• Doftljuset

    Vi som längtar efter en liten 2019 bebis

    Hej alla,

    Jag är helt ny här på familjeliv så om jag skriver i  fel tråd,så hoppas jag ni kan ha överseende med det.

    Jag och min sambo försöker skaffa vårat första barn :) Är inne på 3 försöker nu

    Ska ha BIM i slutet och hade positivt Äl - test i tisdags ( 11/12). Vi har gosat hela veckan så hoppas verkligen det tar sig denna gång.  Vore så himla kul!

    Trots längtan så är jag osäker på detta test om det verkligen va positivt. För detta var enda jag fick som visade någorlunda positivt och sen sjönk det dagen efter för sen bli obefintligt, medans dagarna innan så syntes båda strecken lite mer. Samt att tempen höjdes efter ev ägglossningsdag.



    Vad tror ni? Kul utbytta lite och peppa varandra här.
    För vi har inte gått ut med att vi försöker. Just för minimera utomstående stress. Kan man dela med varandra här lite istället.


    Vi som försöker få barn
  • Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis
  • Anonym (hemlisen)
    Fröken W skrev 2018-12-29 13:15:30 följande:
    Jag vet att det är så. Särskilt i.o.m att den blir som vanligt när jag är ledig lite längre perioder.

    Är du säker på att det är mens och inte någon blödning som har med en ev. graviditet att göra?
    Kom på att jag har myom som läkaren har sagt kan påverka menscykeln. Påverkar tydligen hormonellt.
  • Värphönan

    Hej! 


    Jag hoppar gärna in här. Min man och jag har försökt sedan augusti och inget händer. Lite frustrerande. Jag har lite annat i livet som stressar mig och av någon anledning så märker jag att hänga på familjeliv påverkar mig positivt och får mig att slappna av lite.


    Jag har oregelbundna sovtider så känns inte som någon idé att mäta temperatur men har kört digitala ÄL-tester sedan oktober. 


    BIM 6/1 men är rätt säker på att det inte tog sig den här månaden heller. Har precis beställt bisolvon i ren desperation.


    Kör ni några knep för att öka chanserna? Nyfiken oavsett om det är rent vidskepligt eller nått annat.

  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Värphönan skrev 2018-12-30 02:50:11 följande:

    Hej! 

    Jag hoppar gärna in här. Min man och jag har försökt sedan augusti och inget händer. Lite frustrerande. Jag har lite annat i livet som stressar mig och av någon anledning så märker jag att hänga på familjeliv påverkar mig positivt och får mig att slappna av lite.

    Jag har oregelbundna sovtider så känns inte som någon idé att mäta temperatur men har kört digitala ÄL-tester sedan oktober. 

    BIM 6/1 men är rätt säker på att det inte tog sig den här månaden heller. Har precis beställt bisolvon i ren desperation.

    Kör ni några knep för att öka chanserna? Nyfiken oavsett om det är rent vidskepligt eller nått annat.


    Förstår att det känns frustrerande. Man har ju ingen aning om hur lång tid det kan tänkas ta när man väl börjar. Vi skulle egentligen börjat i slutet på mars när mina p-piller skulle ta slut helt men valde att börja redan i dec när det var dags att egentligen hämta ut sista omgången så är bara i startgroparna än så länge och har inte fått tillbaka mensen än. Förväntade mig dock lite naivt att den skulle komma inom bara några dagar som den tidigare gjort vid uppehåll eller avslut men Nope inte denna gång. Så det är klart att det försvårar en del och sätter igång en del tankar även om det som sagt är precis i början här än. Du skriver att du har gjort äl tester sen okt. Har de visat på äl varje månad? Jag funderar på att köpa hem äl tester också men avvaktar iaf 1 månad tänker jag, äl kan man ju få även utan mens men det skulle ju såklart bli något lättare att beräkna och känns sig mer säker på att allt står rätt till om den nu faktiskt kom. Läst att det kan ta allt från dagar till år innan den kommer igen efter p-piller stopp :O. Läst lite om bidrottninggele som kan vara bra på många sätt så blir det ev något knep/hjälpmedel här framöver så blir det nog äl tester och det då till att börja med :) håller tummarna för att det tagit sig för dig!
  • Anonym (E)
    Värphönan skrev 2018-12-30 02:50:11 följande:

    Hej! 

