• dummamej2

    SYSKON 2019

    Hej, är det någon där ute som vill följas åt på resan mot ett syskon? Jag och min sambo har ett barn på 8 månader men längtar redan efter en till! Vi tänkte börja försöka i maj. Vi vill gärna ha barn tätt eftersom vi bor avsides och mest bara umgås som familj. Om barnen är mer jämngamla och kan leka med varandra så känns det som att behovet av andra kompisar minskar lite.

  • Svar på tråden SYSKON 2019
  • Linneisen
    SoSS15 skrev 2018-07-12 13:11:07 följande:

    Tror ni man kan ha en nidblödning så tidigt som 4-5 dagar efter ägglossning? :/


    Definitivt. Jag hade nidblödning 4 efter ägglossningen denna gång. Småblödningar i tre dagar samt skarp mensvärk första dagen. Plussade rejält tidigt sen, 8 dagar efter ägglossningen.

    Nu är jag i vecka 14 <3
  • SoSS15
    Linneisen skrev 2018-07-12 18:26:46 följande:
    Definitivt. Jag hade nidblödning 4 efter ägglossningen denna gång. Småblödningar i tre dagar samt skarp mensvärk första dagen. Plussade rejält tidigt sen, 8 dagar efter ägglossningen.

    Nu är jag i vecka 14 <3
    Åh! :D jag har bara läst överallt att nidblödning kan ske 7-10 dagar efter äl, men då kan det vara tidigare ändå alltså! :D

    Hade jätte liiiiite rosa i trosan igår nämligen, och haft molvärk sedan dess... :O Men kan ju lika gärna inbilla mig känns det som! x''D vore helt sjukt om det tog sig på första försöket som till och med bara blev lite haffsigt...
  • Linneisen
    SoSS15 skrev 2018-07-13 12:42:22 följande:

    Åh! :D jag har bara läst överallt att nidblödning kan ske 7-10 dagar efter äl, men då kan det vara tidigare ändå alltså! :D

    Hade jätte liiiiite rosa i trosan igår nämligen, och haft molvärk sedan dess... :O Men kan ju lika gärna inbilla mig känns det som! x''D vore helt sjukt om det tog sig på första försöket som till och med bara blev lite haffsigt...


    Nej man kan få nidblödning när ägget fäster så det beror på det. Mitt ägg fäste tidigt.

    Nej då, både min dotter och den lilla i magen blev till på första försöken :)

    Men det kan likaväl vara sköra slemhinnor eller pga samlaget(litet sår skapades) som orsakade blödningen för dig. Men jag är nästan helt säker på att jag hade nidblödning pga den skarpa mensvärken och att jag fick plus så tidigt sen.
  • Jsv17

    Den här cykeln ska vi påbörja syskonförsöken till en liten tvåa, har en son på 7 månader så tar det sig snabbt så blir det tätt, men då får det bli så

    Sonen tog tre försök att få till och skulle vara lagom om det tog ungefär så lång tid nu med, men kan ta längre också (eller gå fortare för den delen) ingen stress. Jag känner mig lugnare den här gången än sist, då var jag så stressad att det inte skulle funka, klart det skulle kunna inte funka nu helt plötsligt men nu har jag ju min fantastiska lilla pojke att fokusera på så hoppas att inte gå upp i det lika mycket som sist. Hur känner ni andra?


    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • SoSS15
    Jsv17 skrev 2018-07-13 22:14:38 följande:

    Den här cykeln ska vi påbörja syskonförsöken till en liten tvåa, har en son på 7 månader så tar det sig snabbt så blir det tätt, men då får det bli så

    Sonen tog tre försök att få till och skulle vara lagom om det tog ungefär så lång tid nu med, men kan ta längre också (eller gå fortare för den delen) ingen stress. Jag känner mig lugnare den här gången än sist, då var jag så stressad att det inte skulle funka, klart det skulle kunna inte funka nu helt plötsligt men nu har jag ju min fantastiska lilla pojke att fokusera på så hoppas att inte gå upp i det lika mycket som sist. Hur känner ni andra?


    Härligt! :D När har du äl/bim?

    Här var vår dotter helt oplanerad, så därför är ju detta första gången vi faktiskt försöker pricka in ägglossning osv. Så jag kommer nog vara ganska uppslukad av det, och det märker jag redan av! x'D
  • Jsv17
    SoSS15 skrev 2018-07-16 11:59:58 följande:

    Härligt! :D När har du äl/bim?

    Här var vår dotter helt oplanerad, så därför är ju detta första gången vi faktiskt försöker pricka in ägglossning osv. Så jag kommer nog vara ganska uppslukad av det, och det märker jag redan av! x'D


    Spännande att försöka pricka för första gången, kommer ihåg hur pirrig jag var när vi bestämde oss för att börja sist

    Jag har ingen riktigt koll på äl och bim, jag helammade i 5mån så jag har bara hunnit ha mens 2 ggr och den verkar inte ha varken blivit regelbunden på något nytt sätt eller återgått till hur det var innan graviditeten än iaf, så vi kör på varannan dag principen genom hela cykeln så kan vi omöjligt missa Men jag tror att jag borde ha äl om en vecka ungefär och bim i början på augusti nån gång, hur ser det ut för dig?
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Anonym (Nr2)

    Inväntar mens eller inte... molverk och trött. Hoppas kansks för mycket.

  • SoSS15
    Jsv17 skrev 2018-07-16 19:50:38 följande:
    Spännande att försöka pricka för första gången, kommer ihåg hur pirrig jag var när vi bestämde oss för att börja sist

    Jag har ingen riktigt koll på äl och bim, jag helammade i 5mån så jag har bara hunnit ha mens 2 ggr och den verkar inte ha varken blivit regelbunden på något nytt sätt eller återgått till hur det var innan graviditeten än iaf, så vi kör på varannan dag principen genom hela cykeln så kan vi omöjligt missa Men jag tror att jag borde ha äl om en vecka ungefär och bim i början på augusti nån gång, hur ser det ut för dig?
    Ja, väldigt spännande! :)

    Okej! :) Ja, då är det svårt att missa! :D Hoppas att det tar sig fort för er! Är karln lika pepp som dig?

    Jag hade äl någon gång mellan 4/7 och 8/7, så inväntar mensen som borde komma nu 18/7 - 22/7 ungefär... :)
  • SoSS15
    Anonym (Nr2) skrev 2018-07-16 20:58:02 följande:

    Inväntar mens eller inte... molverk och trött. Hoppas kansks för mycket.


    När är bim? :)
  • Jsv17
    SoSS15 skrev 2018-07-17 08:01:08 följande:

    Ja, väldigt spännande! :)

    Okej! :) Ja, då är det svårt att missa! :D Hoppas att det tar sig fort för er! Är karln lika pepp som dig?

    Jag hade äl någon gång mellan 4/7 och 8/7, så inväntar mensen som borde komma nu 18/7 - 22/7 ungefär... :)


    Han är nog mer pepp än mig haha han ville typ börja med syskon när sonen var 3mån, men jag ville låta kroppen vila upp liiiite mera först. Så han är jättepepp på att jag äntligen har sagt att vi kan köra på

    Du kanske sagt redan, men har ni försökt den här cykeln, eller ska ni börja efter mensen?
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
Svar på tråden SYSKON 2019