• Jagerika

    Nya BIM januari 2019

    Jag gjorde fel på förra bimlistan men här kan alla vara med , även anonyma!

    Som sagt så blir detta vårat 1-års försök! Önskar er alla många plus! :D

    BIM-LISTA

    1/1-Jagerika

  • Svar på tråden Nya BIM januari 2019
  • liranlaran
    Banuni skrev 2019-01-05 16:27:07 följande:

    Jag mår lite lätt illa hela tiden och har tappat nästan all aptit. Men mina tester visar super neg... är på ÄL+9 idag. Tror inte det tagit sig denna månad dock. Illamåendet är säkert bara något annat


    Fast äl+9 är väl rätt tidig? Det län ju fortfarande visa plus om ett gäng dagar :)
  • Minmillis
    Banuni skrev 2019-01-05 16:27:07 följande:

    Jag mår lite lätt illa hela tiden och har tappat nästan all aptit. Men mina tester visar super neg... är på ÄL+9 idag. Tror inte det tagit sig denna månad dock. Illamåendet är säkert bara något annat


    Hoppas du plussar! Jag har aldrig plussat innan äl+11 så kommer inte testa innan dess då jag tidigare graviditeter haft super negativt äl+10 och plus äl+11 båda gångerna xD

    Jag mår dock inte illa nu så vet inte va de va i natt. Får se om samma sak händer i natt igen eller om de blir puts väck osv
  • Agronomen
    Snickesnack skrev 2019-01-05 14:46:30 följande:
    Jag får ju förresten också alltid slemproppen i trosan en eller två dagar innan ÄL (eller "blobben" som jag brukar säga ;) ). Det händer inte för alla men för några. Som en extra seg och "torr" klump, lite som slime, som man kan plocka upp med en bit papper utan att det lämnar några spår.
    Hahaha, tack för att du delar med dig. Hela din CM-cykel skulle kunna vara som om jag beskrivit min egen :) Det enda jag har funderat på, men som jag inte fick något bra svar på under utredningen jag och ex-maken gjorde var att jag i princip alltid har vattnigt redan på CD9, men det var först runt CD 15/16 jag brukade på ÄL bekräftat med tester samt genom tempningen. Brukar du också vara vattnig så långt innan din ÄL?
  • Banuni

    Åå jag får verkligen hopp när jag läser att många neggat på äl+11 osv. Det känns som att alla plussar på ÄL+8 nu för tiden!!!


    Minmillis skrev 2019-01-05 16:33:24 följande:

    Hoppas du plussar! Jag har aldrig plussat innan äl+11 så kommer inte testa innan dess då jag tidigare graviditeter haft super negativt äl+10 och plus äl+11 båda gångerna xD

    Jag mår dock inte illa nu så vet inte va de va i natt. Får se om samma sak händer i natt igen eller om de blir puts väck osv


  • Snickesnack
    Agronomen skrev 2019-01-05 16:34:33 följande:

    Hahaha, tack för att du delar med dig. Hela din CM-cykel skulle kunna vara som om jag beskrivit min egen :) Det enda jag har funderat på, men som jag inte fick något bra svar på under utredningen jag och ex-maken gjorde var att jag i princip alltid har vattnigt redan på CD9, men det var först runt CD 15/16 jag brukade på ÄL bekräftat med tester samt genom tempningen. Brukar du också vara vattnig så långt innan din ÄL?


    Haha ingen fara, inte överallt man kan gå in på detalj om sina flytningar men här känns det relevant ;).

    Jag brukar få ÄL-aktiga flytningar långt innan också, men precis innan ÄL blir de "extra snoriga" och så kommer blobben. Men mina två senaste cykler har jag slösat drivor av tester på att få dessa flytningar tidigt och vara säker på att ÄL kommer "när som helst" i typ en vecka...

    Ett annat fenomen att vara uppmärksam på är spermaflytningar, som kan vara förvillande lika ÄL-flytningar, särskilt typ ett dygn efter samlag när "de sista resterna" rinner ut. Så om man får "ÄL-flytningar" när ÄL inte står om hörnet kan man fundera på om man haft samlag nyligen, och om det kan vara en bidragande orsak.
  • Agronomen
    Snickesnack skrev 2019-01-05 16:57:30 följande:
    Haha ingen fara, inte överallt man kan gå in på detalj om sina flytningar men här känns det relevant ;).

    Jag brukar få ÄL-aktiga flytningar långt innan också, men precis innan ÄL blir de "extra snoriga" och så kommer blobben. Men mina två senaste cykler har jag slösat drivor av tester på att få dessa flytningar tidigt och vara säker på att ÄL kommer "när som helst" i typ en vecka...

    Ett annat fenomen att vara uppmärksam på är spermaflytningar, som kan vara förvillande lika ÄL-flytningar, särskilt typ ett dygn efter samlag när "de sista resterna" rinner ut. Så om man får "ÄL-flytningar" när ÄL inte står om hörnet kan man fundera på om man haft samlag nyligen, och om det kan vara en bidragande orsak.

    Haha nej, det är verkligen inte överallt man kan skriva om sånt här, men det är skönt att inget behöver censureras här inne.

    Skönt att höra att det inte bara är mina flytningar som visar tecken på ökad fertilitet redan långt innan ÄL. Det där med manliga rester är jag medveten om, men jag har noterat samma mönster även under de perioder i livet då den sammanblandningen inte varit ett alternativ, så att det kommer från mig är jag säker på :P 

  • Minmillis

    Alltså herre gud måste prata av mig för har panik :?( jag har sådant sjukt pms humör jag har aldrig sett maken till. Är så arg och ledsen och hungrig trots att jag ätit massa idag. Vill bara gråta och skrika på mannen för ingenting och det är INTE likt mig. Är jag inte gravid är det allvarliga fel på mig :?( orkar inte med mig själv.

  • HejEllie
    Minmillis skrev 2019-01-05 17:29:24 följande:

    Alltså herre gud måste prata av mig för har panik :?( jag har sådant sjukt pms humör jag har aldrig sett maken till. Är så arg och ledsen och hungrig trots att jag ätit massa idag. Vill bara gråta och skrika på mannen för ingenting och det är INTE likt mig. Är jag inte gravid är det allvarliga fel på mig :?( orkar inte med mig själv.


    Hormoner kan göra crazy grejer! Men det är inget allvarligt fel på dig oavsett. Jag har generellt ingen vidare PMS men har haft några gånger, särskilt när det var mycket stress t ex, där jag fått riktiga knäppar av PMS. Man kan må konstigt på olika sätt. Oavsett - ta hand om dig! Hoppas såklart att det är pga ett stundande plus. Kram!
  • Anonym (Sallyy)

    Kunde inte hålla mig och testade idag på bim -4, solklart negativt så gissar på att det bara är att vänta in mensen :(

  • MammaMu89
    Liiiten30 skrev 2019-01-05 14:40:14 följande:

    Sååå svårt! Står det gravid på testet imorgon ska han få ett litet "paket" att öppna efter tävlingen innan han åker hem! Såå nu hoppas jag verkligen på det! Min kompis såg också strecket även om det var svagt åh sån jobbig väntan ;)


    Ja galet .. å va roligt å göra paket av de :D

    Ja hoppas verkligen på ett tydligt plus i morgon för dig. Håller alla tummar.
Svar på tråden Nya BIM januari 2019