• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Jooosen
    Ellencassandra skrev 2018-10-20 09:57:30 följande:

    Jag förstår hur du känner dig. Man har inte så mycket hopp efter alla år av försök. Hoppas det ska gå bra för er.

    Stockholm ivf! Du då?


    Okej! Vi går på Sophiahemmet!
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • Etta
    LimeLime skrev 2018-10-20 12:10:51 följande:

    Tack, ska också försöka tänka så. Jobbigt att förnuft och känsla inte alltid stämmer överens.


    Jag har haft två missfall i v 5, det är inte bara rosa flytningar utan riktiga mensliknande blödningar men mer vattniga och med små klumpar. För mig har båda varit så iaf! Så tror inte du behöver oroa dig för detta!
  • LimeLime
    Etta skrev 2018-10-20 13:20:15 följande:

    Jag har haft två missfall i v 5, det är inte bara rosa flytningar utan riktiga mensliknande blödningar men mer vattniga och med små klumpar. För mig har båda varit så iaf! Så tror inte du behöver oroa dig för detta!


    Tack att du delar med dig av dina erfarenheter! Känns bra att höra att det antagligen är lugnt.
  • Elcca
    LimeLime skrev 2018-10-20 10:06:04 följande:

    Någon som vet hur ett missfall i V5 ser ut? Är det en större blödning med klumpar eller kan det bara vara rosa flytningar? Har ljusrosa-Lutinus flytningar. Kan ju lika gärna bero på Lutinus men blir skitorolig..


    Jag fick tidigt missfall och då började det med rosa flytning som inom några timmar blev en riktig blödning med mycket klumpar i. Har du bara lite rosa flytning är ju detta inte alls någon ovanlig biverkan från Lutinus. Men jag förstår dig, man nojar över allting! Vi håller tummarna att detta bara är jävla Lutinus som spökar för dig och du får behålla ditt plus!
  • LimeLime
    Elcca skrev 2018-10-20 18:36:29 följande:

    Jag fick tidigt missfall och då började det med rosa flytning som inom några timmar blev en riktig blödning med mycket klumpar i. Har du bara lite rosa flytning är ju detta inte alls någon ovanlig biverkan från Lutinus. Men jag förstår dig, man nojar över allting! Vi håller tummarna att detta bara är jävla Lutinus som spökar för dig och du får behålla ditt plus!


    Tack för dina lugnande ord! Tycker att alla som genomgår ivf och allt vad det innebär ska slippa missfall o komplikationer.
  • Hoppomliv
    mammsen79 skrev 2018-10-20 00:29:16 följande:

    De säger att du är den på gång och att det är brunt är den gamla mensen. Men jag köper inte det. Tycker ändå de borde göra en undersökning, de nochalerar än.


    Men vadå den gamla mensen? Den kan väl inte hänga kvar månaden efter...
  • Jooosen

    Ruvardag 11, 13 dgr efter et. Brukar få mens som idag eller imorn i vanlig cykel. Känner absolut INGENTING! Men magkänslan säger att det gått åt helvete. Detta är ju bara första försöket men känner mig så deppig...


    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • Hoppomliv
    Jooosen skrev 2018-10-21 10:00:46 följande:

    Ruvardag 11, 13 dgr efter et. Brukar få mens som idag eller imorn i vanlig cykel. Känner absolut INGENTING! Men magkänslan säger att det gått åt helvete. Detta är ju bara första försöket men känner mig så deppig...


    Mensen kan variera lite efter ivf, men hoppas att den lyser med sin frånvaro! Har du tagit något test än?
  • Jooosen
    Hoppomliv skrev 2018-10-21 10:03:38 följande:

    Mensen kan variera lite efter ivf, men hoppas att den lyser med sin frånvaro! Har du tagit något test än?


    Testade dag 7, 9 dagar efter äp. Väldigt tidigt men minus iallafall. Nu vågar jag inte testa innan ev mens... testdag först om 8 dagar!
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • Hoppomliv
    Jooosen skrev 2018-10-21 10:14:18 följande:

    Testade dag 7, 9 dagar efter äp. Väldigt tidigt men minus iallafall. Nu vågar jag inte testa innan ev mens... testdag först om 8 dagar!


    Aha, då förstår jag att du vill vänta! Lycka till!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018