    Jag hoppar gärna in här. Min man och jag har försökt sedan augusti och inget händer. Lite frustrerande. Jag har lite annat i livet som stressar mig och av någon anledning så märker jag att hänga på familjeliv påverkar mig positivt och får mig att slappna av lite.

    Jag har oregelbundna sovtider så känns inte som någon idé att mäta temperatur men har kört digitala ÄL-tester sedan oktober. 

    BIM 6/1 men är rätt säker på att det inte tog sig den här månaden heller. Har precis beställt bisolvon i ren desperation.

    Kör ni några knep för att öka chanserna? Nyfiken oavsett om det är rent vidskepligt eller nått annat.


    Håller verkligen med om att man blir lugnare av att hänga här. Var jättestressad och orolig med, men att få skriva med andra i samma situation är väldigt skönt.

    Har också börjat tempa, men jag sover så otroligt dåligt att jag inte tror att det är någon idé, blir bara stressad av det. Och nu säger natural cycles att jag har en mycket instabil temp. Haha, jag blir fan ledsen av att dom säger det, så det känns som att jag inte kommer få ut nåt bra eller korrekt resultat av tempning, sover aldrig mer än två timmar i sträck, vaknar jämt. Får köra på mina äl-tester.
  • Värphönan
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2018-12-30 07:50:13 följande:
    Förstår att det känns frustrerande. Man har ju ingen aning om hur lång tid det kan tänkas ta när man väl börjar. Vi skulle egentligen börjat i slutet på mars när mina p-piller skulle ta slut helt men valde att börja redan i dec när det var dags att egentligen hämta ut sista omgången så är bara i startgroparna än så länge och har inte fått tillbaka mensen än. Förväntade mig dock lite naivt att den skulle komma inom bara några dagar som den tidigare gjort vid uppehåll eller avslut men Nope inte denna gång. Så det är klart att det försvårar en del och sätter igång en del tankar även om det som sagt är precis i början här än. Du skriver att du har gjort äl tester sen okt. Har de visat på äl varje månad? Jag funderar på att köpa hem äl tester också men avvaktar iaf 1 månad tänker jag, äl kan man ju få även utan mens men det skulle ju såklart bli något lättare att beräkna och känns sig mer säker på att allt står rätt till om den nu faktiskt kom. Läst att det kan ta allt från dagar till år innan den kommer igen efter p-piller stopp :O. Läst lite om bidrottninggele som kan vara bra på många sätt så blir det ev något knep/hjälpmedel här framöver så blir det nog äl tester och det då till att börja med :) håller tummarna för att det tagit sig för dig!

    För mig tog det ungefär tre veckor till första riktiga mensen när jag slutade med ppiller. En vän fick ta nått (minns inte vad det är många år sedan) för att få igång sin ÄL över huvud taget så det är väldigt olika det där. 


    Enligt mina äl-tester så ska jag haft ägglossning varje månad sen jag började med dom men det verkar inte helt ovanligt att få mens även om äl uteblir. testerna visar ju bara att kroppen förbereder sig på att släppa ägget men inte att det faktiskt släppts Obestämd


    Hört om de som använt rosenrot för att få igång äl och även få kortare och mer regelbundna cykler. Jag har ganska kort cykel så jag vågar inte testa. Ja bidrottninggele har jag också läst om. Inte helt förstått vad det gör bara?


    Tack detsamma Glad Hoppas vi får våra plus snart!

  • Värphönan
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2018-12-30 07:50:13 följande:
    Förstår att det känns frustrerande. Man har ju ingen aning om hur lång tid det kan tänkas ta när man väl börjar. Vi skulle egentligen börjat i slutet på mars när mina p-piller skulle ta slut helt men valde att börja redan i dec när det var dags att egentligen hämta ut sista omgången så är bara i startgroparna än så länge och har inte fått tillbaka mensen än. Förväntade mig dock lite naivt att den skulle komma inom bara några dagar som den tidigare gjort vid uppehåll eller avslut men Nope inte denna gång. Så det är klart att det försvårar en del och sätter igång en del tankar även om det som sagt är precis i början här än. Du skriver att du har gjort äl tester sen okt. Har de visat på äl varje månad? Jag funderar på att köpa hem äl tester också men avvaktar iaf 1 månad tänker jag, äl kan man ju få även utan mens men det skulle ju såklart bli något lättare att beräkna och känns sig mer säker på att allt står rätt till om den nu faktiskt kom. Läst att det kan ta allt från dagar till år innan den kommer igen efter p-piller stopp :O. Läst lite om bidrottninggele som kan vara bra på många sätt så blir det ev något knep/hjälpmedel här framöver så blir det nog äl tester och det då till att börja med :) håller tummarna för att det tagit sig för dig!

