• Anonym (TS)

    Aftonbladets "Så blir du tänd på din partner igen – 10 knep"

    På Aftonbladets framsida länkas till en betalartikel "Så blir du tänd på din partner igen ? 10 knep" (www.aftonbladet.se/relationer/a/Jd7m7/sa-blir-du-tand-pa-din-partner-igen--knepen), som börjar med texten Forskare: Kvinnors begär minskar i långvarig relation...

    Nu har jag ju inte tillgång till Aftonbladets betalsidor, men tycker mig ändå känna igen det som skrivs, att kvinnors lust avtar i långvariga förhållanden. Ämnet dyker ju upp med jämna mellanrum här på FL.

    Någon som har läst artikeln? Sägs något nytt? Är de 10 knepen något att ha?

  • Svar på tråden Aftonbladets "Så blir du tänd på din partner igen – 10 knep"
  • Dr Börje

    Det finns förhoppningsvis ingen som betalar för att läsa skräpet som Aftonbladet spyr ur sig

  • Anonym (50 Years Of Grey)
    Anonym (TS) skrev 2018-08-23 09:17:44 följande:

    På Aftonbladets framsida länkas till en betalartikel "Så blir du tänd på din partner igen ? 10 knep" (www.aftonbladet.se/relationer/a/Jd7m7/sa-blir-du-tand-pa-din-partner-igen--knepen), som börjar med texten Forskare: Kvinnors begär minskar i långvarig relation...

    Nu har jag ju inte tillgång till Aftonbladets betalsidor, men tycker mig ändå känna igen det som skrivs, att kvinnors lust avtar i långvariga förhållanden. Ämnet dyker ju upp med jämna mellanrum här på FL.

    Någon som har läst artikeln? Sägs något nytt? Är de 10 knepen något att ha?


    Ska läsa å se om det är något som kan hjälpa situationen här hemma, för visst är det så att "kvinnors lust avtar i långvariga förhållanden" (och mannens frustration ökar) Så jag suger åt mej av alla tips, tom aftonbladets. tror tanten har login på blaskan, att hänga på  aftonbladet.se och expressen.se i timmar varje dag är ju hennes favoritsyssla (jag hänger dock på helt andra sidor ;)
  • Anonym (B)
    Anonym (50 Years Of Grey) skrev 2018-08-23 10:27:27 följande:

    Ska läsa å se om det är något som kan hjälpa situationen här hemma, för visst är det så att "kvinnors lust avtar i långvariga förhållanden" (och mannens frustration ökar) Så jag suger åt mej av alla tips, tom aftonbladets. tror tanten har login på blaskan, att hänga på  aftonbladet.se och expressen.se i timmar varje dag är ju hennes favoritsyssla (jag hänger dock på helt andra sidor ;)


    Kanske skulle frugans lust öka om du slutade kalla henne "tanten"? Just saying....
  • Anonym (man)

    va? du menar alltså att det finns folk som läser den där smörjan? På riktigt?

  • Pentra

    Knepen som tas upp i artikeln är väl mest sunt förnuft, och inget direkt nytt under solen. ... Men, själv så har varken min sexuella lust eller dragning till min sambo minskat under vår relation, och det trots att vi varit tillsammans i över 20 år. Jag var i ett skede rädd för att dragningen skulle minska när jag träffade en VMF, vid sida om, men effekten blev den motsatta. Jag och min VMF har ett fantastiskt sex, och dragningen till min sambo har ökat. Pirret är ständigt där och sexuella tankar, minnen och fantasier är ständigt närvarande. ... Jag nämnde för min VMF att jag numera är lättstartad (sexuellt), men han kontrade, typ: Lättstartad?! Du går ju på tomgång hela tiden; ständigt redo redo för att dra igång på högvarv! ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Anonym (A)
    Pentra skrev 2018-08-23 11:52:20 följande:
    Knepen som tas upp i artikeln är väl mest sunt förnuft, och inget direkt nytt under solen. ... Men, själv så har varken min sexuella lust eller dragning till min sambo minskat under vår relation, och det trots att vi varit tillsammans i över 20 år. Jag var i ett skede rädd för att dragningen skulle minska när jag träffade en VMF, vid sida om, men effekten blev den motsatta. Jag och min VMF har ett fantastiskt sex, och dragningen till min sambo har ökat. Pirret är ständigt där och sexuella tankar, minnen och fantasier är ständigt närvarande. smile1.gif ... Jag nämnde för min VMF att jag numera är lättstartad (sexuellt), men han kontrade, typ: Lättstartad?! Du går ju på tomgång hela tiden; ständigt redo redo för att dra igång på högvarv! smile5.gif ... Med vänlig hälsning, Pentra
    Håller med
  • Anonym (TS)
    Pentra skrev 2018-08-23 11:52:20 följande:

