• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Sommarhopp

    Idag ringde kliniken. Jag hade ca 25 äggblåsor, 12 ägg, 10 blev befruktade, 2 frysta på dag 5 och 3 ffysta på dag 6. Nu håller vi tummarna att något av dom äggen faktiskt överlever både upptining och den 9 månader till. Förra gången hade vi 18 ägg, 10 befruktade, 1 färskt till mig och 4 till frysen. Det färska blev missfall, och 3 dog vid upptinigen och det fjärde blev missfall. Livrädd att det blir likadant igen... Kvaliten verkar ju inte vara toppen på mina ägg direkt.

  • mammsen79
    Akira Öken skrev 2018-08-26 10:42:46 följande:

    Skönt att det gick bra! Tycker det låter rimligt att ha första ultraljudet efter en vecka.


    Jag ska göra den korta behandlingen tror det är ägguttagen på dag 12. När sätter dem in ägget/embryo igen?
  • Akira Öken
    Sommarhopp skrev 2018-08-26 16:49:04 följande:

    Idag ringde kliniken. Jag hade ca 25 äggblåsor, 12 ägg, 10 blev befruktade, 2 frysta på dag 5 och 3 ffysta på dag 6. Nu håller vi tummarna att något av dom äggen faktiskt överlever både upptining och den 9 månader till. Förra gången hade vi 18 ägg, 10 befruktade, 1 färskt till mig och 4 till frysen. Det färska blev missfall, och 3 dog vid upptinigen och det fjärde blev missfall. Livrädd att det blir likadant igen... Kvaliten verkar ju inte vara toppen på mina ägg direkt.


    Låter ju som ett fint resultat med 5 till frysen! Men förstår att du är orolig med tanke på vad som hände sist. Det kanske inte spelar någon roll i det stora hela, men vet du att det är just äggens kvalitet det hänger på?
  • Akira Öken
    mammsen79 skrev 2018-08-26 18:52:00 följande:

    Jag ska göra den korta behandlingen tror det är ägguttagen på dag 12. När sätter dem in ägget/embryo igen?


    Återföring brukar oftast göras efter 3 eller 5 dagar.
  • Saner
    Sommarhopp skrev 2018-08-26 16:49:04 följande:

    Idag ringde kliniken. Jag hade ca 25 äggblåsor, 12 ägg, 10 blev befruktade, 2 frysta på dag 5 och 3 ffysta på dag 6. Nu håller vi tummarna att något av dom äggen faktiskt överlever både upptining och den 9 månader till. Förra gången hade vi 18 ägg, 10 befruktade, 1 färskt till mig och 4 till frysen. Det färska blev missfall, och 3 dog vid upptinigen och det fjärde blev missfall. Livrädd att det blir likadant igen... Kvaliten verkar ju inte vara toppen på mina ägg direkt.


    Wow det låter ju som bra resultat. Kommer gå bättre denna gången...håller tummarna.
  • Hoppomliv

    Hoppar in här. Precis misslyckats med vårt tredje ivf och måste välja privatklinik. Någon som rekommenderar någon klinik?

  • vinterbebis12
    Hoppomliv skrev 2018-08-26 20:57:52 följande:

    Hoppar in här. Precis misslyckats med vårt tredje ivf och måste välja privatklinik. Någon som rekommenderar någon klinik?


    Var bor du?
  • Hoppomliv

    I Malmö, som vi förstår det finns det väl två kliniker här men vi är nog öppna för andra kliniker runt om i landet också även om det kanske innebär att vi får ta ledigt från jobb när det är dags..

  • Akira Öken
    Hoppomliv skrev 2018-08-26 20:57:52 följande:

    Hoppar in här. Precis misslyckats med vårt tredje ivf och måste välja privatklinik. Någon som rekommenderar någon klinik?


    Hej! Vad tråkigt att det inte har lyckats med ivf för er än. Hoppas att du får bra tips om någon bra privat klinik. Var det nyligen som ni gjorde ert tredje försök?
  • hoppas 2014
    Hoppomliv skrev 2018-08-26 20:57:52 följande:

    Hoppar in här. Precis misslyckats med vårt tredje ivf och måste välja privatklinik. Någon som rekommenderar någon klinik?


    Hej

    Nu vet jag att det blir väldigt långt att åka men jag rekommenderar Ivf kliniken i Falun. De är väldigt alternativa o testar nytt när det inte fungerar. Jag blev gravid både andra o 3e försöket (MA först o sedan min dotter nu 18 mån) när jag var 42 år. Nu ska vi göra FET för syskonförsök
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018