• Kajsa123

    Varför är män så lättkränkta?

    Något jag ständigt förundras över är hur så många män i olika forum generellt är så lättkränkta? Det är klart att man kan ha olika åsikter om saker och ting, men det kan man väl ha utan att bli aggressiv och kränkt? Vad kommer denna ilska ifrån egentligen?

  • Svar på tråden Varför är män så lättkränkta?
  • KlunsSmurfen
    nihka skrev 2018-12-11 14:03:21 följande:
    Det kan förklara varför du frågar mig varför jag påstått något, och när jag svarar att jag inte har gjort det, så säger du att du bara svarat allmänt, och sedan upprepar att jag sagt så.

    Tycker du att det är jobbigast att läsa eller skriva lång text?

    Nu har ju jag aldrig påstått att jag vet så mycket mer än forskare och psykologer utan hänvisar ju själv till dito.

    Och påtalat att det exempelvis inte finns något som helst forskningsstöd för att det skulle finnas någon koppling mellan ökningen av könsdysfori och att man tillämpar ett genusperspektiv i förskola/skola.

    Så du kan fortfarande vara lugn för framtiden även om du ser en flicka på förskolan I cowboyhatt och en kille i strasshalsband. Det ingår i barns lek att experimentera med olika roller. Du vet som mamma, pappa, barn mm.

    Naturligtvis ska barn få välja sitt kön själva och merparten kommer att välja vad omgivningen bekräftar är deras biologiska kön. De ytterst få som väljer annorlunda och håller sig till det får man anta gör det på väldigt goda grunder. På samma sätt går man inte ut och meddelar alla barn att de är heterosexuella utan det får de bestämma själva. Skulle något barn ha problem med att fröken inte pekar med hela handen kanske man får leta efter orsaken någon annanstans än hos barnet, eller fröken.

     
    "Nu har ju jag aldrig påstått att jag vet så mycket mer än forskare och psykologer utan hänvisar ju själv till dito."

    Inte?

    Riktiga forskare säger att genus"forskning" inte är riktig forskning och att teorierna inte stämmer på långa vägar, enligt forskare stämmer studierna jag länkade i #133, enligt hjärnforskare som använder mri så är det skillnad på hur våra hjärnor är kopplade

    Du måste ju ha unika kunskaper som dessa forskare inte har eftersom du så lätt avfärdar allt de säger, allt kan ju förklaras med genusteorier.
    Antingen vet du mer än dessa forskare eller så är det du som har du en gigantisk kunskapslucka
  • KlunsSmurfen
    nihka skrev 2018-12-11 23:24:19 följande:
    Du inleder med att hoppa på mig. Det är för att du inte har några argument. Du  vet att du aldrig kan VINNA debatter mot dina meningsmotståndare för att du inte har fakta på din sida för dina absurda påståenden. Och vad gör du då? Jo du tramsar och sedan kommer invektiven. Enkelt.

    Kom ihåg: livet ÄR en tävling. Vinnare och kränkta förlorare. Alltid
    Thereisthat trollar men det fetade i ditt inlägg.....
  • KlunsSmurfen




    (länkar i kommentar)


    Academic journal accepts 'Feminist Mein Kampf'
    Three self-styled liberal scholars were given the academic green light for a rewritten version of Adolf Hiter's Mein Kampf by a leading feminist journal.

    "We rewrote a section of Mein Kampf as intersectional feminism and this journal has accepted it,# James Lindsay said in a YouTube video revealing a year-long project he worked on with other self-described left-wing academics, Peter Boghassian and Helen Pluckrose.

    nypost.com/2018/10/04/academic-journal-accepts-feminist-mein-kampf/

     
    Grievance Studies affair - Wikipedia
    en.wikipedia.org/wiki/Grievance_Studies_affair

  • ESofia
    Kajsa123 skrev 2018-12-06 22:34:37 följande:

    Något jag ständigt förundras över är hur så många män i olika forum generellt är så lättkränkta? Det är klart att man kan ha olika åsikter om saker och ting, men det kan man väl ha utan att bli aggressiv och kränkt? Vad kommer denna ilska ifrån egentligen?


    Jag tycker nog att så fort man berör något ämne överhuvudtaget så blir alltid någon mer sur än vad man förväntar sig. Även när det finns saklig grund för det.

    Jag vet inte. Dålig dag, hormonell, bråkat med någon eller att kaffet var surt. Jag vet inte men jag tycker det saknas den naturliga reaktionen som råder då man träffas personligen och pratar. Hade varit fint om man försökte höja respekten lite grann. 
  • Johnnyorange
    Ignoramus skrev 2018-12-08 11:02:35 följande:

    Varför tror du att kvinnan känner offret majoriteten av gångerna? Och i vissa andra kulturer är ju våldtäkt inom äktenskapet fortfarande lagligt, vilket lär fortsätta även om de kommer till ett land där det inte är det. Det är väl ett typexempel på vilket inflytande strukturer har på våra beteenden. Och domstolarna friar fortfarande män för att de sover när de gör minderåriga gravida, för att de för upp fingrarna i underlivet av misstag på badplatsen, och för att det inte går att utesluta att kvinnan kanske ville ha en flaska uppkörd i underlivet. Och jo, massvis av våldtagna har fått frågan om hur berusade de var = hon har ett eget ansvar att inte bli för full = för då kan hon bli våldtagen. Bara för att det är en struktur betyder det inte att alla män tycker så. Jag vet att det är en minoritet. Men den finns, och dessa män anser att de har rätt att göra det och att kvinnan får skylla sig själv. Och det är inte för att de är psykiskt sjuka, för det är de inte. Utan för att kvinnohatet har fått dem att resonera såhär. Många stannar på en relativt harmlös och framförallt undermedveten nivå. Andra går betydligt längre.

