje :) min yngsta är 8 sen 11 och 16 snart ;) jag tar apotekets gravid-vitaminer men funderar på om det räcker då jag e vegan. Var inte det med de andra barnen...
  • Mranonymaaa96

    Köpt rosenrot bidrottningele och prostogen kräm(stav).

    Väntar varan på mensen som ska köras igång.. är på dag 58 i cykeln ????. Vi har försökt sedan april då ja slutade me mina piller.. första gången tog det sig direkt efter piller stoppet..

    Tror ni det kommer hjälpa?? Har oregelbunden mens och även pco

  • UndrandeSökare
    Mranonymaaa96 skrev 2018-09-15 12:08:05 följande:

    Köpt rosenrot bidrottningele och prostogen kräm(stav).

    Väntar varan på mensen som ska köras igång.. är på dag 58 i cykeln ????. Vi har försökt sedan april då ja slutade me mina piller.. första gången tog det sig direkt efter piller stoppet..

    Tror ni det kommer hjälpa?? Har oregelbunden mens och även pco


    Har du prövat med Letrozoltabletter? Samt Ovitrellesprutor? Det brukar vara det som rekommenderas vid PCO för att kunna få ägglossning.
  • Nykär15
    isabelle81 skrev 2018-09-14 22:19:06 följande:

    Vad härligt! Hur många barn har ni? Detta blir mitt fjärde och min mans tredje :) min yngsta är 8 sen 11 och 16 snart ;) jag tar apotekets gravid-vitaminer men funderar på om det räcker då jag e vegan. Var inte det med de andra barnen...


    Vi har tre barn nu :)

    9 månader, 7 år och 10 år

    Jag är lakto-ovo-vegetarian men äter mycket veganskt, minstingen är vegan pga allergier
  • Anonym (ELKM)

    Hoppar in i denna tråd! Är på första månaden med rosenrot. Är det någon annan här med väldigt lång mencykel (ca 40 dagar) som har blivit hjälpta av rosenrot? Jag har läst att RR till och med kan göra så att ägglossningen kommer tidigare.

  • Nathiis
    Anonym (ELKM) skrev 2018-09-17 20:56:44 följande:

    Hoppar in i denna tråd! Är på första månaden med rosenrot. Är det någon annan här med väldigt lång mencykel (ca 40 dagar) som har blivit hjälpta av rosenrot? Jag har läst att RR till och med kan göra så att ägglossningen kommer tidigare.


    Jag hade cykler på mellan 40-50 dagar efter jag slutade med p-piller ^^ Började med rosenroot och fick snabbt en normal cykel på 28-31 dagar. Efter första månaden med dubbel dos blev jag gravid och är idag i v.12 (:
  • Anonym (ELKM)

    Nämen wow, tänk att det kan vara sån effekt! Hoppas på samma resultat här då ????

Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden