• TrueLove12

    För oss som tempar för att bli gravid

    Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

    Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

    Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

    Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

    Vad använder ni?

    Hur länge har ni försökt?

    Vilka åldrar är ni?

  • Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • Jojjans
    WanderChild skrev 2018-12-06 16:50:59 följande:

    Grattis till plusset! Men, Sluta tempa! Det skapar bara oro om du fortsätter efter ett pluss! Tempen kan göra lite hur som nu så det är bara onödigt att bli orolig om du har en plötslig dipp en dag.


    Ja jag tänker att jag ska sluta snart, är bara lite nyfiken på hur mycket den går upp nu vid bim. Jag var ju gravid hela sommaren (missfall vecka 16) och några veckor efter plus tröttnade jag och slutade tempa, men först tyckte jag det var intressant.

    Vilken vecka är du i nu? När har du BF?
  • WanderChild
    Jojjans skrev 2018-12-06 17:04:42 följande:

    Ja jag tänker att jag ska sluta snart, är bara lite nyfiken på hur mycket den går upp nu vid bim. Jag var ju gravid hela sommaren (missfall vecka 16) och några veckor efter plus tröttnade jag och slutade tempa, men först tyckte jag det var intressant.

    Vilken vecka är du i nu? När har du BF?


    Bara du är medveten om att den kan gå ner utan att det betyder något :). Min låg iprincip helt still fram till BIM, sen en vecka senare tempade jag en dag av rent intresse o då hade den gått ner lite, inte tempat sen dess. Jag går in i vecka 12 i morgon! Bf 27 juni! :)
  • Jojjans
    WanderChild skrev 2018-12-06 19:36:26 följande:

    Bara du är medveten om att den kan gå ner utan att det betyder något :). Min låg iprincip helt still fram till BIM, sen en vecka senare tempade jag en dag av rent intresse o då hade den gått ner lite, inte tempat sen dess. Jag går in i vecka 12 i morgon! Bf 27 juni! :)


    Å vad härligt! Då är du snart förbi den mest riskabla perioden. Har du gjort något tidigt vul?
  • TrueLove12

    Funderar på skaffa denna Clearblue fertilitetsmonitor men kan ingenting om sådant här just. Har någon av er testat den

  • Jojjans
    TrueLove12 skrev 2018-12-06 23:11:58 följande:

    Funderar på skaffa denna Clearblue fertilitetsmonitor men kan ingenting om sådant här just. Har någon av er testat den


    Tycker du inte att tempning hjälper dig att hitta din ägglossning, eller varför känner du att du också vill ha en fertilitetsmonitor?
  • TrueLove12
    Jojjans skrev 2018-12-07 06:29:34 följande:

    Tycker du inte att tempning hjälper dig att hitta din ägglossning, eller varför känner du att du också vill ha en fertilitetsmonitor?


    Har försökt med appar och temp med och vill testa nytt med sen har de vart krångligt med temp sedan aug att förstå har inte haft ff appen så himla länge då den har krånglat och flo appen har inte alltid räknat ut äl utan äl tester
  • Jojjans

    [quote=79268631][quote-nick]TrueLove12 skrev 2018-12-07 07:09:57 följande:[/quote-nick][/quote]

    Jag tänker att om dina cykler ofta set ut sådär eller det är svårt att räkna ut din ägglossning så finns det ju en risk att du inte har ägglossning. Jag tror du isåfall skulle behöva prata med en gynekolog hellre än en fertilitetsmonitor.

  • TrueLove12
    Jojjans skrev 2018-12-07 07:13:37 följande:

    [quote=79268631][quote-nick]TrueLove12 skrev 2018-12-07 07:09:57 följande:[/quote-nick]


    Jag tänker att om dina cykler ofta set ut sådär eller det är svårt att räkna ut din ägglossning så finns det ju en risk att du inte har ägglossning. Jag tror du isåfall skulle behöva prata med en gynekolog hellre än en fertilitetsmonitor.[/quote]

    Ja gjorde cellförändringsprover då pratade ja med bm och hon sa att de var helt normalt har korta cyklar osv inget som var onormalt
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid