• mickaa

    Det är något fel på vårat barn

    Ska försöka hålla mig kort.

    Föddes med kolik fram till ca 3 månader. Men kvarstår än idag panikattacker som är totalt otröstlig.

    Vi har sökt för detta då hon verkar ha ont när de händer. Kan pågå mellan 15 min till 3 4 h. Total panik.

    Läkare känner o klämmer o skickar hem oss. Gång på gång.

    De kan komma när som helst. Natt som dag. Ca 3 4 gg veckan.

    Nu 14 m0nader gammal o detta kvarstår än.

    I skolning denna vecka o de går åt helheten. Panik ett par gg o fröknarna tycker de låter så konstigt. Märkligt skrik o att inte ens pappa eller mammas famn hjälper. Hon bara klättrar i famnen o gråter.

    En fröken ska ringa bvc o ligga på. "Skönt med någon utifrån som märker att de är fel"

    Så ni kan vi ej gå till dagis. El de e ingen idé ens.

    Vet ej hur vi ska få ihop livet då föräldradagarna snart e slut o de finns ingen släkting som e hemma.

    Har någon liknande barn?

    Vi känner verkligen att något är fel. Inte i huvet för hon e helt med o snabb i sin utveckling.

    Väntar just nu på att barn ska ringa upp oss.

  • Svar på tråden Det är något fel på vårat barn
  • Mandelskorpan

    Hur är magen nu? Inga kräkningar, lös mage, magknip? Är hon utredd för mjölkprotein eller annan matöverkänslighet så att det är uteslutet som möjlig orsak till hennes problem?

  • lövet2

    Min brorson hade något liknande. Vid 8 månader fick han lunginflammation, och då upptäckte de att han hade barnastma. Den brukar tydligen ge sig på magen också när de är riktigt små, och när han var några månader kom den där paniken när han inte fick ordentligt med luft. Han skrek i panik åtminstone 3 h/dygn.

  • mickaa
    Mandelskorpan skrev 2018-09-06 13:38:44 följande:

    Hur är magen nu? Inga kräkningar, lös mage, magknip? Är hon utredd för mjölkprotein eller annan matöverkänslighet så att det är uteslutet som möjlig orsak till hennes problem?


    Mjölkprotein är det ej. Något annat har dem ej kollat. Fast jag bett om de. Nej inga kräkningar el lös mage

    Ingen direkt magknip .

    Hennes mage är lite mer åt de hårdare hållet men hon bajsar varje dag.utan att bli ledsen el så
  • mickaa
    lövet2 skrev 2018-09-06 13:49:29 följande:

    Min brorson hade något liknande. Vid 8 månader fick han lunginflammation, och då upptäckte de att han hade barnastma. Den brukar tydligen ge sig på magen också när de är riktigt små, och när han var några månader kom den där paniken när han inte fick ordentligt med luft. Han skrek i panik åtminstone 3 h/dygn.


    Fast hon får luft. De är nog inget problem där.

    Men bra input
  • Mandelskorpan
    mickaa skrev 2018-09-06 14:04:57 följande:

    Mjölkprotein är det ej. Något annat har dem ej kollat. Fast jag bett om de. Nej inga kräkningar el lös mage

    Ingen direkt magknip .

    Hennes mage är lite mer åt de hårdare hållet men hon bajsar varje dag.utan att bli ledsen el så


    Ok, verkar inte som magen då. Mjölkprotein kan ju annars ge vilka symtom som helst nästan men har ni redan testat mjölkfritt så är det ju inte det.

    Var verkar hon ha ont när paniken kommer?
  • LFF

    Oj vad jobbigt att känna att något är fel och man inte hittar något. Kan ni filma henne när hon får dessa panikattacker etc och på så vis visa läkarna och BVC vad som händer? För oftast när man är hos läkaren så har ju det man sökte för gått över tyvärr

  • Sivs

    Förstoppad?

    Det magontet kommer atackvis. Man kan ha förstoppning trots att bajs kommer ut varje dag.

  • mickaa
    Sivs skrev 2018-09-06 16:03:45 följande:

    Förstoppad?

    Det magontet kommer atackvis. Man kan ha förstoppning trots att bajs kommer ut varje dag.


    De ha3 jag funkat på ett tag

    Ska ta upp det med dem på tisdag när vi ska in. Tack
  • mickaa
    Liten elak och intelligent skrev 2018-09-06 14:33:41 följande:

    Hur är hon i kontakten när det sker?


    Beror på. Åker det under vila så är hon inte med alls.i vaket tillstånd är de typ samma fast hon kan se på en

    De gör g9n inte på natten. Vi har redan kollat affekt om de va de du tänkte på????
Svar på tråden Det är något fel på vårat barn