• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-10-14 20:33:57 följande:

    Ja!! Men kommer inte testa mer på ett tag! Ska faktiskt in imorn o kolla en extra gång. Är fortf väldigt svullen men könns bättre idag.. när börjar du nästa försök?


    Vi påbörjar nästa försök i slutet av oktober. Ser fram emot att köra igång igen och känner mig helt redo för det! :)
  • Akira Öken
    mammsen79 skrev 2018-10-14 22:48:57 följande:

    Hej alla nu är man tillbaka igen i forumet, dax att börja med sprutorna snart. Ska få börja med en högre dos från start denna gång så det känns bra. 225 Gonal F. Någon mera som kommer få börja nu denna vecka som kommer?


    Välkommen tillbaka! Vi kör igång i slutet av oktober och ligger lite efter er.

    Hur känner du inför behandlingen?
  • Akira Öken
    authentic skrev 2018-10-15 18:23:21 följande:

    Det gäller tydligen bara vid endometrios. Tror att det ska ge tid till att minska inflammationen som kan bli då man har endometrios.

    Nu har jag dock fått panik hä spå kvällen för nu helt plötsligt så fick jag bruna flytningar och mens ska jag ju inte ha förrän nästa vecka och ska ju börja med synarelan på torsdag. Mensen ska ju inte komma nu. Måste ringa kliniken direkt i morgon. Blir stressad av att allting kanske blir förskjutet en hel månad.


    Okej, då är det inte aktuellt i mitt fall.

    Hoppas att kliniken kan ge er bra svar imorgon och berätta vad det kan bero på samt hur ni går vidare. Hoppas att det inte påverkar behandlingen så att ni behöver vänta!
  • Ontopic
    LillaAw skrev 2018-10-15 19:12:35 följande:

    Min spolning va 100 gånger värre än äggplocket. Jag svimmade av smärta vid spolningen. Tror hon gjorde fel. Gjorde om den på ivfklinik och då kändes inte lika mycket. Vid äggplock får du både lugnande och morfin (om du vill). Jag kände mest lite stickande känsla när de tog äggen. Men det är olika för alla :) be om bra med bedövning så kommer det gå toppen. Mina två första äggplock va ganska lika men det tredje va lite värre.


    Är det så? Det låter positivt i mina öron! Jag hoppas du har rätt :)
  • Ontopic
    Vildismamma skrev 2018-10-15 20:21:30 följande:

    Det behöver inte alls vara någon fara... jag kände ingenting speciellt... så försök att inte vara orolig


    Jag ska verkligen försöka ta till mig det du skriver.. Man måste ju ändå gå igenom ingreppet så
  • Percafluviatilis

    Hej allihop! Hur går det för er? Tog en liten paus härifrån men har tittat in då och då. Ska ni köra nytt försök Akira? Var går ni någonstans?

    Vi har möte inför sista landstings-IVFen om två veckor. Då ska vi tjata oss till hysteroskopi. I helgen gjorde jag ett hemmatest för bakteriell vaginos och svamp bland annat och det visade positivt. Läst att bakteriell vaginos kan påverka chanserna så idag ska jag till gyn så de får titta och förhoppningsvis ge medicin. Ska även till klinikens psykolog och prata lite.

  • mammsen79
    Akira Öken skrev 2018-10-15 22:09:59 följande:

    Välkommen tillbaka! Vi kör igång i slutet av oktober och ligger lite efter er.

    Hur känner du inför behandlingen?


    . Kanske blir så för mig med, mensen vill inte komma igång kommer bara lite lite, jag ska börja med gonal f på andra mens dagen och denna gång känner jag mig inte alls orolig för nu vet man vad som väntar och växer inte äggen bra som sist då kommer jag be dem avbryta behandlingen för det är ju vårat andra försök. Jag har i ställning på att vi inte kommer lyckas denna gång heller (gett upp hoppet lite) känns bättre vara inställd på det än att bli jätte besviken. Hur känner du dig?
  • Jooosen

    Ruvardag 6 med tvådagars. Känner nada. Vet att det är tidigt men man nojar ju sönder o samman ändå ....


    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018