• Anonym (TS)

    STOINR Muslimer kräver egna lagar

    www.metro.se/artikel/stoinr-muslimer-kräver-egna-lagar-xr

    -Det handlar om att anpassa vissa lagar så att vi som minoritet ska känna oss integrerade i samhället, säger Mahmoud Aldebe, ordförande i Sveriges muslimska förbund till Metro.

    SVT:s Rapport har tagit del av ett brev som Mahmoud Aldebe skickat till alla svenska partier som deltar i höstens val. 

    Mahmoud Aldebe håller inte med om att kravet på en imams godkännande av skillsmässa motverkar kvinnors rättigheter.

    Aldebe anser att muslimer har rätt till särlagstiftning i och med religionsfriheten.

    Mahmoud Aldebe håller inte med om att kravet på en imams godkännande av skillsmässa motverkar kvinnors rättigheter.

    FAKTA: Kraven från Sveriges muslimska förbund

    -Skilsmässor bland muslimer ska godkännas av en imam.

    - Imamer ska få ge muslimska barn separat

    undervisning i islam i de kommunala skolorna.

    - Rätt att bygga moskéer utan hinder.

    - Räntefria lån.

    - Separat simundervisning för flickor och pojkar.

    - Två dagars betald ledighet under muslimska högtider.

    - Två timmar ledigt för fredagsbön.

    - Tillåt halalslakt.

    - Svensk imamutbildning.

  • Svar på tråden STOINR Muslimer kräver egna lagar
  • Anonym (Runka)
    KillBill skrev 2018-12-07 16:22:52 följande:

    På vilket sätt förespråkar staten religion?


    Okej då, jag ska tänka åt digTungan ute

    Känner du till begreppet folkhögskola? Det måste du väl göra?
    Det finns folkhögskolor i Sverige som tillhandahåller kurser som exempelvis koranundervisning eller till och med imamutbildningar. Dessa folkhögskolor existerar med statens goda minne, de får dessutom stadsbidrag för att kunna bedriva sina verksamheter, dvs skattepengar.

  • Furti
    KillBill skrev 2018-12-07 16:36:23 följande:
    Ge ett exempel på hur/när staten förespråkar religion så får vi se vem som är dum på riktigt..
    När de ger bidrag till religiösa organisationer?
  • KillBill
    Furti skrev 2018-12-07 16:45:18 följande:
    När de ger bidrag till religiösa organisationer?

    En mängd föreningar i Sverige får bidrag från staten utan att staten för den delen förespråkar någon av dem. Moderata ungdomsförbundet, DIFs ungdomsfotboll, scoutrörelsen, barn och ungdom i Pingstkyrkans för att nämna några. Även om denna typ av föreningar får bidrag så förhåller sig staten neutral till de  som mottar bidrag och förespråkar inte några särskilda föreningar.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Runka)
    KillBill skrev 2018-12-07 17:00:21 följande:

    En mängd föreningar i Sverige får bidrag från staten utan att staten för den delen förespråkar någon av dem. Moderata ungdomsförbundet, DIFs ungdomsfotboll, scoutrörelsen, barn och ungdom i Pingstkyrkans för att nämna några. Även om denna typ av föreningar får bidrag så förhåller sig staten neutral till de  som mottar bidrag och förespråkar inte några särskilda föreningar.


    Om du exempelvis skulle vilja starta upp en folkhögskola, där ni lär ut att exempelvis judar är mänsklighetens fiender nummer 1, då skulle ni inte få några stadsbidrag för att bedriva den folkhögskolan. Staten reglerar utefter sina värderingar vilka som ska beviljas och vilja som inte ska beviljas. Och staten har helt enkelt godkänt att Sverige ska utbilda imamer och bedriva korankurser på skattebetalarnas pengar. 

    Staten främjar och förespråkar allt som den tillhandahåller skattepengar med. Vad är det du inte fattar?   


