• Emhy89

    BF Februari 2019

    Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!

    Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :) 

    Välkomna!{#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden BF Februari 2019
  • Anonym (35-åringen)
    Kevcaskay skrev 2018-06-26 15:18:21 följande:

    Men... varför blir mina smileysar frågetecken? :(


    Smileys på tangentbordet funkar inte, du måste göra "The oldfashion way"

    : - ) =

    : - ( =

    ; - ) =

    Osv
  • Liten 2018

    5+3 idag å härlig tid.

    Var iväg en sväng och fick uppleva härliga sidan av nygravid igen Påväg till att köpa glass med sonen på IKEA. Går förbi fiket å ser bakelser, får värsta spykänskan, öööhh blää. Ställer mig i kassan och tittar på korvmenyerna å då är jag där igen. Tur så är sonen 14 och kunde fixa sin glass själv :'-D

    Vid lunch idag ville jag somna på tangentbordet på jobbet. Funderade starkt på att powernappa på toanför å lösa den enorma tröttheten jag hade, hahaha.

    Hoppas ni mår bra!

  • Corneliass
    Liten 2018 skrev 2018-06-26 22:39:42 följande:

    5+3 idag å härlig tid.

    Var iväg en sväng och fick uppleva härliga sidan av nygravid igen Påväg till att köpa glass med sonen på IKEA. Går förbi fiket å ser bakelser, får värsta spykänskan, öööhh blää. Ställer mig i kassan och tittar på korvmenyerna å då är jag där igen. Tur så är sonen 14 och kunde fixa sin glass själv :'-D

    Vid lunch idag ville jag somna på tangentbordet på jobbet. Funderade starkt på att powernappa på toanför å lösa den enorma tröttheten jag hade, hahaha.

    Hoppas ni mår bra!


    Haha i feel you med tröttheten... Det är hemskt vissa dagar! 
  • Farsta2014
    stjärnasomärdin skrev 2018-06-26 07:16:17 följande:

    Help! Mitt enda symtom på graviditet förutom utebliven mens har varit att jag hade lite, lite ömma bröst om jag tryckt på utsidan av dem! Sen igår är det borta och jag känner ingenting what so ever! Vecka 7. Någon med mer som har lite symtom och som försvunnit? Kan ju inte låta bli att tänka att det inte kommer gå väl, särskilt inte med tidigare dåliga erfarenheter i bagaget.


    Hur har det gått för dig? Har du tagit nytt gravtest? Jag hade väldigt lite symtom med mitt första och andra barn men har haft ont i brösten denna graviditet. Jag fick dock lite mindre ont i brösten häromdagen så tog ett nytt gravtest då för att lugna mig. Gravtestet blir ju inte svagare på en gång om det är något men ändå. Dagen efter hade jag ont i brösten igen. Är i 6+4 idag. Hade missfall i januari som började i 6+3 så känns bra att ha kommit förbi 6+3.
  • Anonym (Bfjanfeb19)
    mamma1122 skrev 2018-06-22 23:42:55 följande:

    Hejsan mammor, jag är gravid BF 24/2! lyckligast i världen och ska få pousedotvillingar. Har en dotter som är född 22/11 2017. Är skit nervös och det känns jätte jobbigt då min mans familj beter sig som svin emot mig.

    enda sedan de träffat mig har de lagt elaka dryga kommentarer som jag hela tiden varit tyst om och inte sagt ifrån med respekt för min man. Men nu här om dagen sa jag ifrån och nu så säger dom att jag inte är värd att ha min mans efternamn. De har hela tiden lagt elaka kommentarer om att jag är svensk (dom är kurder) och säger åt mig att inte yttra mig när någon gör mig ledsen. 

    vet inte hur jag ska känna när man känner sig så oälskad av folk. Men tack och lov har jag en bra man som alltid är med mig och har min rygg. hade varit skönt att prata med någon som också varit med om detta eller liknande situation. 


    Grattis till plusset och till pousedotvillingarna!

    Finns nog väldigt många som känner precis som du. Det är ganska vanligt att man känner så när man kommer från en annorlunda kultur kan jag tänka mig.

    Går det inte att prata med familjen på något sätt? Berätta lite hur du känner, prata med mannen och kanske be honom ta ett snack med familjen.?

    Hur känner dom nu när du är gravid, eller du kanske inte har berättat det än? Jag hoppas det löser sig för er!! Du får ta och stå på dig lite!
  • Irmelin84
    Crazzy skrev 2018-05-25 09:58:10 följande:

    Kanske är en del som vill stanna på FL, men jag tog mig friheten att starta en FB-grupp (hemlig så klart) för de som vill hålla kontakten där istället/också .

    Bara att skicka ett pm till mig med den mail ni använder på FB så bjuder jag in!


    Hur skickar man privat meddelande? Lyckas aldrig lära mig!
  • stjärnasomärdin
    Farsta2014 skrev 2018-06-27 22:33:03 följande:

    Hur har det gått för dig? Har du tagit nytt gravtest? Jag hade väldigt lite symtom med mitt första och andra barn men har haft ont i brösten denna graviditet. Jag fick dock lite mindre ont i brösten häromdagen så tog ett nytt gravtest då för att lugna mig. Gravtestet blir ju inte svagare på en gång om det är något men ändå. Dagen efter hade jag ont i brösten igen. Är i 6+4 idag. Hade missfall i januari som började i 6+3 så känns bra att ha kommit förbi 6+3.


    Symtombilden är oförändrad. När jag gick tillbaka och tittade anteckningar från min förra graviditet hade jag inte så mycket mer symtom vid denna tidpunkt heller utan det kom i slutet av vecka 7. Jag har inte tagit något nytt graviditetstest och planerar inte heller att göra det utan väntar ut tilltagande symtom, KUB eller tecken som bevisar att det inte kommer att gå vägen helt enkelt :) Håller tummarna för oss både och vad skönt att ni kommit förbi den jobbiga dagen!
  • Liten 2018

    Nån mer som har uppblåst mage. Herregud känner jag ibland, jobbet å andra ska inte börja undra nu.

  • Farsta2014
    stjärnasomärdin skrev 2018-06-27 23:06:36 följande:

    Symtombilden är oförändrad. När jag gick tillbaka och tittade anteckningar från min förra graviditet hade jag inte så mycket mer symtom vid denna tidpunkt heller utan det kom i slutet av vecka 7. Jag har inte tagit något nytt graviditetstest och planerar inte heller att göra det utan väntar ut tilltagande symtom, KUB eller tecken som bevisar att det inte kommer att gå vägen helt enkelt :) Håller tummarna för oss både och vad skönt att ni kommit förbi den jobbiga dagen!


    Helt rätt inställning! Heja dig! Jag har så svårt att hålla mig. Funderar precis på om jag ska beställa tid för tidigt UL i v8. Håller tummarna här också
  • stjärnasomärdin
    Farsta2014 skrev 2018-06-27 23:43:13 följande:

    Helt rätt inställning! Heja dig! Jag har så svårt att hålla mig. Funderar precis på om jag ska beställa tid för tidigt UL i v8. Håller tummarna här också


    Nu inatt fick jag det första blodet på pappret när jag var uppe och kissade. Så jag antar att mina ickesymtom var vad jag befarande...
Svar på tråden BF Februari 2019