• 13axdal13

    BF juni 2019 i göteborgsområdet.

    Hej jag tänkte att vi kunde samla göteborgarna på ett och samma ställe. 


    Vore kul att se om det finns fler som väntar barn i Juni i göteborg. 


    Här kan vi diskutera allt som har med våra graviditeter att göra tillexempel mödravård, krämpor, syskon, hur vi berättar för våra närstående, mm.. 

    hoppas det finns några som vill följas åt. 

  • Svar på tråden BF juni 2019 i göteborgsområdet.
  • 081119

    Jag gjorde vul i vecka 6 när jag väntade min dotter men det var pga smärta och blödningar, och inte ens då ville de helst göra det. Man såg verkligen ingenting, bara en pytteliten prick. De kunde konstantera att hon låg kvar men de kunde inte avgöra om hon levde eller inte. Vilket hon sån tur gjorde<3 Var ju 11 år sen så vet inte hur de gör nu.

    Men ont nja, mer obehagligt.

  • 13axdal13
    081119 skrev 2018-10-08 09:48:22 följande:

    Lovelilove: Grattis till första barnet

    13axdal13: Nej inte än, väntar nog till v.10-12 någon gång. Har ni? Hur gamla är era barn?

    Var inne och läste på mödravården där vi bor förra veckan och de ville att man bokade tid så fort som möjligt så fick tid redan nu på fredag Ska bli spännande! Har ni bokat tid än?


    Vi berättade för våra tjejer här hemma på 9år och 6 år. det blev superglada. Och jag var noga med att säga att det är väldigt tidigt i graviditeten och att man inte är helt säker på att allt kommer att gå vägen. 

    jag kommer att gå hos barnmorskegruppen och har inskrivning om 3 veckor. och TUL ( tidigt ultraljud ) veckan efter. 
  • Babbiss

    Hej!

    En till från Göteborg här

    Plussade igår och är i v 3+5 med andra barnet!

    Första född januari 17.

    Mår lite illa till och från och somnar väldigt tidigt om kvällarna.. Vaknade dock till nu och kan inte somna om :)

    Har inte ringt mvc än. Någon som vet nåt om kungshöjd? Ligger nära jobbet så vore skönt

    Gick på barnmorskegruppen förra gången men var sådär nöjd..

  • franksmatte

    Har en dotter sen innan född januari-17, nu väntar vi bäbis nr. 2. Är i vecka 7 (6+0) idag så BF vid 4 juni. Har varit hos bm på inskrivning och skall få 4 ultraljud denna gången 2 hos bm plus dom 2 som tydligen ingår nu på Östra. Förra graviditeten missade min bm att hon satt i säte så det blev akut ks, jag vill helst undvika den överraskningen den här gången därför kommer jag få ett ultraljud vid v. 36 också. Har dessutom bytt bm, hoppas den här är lite mer noggrann. Är fortfarande hemma med min lilla tjej vi väntar på dagmamma hoppas på att få en till årskiftet, skall börja jobba varannan vecka nu så långt jag kan in på graviditeten är min plan, fast mina "planer" brukar ju skita sig, så vi får se hur det blir :) bor i Bräcke på Hisingen.

  • Kawi

    Vågar knappt skriva här då jag precis fått plus på stickan.. men enligt beräkningar skulle BF vara 17/6. Vi bor i Göteborg och har en son född januari -15 sedan innan. Känns som att mycket fortfarande kan hända.. Förvånad

  • 13axdal13
    Kawi skrev 2018-10-10 13:55:14 följande:

    Vågar knappt skriva här då jag precis fått plus på stickan.. men enligt beräkningar skulle BF vara 17/6. Vi bor i Göteborg och har en son född januari -15 sedan innan. Känns som att mycket fortfarande kan hända.. Förvånad


    kul välkommen.. :) Jag tycker fortfarande att det känns overkligt. 


     

  • 081119

    13axdal13:

    Vad härligt att de blev så glada<3

    Gick också på barnmorskegruppen sist men tog den vanliga denna gången

    Grattis till era plus och välkomna till vår lilla grupp franksmatte och kawi

    Jobbigt med din förra förlossning! Hoppas att det blir bättre nu och att de har koll!

    Vi var på inskrivning idag, känns lite mer verkligt

    Facebook grupp är ju väldigt smidigt och om den görs hemlig!

Svar på tråden BF juni 2019 i göteborgsområdet.