  • AndreaBD
    Anonym (Runka) skrev 2018-12-07 16:35:23 följande:
    Ja du, vad tror du?
    Kanske något du ska ta reda på.
    Jag skulle också vilja veta det!
  • AndreaBD
    Anonym (Runka) skrev 2018-12-07 17:08:47 följande:
    Om du exempelvis skulle vilja starta upp en folkhögskola, där ni lär ut att exempelvis judar är mänsklighetens fiender nummer 1, då skulle ni inte få några stadsbidrag för att bedriva den folkhögskolan. Staten reglerar utefter sina värderingar vilka som ska beviljas och vilja som inte ska beviljas. Och staten har helt enkelt godkänt att Sverige ska utbilda imamer och bedriva korankurser på skattebetalarnas pengar. 

    Staten främjar och förespråkar allt som den tillhandahåller skattepengar med. Vad är det du inte fattar?   
    Löjligt. Vi har ändå hets-mot-folkgrupp-lagen och det är förstås den som griper här. Och ett samhälle där man skulle få hetsa mot enskilda grupper - oavsett om jag gillar dem eller avskyr dem - skulle inte jag vilja leva i. Det är nämligen då ingen demokrati.
  • KillBill
    Anonym (Runka) skrev 2018-12-07 17:08:47 följande:
    Om du exempelvis skulle vilja starta upp en folkhögskola, där ni lär ut att exempelvis judar är mänsklighetens fiender nummer 1, då skulle ni inte få några stadsbidrag för att bedriva den folkhögskolan. Staten reglerar utefter sina värderingar vilka som ska beviljas och vilja som inte ska beviljas. Och staten har helt enkelt godkänt att Sverige ska utbilda imamer och bedriva korankurser på skattebetalarnas pengar. 

    Staten främjar och förespråkar allt som den tillhandahåller skattepengar med. Vad är det du inte fattar?   

    Staten är politiskt och religiöst neutral. Att staten ger bidrag till ett visst idrottslag, ett politiskt parti eller en viss religion betyder inte att staten förespråkar något av detta utan ska ses som ett stöd till svenskt föreningsliv.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Värreochvärre)
    KillBill skrev 2018-12-07 17:36:59 följande:

    Staten är politiskt och religiöst neutral. Att staten ger bidrag till ett visst idrottslag, ett politiskt parti eller en viss religion betyder inte att staten förespråkar något av detta utan ska ses som ett stöd till svenskt föreningsliv.


    Hahaha du måste skoja?
  • Anonym (Runka)
    AndreaBD skrev 2018-12-07 17:36:02 följande:
    Löjligt. Vi har ändå hets-mot-folkgrupp-lagen och det är förstås den som griper här. Och ett samhälle där man skulle få hetsa mot enskilda grupper - oavsett om jag gillar dem eller avskyr dem - skulle inte jag vilja leva i. Det är nämligen då ingen demokrati.
    Min poäng är inte att antijudeoragisationer ska få bidrag, utan att staten ska sluta ge bidrag och främja islam och andra påhittade religioner som är skadliga för vårt samhälle. Det finns ingen anledning att använda skattemedel, och på så sätt uppmuntra folk att tro på en religion som bevisligen är uppdiktad och som innehåller inslag som är direkt människofientliga och som inte är förenliga med vårt moderna vetenskapssamhälle. Läs gärna mitt tidigare inlägg ovanför.


  • Anonym (TS)
    AndreaBD skrev 2018-12-07 17:36:02 följande:

    Löjligt. Vi har ändå hets-mot-folkgrupp-lagen och det är förstås den som griper här. Och ett samhälle där man skulle få hetsa mot enskilda grupper - oavsett om jag gillar dem eller avskyr dem - skulle inte jag vilja leva i. Det är nämligen då ingen demokrati.


    Muslimers hets mot svenskar och kristna då?
Svar på tråden STOINR Muslimer kräver egna lagar