• hipsterpappan

    Nu säger C ja till att 9000 ensamkommande ska få stanna-rätt eller fel?

    Nu pratar vi om minst 9000 sk ensamkommande som har fått avslag i minst tre instanser och i många fall har en oklar identitet. Kostnaden beräknas till minst tre miljarder och övriga partier i alliansen rasar och även lagrådet har sågat förslaget utmed fotknölarna. Så hur kommer det här att påverka opinionen men själv gissar jag att vinnarna ändå blir sossarna som kan njuta av en allians i upplösning inför valet.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Nu säger C ja till att 9000 ensamkommande ska få stanna-rätt eller fel?
  • tobbe01
    FDFMGA skrev 2018-06-24 09:02:12 följande:
    Inte alls obegripligt. 

    Personligen struntar jag i om en same eller en jude betraktar sig som antingen same/jude eller svensk  eller också både och samtidigt.

    Jag har inte för vana att ettikera folk.

    Däremot är jag hyfsat påläst och är medveten om vad den formen av sysselsättning har ställt till med och ställer till med.
    Så du tänker kanske att SD vill återuppliva rasinstitutet och börja mäta skallar på våra samer?
  • tobbe01
    AnneSophia skrev 2018-06-23 22:26:01 följande:
    Oj vad arg. "Måste suga hästballe" att ha ägnat senaste 10 åren på diverse forum för att motarbeta SD och sedan se just det partiet segla upp som största parti i mätningar.
  • FDFMGA
    AnneSophia skrev 2018-06-23 18:09:44 följande:
    Är inte intresserad av ditt tyckande. Nu har en undersökning sagt så, kom med en källa som motsäger det istället. Något annat är inte intressant.

    Var det meningen att jag skulle läsa resten av din text?
    Eller som här när du visar prov på oförmågan att förstå att FL är ett socialt forum och inte en SD-minaret där det är du som står för skrikandet.Skrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    tobbe01 skrev 2018-06-24 09:19:13 följande:
    Så du tänker kanske att SD vill återuppliva rasinstitutet och börja mäta skallar på våra samer?
    Nja, jag tänker snarare att det där är ett betingad reflex, alltså det där att skylla ifrån sig för en sverigedemokrat.

    Det är snudd på otänkbart att tänka sig en annan reaktion än att man ropar om rasbiologiska institutet.

    Efter att institutet instiftades kom det ett världskrig, ett stort gäng nazister fick makten i Tyskland, inte minst genom att skylla allt ont på judarna. Därefter försökte nazisterna massutrota judarna.

    Långt efter kriget bildades ett parti kallat SD i Sverige där grundarna vurmade för nazistledaren Hitler och hans åsikter.

    Jag tror att det är relativt få SD-sympatisörer idag som är nynazister, men ska man blicka bakåt historiskt finns det mycket skit att upptäcka men det är bara för SD och V som vägen leder direkt tillbaka ner i kloakerna och till tankar om vilka som ska utrotas.

    Jag tror för övrigt att partiets stora ledare kommer att förkunna att man kan vara jude och svensk samtidigt om man så önskar och då kan flocken som blint följer ledaren rätta sig efter det.

    Björn Söder är däremot en person med synnerligen obehagliga åsikter, liksom för övrigt ett antal andra i partiledningen.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • hipsterpappan

    Detta eviga och lögnaktiga tjat att SD är ett "rasistiskt" parti börjar nästan bli pinsamt. En slags lögn som om dem upprepas tillräckligt många ggr så måste det vara sant. Dom verkliga rasisterna under dom mörka åren var flera sosseregeringar som tillät tvångssteriliseringar av vad dom såg som "undermänniskor".

  • nihka
    tobbe01 skrev 2018-06-24 09:20:34 följande:
    Jag tror vederbörandes ständiga påståenden om att jag skulle vara så arg när jag trasar sönder dennes "argument" - vilka mestadels handlar om mig som person bottnar i en känsla av uppgivenhet av att ignoreras, ja inte av FL, men av mig, men det är så man ska bemöta stalkers.

    Jag tycker det är jättebra att SD finns. Det behövs ett främligsfientligt, rasistiskt, islamofobiskt, homofobiskt och kvinnofientligt parti så länge det finns personer med sådana åsikter. Sedan skulle det ju suga hästballe att ha SDs riksdagsledamöter fördelade bland de övriga partierna. De kan stanna där de är. Gott så!
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    hipsterpappan skrev 2018-06-24 09:46:12 följande:

    Detta eviga och lögnaktiga tjat att SD är ett "rasistiskt" parti börjar nästan bli pinsamt. En slags lögn som om dem upprepas tillräckligt många ggr så måste det vara sant. Dom verkliga rasisterna under dom mörka åren var flera sosseregeringar som tillät tvångssteriliseringar av vad dom såg som "undermänniskor".


    Fast SD är ett rasistiskt parti. Det spelar ju ingen roll vad andra har gjort tidigare. SD är ett rasistiskt parti idag.

    SDs värderingar idag liknar ju väldigt mycket övriga partiers på 40-talet. SD vill ju fortfarande tvångssterilisera vissa grupper. Idag.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    tobbe01 skrev 2018-06-24 09:19:13 följande:
    Så du tänker kanske att SD vill återuppliva rasinstitutet och börja mäta skallar på våra samer?
    Nej, det vågar de nog inte men kanske personer från MENA-bältet. Eller de kunde kanske börja där och sedan vet man inte riktigt vart det hela kan ta vägen. Grundsynen skulle ju inte utgöra något hinder iaf.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2018-06-24 10:20:08 följande:

    Nej, det vågar de nog inte men kanske personer från MENA-bältet. Eller de kunde kanske börja där och sedan vet man inte riktigt vart det hela kan ta vägen. Grundsynen skulle ju inte utgöra något hinder iaf.


    Vågar inte mäta skallarna på invandrarna....säger du, och känner dig tvungen till att insinuera att SD faktiskt VILL göra det...!!!

    Har du NÅGOT som helst belägg det du påstår/insinuerar här, nikha ???

    Någon typ av källa möjligen....
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Nu säger C ja till att 9000 ensamkommande ska få stanna-rätt eller fel?