    Knepen som tas upp i artikeln är väl mest sunt förnuft, och inget direkt nytt under solen. ... Men, själv så har varken min sexuella lust eller dragning till min sambo minskat under vår relation, och det trots att vi varit tillsammans i över 20 år. Jag var i ett skede rädd för att dragningen skulle minska när jag träffade en VMF, vid sida om, men effekten blev den motsatta. Jag och min VMF har ett fantastiskt sex, och dragningen till min sambo har ökat. Pirret är ständigt där och sexuella tankar, minnen och fantasier är ständigt närvarande. ... Jag nämnde för min VMF att jag numera är lättstartad (sexuellt), men han kontrade, typ: Lättstartad?! Du går ju på tomgång hela tiden; ständigt redo redo för att dra igång på högvarv! ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Vad tycker din make om den lösningen?
  • Anonym (TS)
    Anonym (50 Years Of Grey) skrev 2018-08-23 10:27:27 följande:
    för visst är det så att "kvinnors lust avtar i långvariga förhållanden" (och mannens frustration ökar) 
    Om så är fallet borde denna informationen ingå redan i skolornas sexualundervisning. Så att stackars unga män inte förväntar sig för mycket då de gifter sig med sin drömkvinna.

    Tager du denna man att älska i nöd och lust, i ett par år - sedan mest nöd.
  • Dr Börje

    Måste be TS om ursäkt för att jag går off-topic här men....

    Jag har alltid frågat mig vem och vilka det är som betalar för att läsa Aftonbladet. Det verkar finnas några I den här tråden. Det faschinerar mig. Kan ni berätta varför ni gör det? Tycker ni att ni får bra journalistik genom Aftonbladet? Tycker ni att ni får intressanta och djuplodande artiklar genom tidningen? Tycker ni att Aftonbladet är den kanal som ger er rimligt bra uppdatering om vad som hander omkring oss I landet och ute I världen?

    Jag är uppriktigt nyfiken.

    De få gånger jag förirrar mig in på deras gratis site känner jag mig smutsig efteråt. Samma sak med deras tryckta tidning. Nu köper jag ju aldrig den men för några år sedan hände det att den delades ut gratis på SAS flyg. Samma sak då...jag ville inte ta emot den då jag tycker att den kladdar ner mig (tanker inte då på trycksvärtan). Jag har t.o.m svårt att förstå att någon vill jobba där? Visst...alla behöver en inkomst. Men är de något man gärna håller tyst om I sociala sammanhang? Jag skulle göra det. Ungefär som om jag skulle försöja mig på porr eller droger.

    Sorry för off-topic...men som sagt...jag är förundrad.

  • Pussan
    Anonym (B) skrev 2018-08-23 10:29:45 följande:
    Kanske skulle frugans lust öka om du slutade kalla henne "tanten"? Just saying....
    A..men. Den som kallar mig tanten får definitivt aldrig knulla mig. Något mera avtändande är svårt att tänka sig. 
  • Anonym (M)
    Anonym (TS) skrev 2018-08-23 14:48:22 följande:

    Om så är fallet borde denna informationen ingå redan i skolornas sexualundervisning. Så att stackars unga män inte förväntar sig för mycket då de gifter sig med sin drömkvinna.

    Tager du denna man att älska i nöd och lust, i ett par år - sedan mest nöd.


    Fast det gäller tydligen inte alla kvinnor, jag är faktiskt mer tänd på min man nu i 40-årsåldern än tidigare. Jag tror att det beror på att han alltid varit fit och att vi prövar nya saker konstant. Man blir ju också en expert på vad partnern gillar efter så mkt övning :)

    När jag ser storbukade mindre fräscha män i min ålder så tänker jag ?vem har sex med en sån?? Hårt kanske men eftersom jag aldrig skulle göra det så kan andra kvinnor med tänka samma sak.
Svar på tråden Aftonbladets "Så blir du tänd på din partner igen – 10 knep"