    Att pojkar får lära sig att trycka undan sina känslor istället för att uttrycka dem kan ju leda till att de tar ut sin frustration på andra, betydligt mer våldsamma sätt.

    Nja, att tjata till sig sex är väl snarare att försöka och försöka och försöka tills att kvinnan ger med sig bara för att. Inte att hon vill en gång av 26.


    Å ändå vill många kvinnliga feminister ha hit män från kulturer där våldtäkt inom äktenskapet är ok. Sen klagar man på att det blivit så otryggt att gå ut. Sen får vi vita män skulden. Det är nog med erat jävla hyckleri nu. Vi är många som fått nog!
  • pyssel
    Johnnyorange skrev 2018-12-12 10:29:14 följande:

    Å ändå vill många kvinnliga feminister ha hit män från kulturer där våldtäkt inom äktenskapet är ok. Sen klagar man på att det blivit så otryggt att gå ut. Sen får vi vita män skulden. Det är nog med erat jävla hyckleri nu. Vi är många som fått nog!


    Eller sluta ta så starkt intryck av bloggar från F!-soffan och kom ut i den riktiga världen och prata med folk som kan föra en riktig diskussion med lite fler nyanser.
    Alla hästar hemma
  • oanonym
    Thereisthat skrev 2018-12-12 08:07:12 följande:

    Ska vi sätta 1000 kronor på att källor kommer att utebli? :)


    Mm, jag kan naturligtvis tänka mig att det finns enstaka exempel. Men som TS lägger fram tråden så verkar det vara ett övergripande problem att män (som grupp) är lättkränkt.

    Det jag kan hålla med om är att vissa grupper är lättkränkt, t.ex muslimer (inte alla).

    Att rita en bild av Muhammed kan räcka för att kränka miljontals männskor.

    Kan tänka mig att dessa är mest män, eller så är de så att männen hörs och syns mest.
  • KlunsSmurfen
    pyssel skrev 2018-12-12 12:05:07 följande:
    Eller sluta ta så starkt intryck av bloggar från F!-soffan och kom ut i den riktiga världen och prata med folk som kan föra en riktig diskussion med lite fler nyanser.
    Vad är det för fel med att kritisera F!-feminism?

    Det är svårt att ha en riktig diskussion i den riktiga världen om man inte också kritiserar dåliga idéer. Nu har ju dessa dåliga idéer (F!-feminism) redan  infekterat riktiga diskussioner, politiken, universitet, skolor, dagis i den riktiga världen.

    När feminister (och andra kvinnor) som inte utövar intersektionell mansföraktande genusfeminism som om det vore en religion inte kan ta avstånd från vänsterfeminism och kritisera den blir de ihop klumpade med den eftersom F!-feminism är ju den rätta feminismen (enligt F!-feminister). Dessa dåliga idéer (vänsterfeminism) kommer att fortsätt att spridas tills kvinnor sätter ned foten mot den.
  • Thereisthat
    oanonym skrev 2018-12-12 12:16:52 följande:

    Mm, jag kan naturligtvis tänka mig att det finns enstaka exempel. Men som TS lägger fram tråden så verkar det vara ett övergripande problem att män (som grupp) är lättkränkt.

    Det jag kan hålla med om är att vissa grupper är lättkränkt, t.ex muslimer (inte alla).

    Att rita en bild av Muhammed kan räcka för att kränka miljontals männskor.

    Kan tänka mig att dessa är mest män, eller så är de så att männen hörs och syns mest.


    Jag tror näppeligen att TS syftar på muslimer som blir kränkta av Muhammedbilder. Jag tror hon syftar på män som blir kränkta i diskussioner om feminism. Ha dock med i åtanke två saker:

    1. Att vara kränkt enligt vänsterfeminister har en väldigt vid betydelse och kan innefatta allt från att man kritiserar deras feminism till att man tycker att feminismen går för långt när de skuldbelägger män för vad andra män gör.

    2. Du som man är privilegierad eftersom att män generellt sett tjänar mer än kvinnor. Det innebär per automatik att du som man ska tåla mer. Därför kan t.ex. en svart som blir kränkt av en godispåse eller en feminist som blir kränkt av att farthinder-skylten är sexistisk eftersom att det liknar två tuttar aldrig klassas som lättkränkta då de står i underläge.

    Ungefär den logiken går de efter och rättfärdigar detta genom en vetenskap skapad av dem själva= Intersektionalitet.
  • Progressiv
    Ignoramus skrev 2018-12-08 10:08:15 följande:

    Män som skriver till en specifik person och uttryckligen hotar om våldtäkt och/eller död borde absolut spärras in, ja. Det är inte riktigt samma sak som att säga att man hatar män (för att de har förtryckt en hela livet) till sina tjejkompisar va. Och väldigt sällan är de här krönikorna ens hatiska, utan endast kritiska. Men ge gärna exempel på hatiska texter med stor spridning och hundratusentals läsare.


    Inte för att jag håller med hen, men jag tror hen tänker på (naturligtvis inte feministiska) kvinnor som talar allmänt dåligt om sina män på allmänna kvinnoträffar (om det ens finns och vad det nu ens är, är det förfest en lördagkväll som avses månne?).
Svar på tråden Varför är män så lättkränkta?