    För mig tog det ungefär tre veckor till första riktiga mensen när jag slutade med ppiller. En vän fick ta nått (minns inte vad det är många år sedan) för att få igång sin ÄL över huvud taget så det är väldigt olika det där. 


    Enligt mina äl-tester så ska jag haft ägglossning varje månad sen jag började med dom men det verkar inte helt ovanligt att få mens även om äl uteblir. testerna visar ju bara att kroppen förbereder sig på att släppa ägget men inte att det faktiskt släppts Obestämd


    Hört om de som använt rosenrot för att få igång äl och även få kortare och mer regelbundna cykler. Jag har ganska kort cykel så jag vågar inte testa. Ja bidrottninggele har jag också läst om. Inte helt förstått vad det gör bara?


    Tack detsamma Glad Hoppas vi får våra plus snart!

  • Doftljuset
    Karma91 skrev 2018-12-29 21:18:26 följande:

    Plussade just tydligt med kvällsurin på BIM+1, hoppas så att den lille vill stanna den här gången så det inte blir ett nytt missfall!

    Hoppas det smittar av sig på er med! :)


    Men ååh vad kul! :))


    Grattis!

  • Doftljuset
    Fröken W skrev 2018-12-29 13:20:34 följande:
    Ja, den är ju fortfarande lång men skönt att den ändå blivit lite kortare. Varför tror du att du har endometrios? Jag känner inte av ägglossning. Borde väl egentligen försöka ligga mer regelbundet nu eftersom mensen inte kommer och graviditetstest visar negativt. Tänkte kanske prova ett ägglossningstest i eftermiddag för att se om det blir något utslag där.

    Känner du av när du har äl?

    För jag har haft såna besvär gällande min mens nu, och tittar jag på vårdguiden 1177 så stämmer alla symptom in på mig. Sen har jag en nära vän som lidit av samma symptom och det var endometrios, Jag har ju fått både smärtstillande och blodförtunnande och ibland hjälper inte ens dom. Dom vill ju att jag tar p - piller men det vill inte jag av ja ni vet, uppenbara skäl. Har du tagit test?


     


    Jag känner av ägglossningen, den brukar också kännas med buller och bång. Fast det varierar, därför vet jag inte riktigt om ägg alltid släpper eller vad det är som gör så himla ont.

  • Doftljuset
    Anonym (E) skrev 2018-12-30 11:25:16 följande:
    Håller verkligen med om att man blir lugnare av att hänga här. Var jättestressad och orolig med, men att få skriva med andra i samma situation är väldigt skönt.

    Har också börjat tempa, men jag sover så otroligt dåligt att jag inte tror att det är någon idé, blir bara stressad av det. Och nu säger natural cycles att jag har en mycket instabil temp. Haha, jag blir fan ledsen av att dom säger det, så det känns som att jag inte kommer få ut nåt bra eller korrekt resultat av tempning, sover aldrig mer än två timmar i sträck, vaknar jämt. Får köra på mina äl-tester.

    Log lite för mig själv när du skrev att du fan blir ledsen. Jag blir fan också ledsen med glimten i ögat, när en jävla apparat säger åt en vad man ska göra och att man dessutom gör fel på det haha...  ( Inte mitt fel att jag vaknar haha och dessutom så trött sen så jag ofta missar när jag ska tempa). 


    Uppskattar verkligen att man tillsammans här kan få ventilera. Bara släppa på allting och känner också att den stressen släpper lite. <3 Det blir lite kul mitt i allt jobbigt liksom...Min man undrar vad jag helt plötsligt sitter så mycket vid datan för...

  • Anonym (E)
    Doftljuset skrev 2018-12-30 21:31:12 följande:

    Log lite för mig själv när du skrev att du fan blir ledsen. Jag blir fan också ledsen med glimten i ögat, när en jävla apparat säger åt en vad man ska göra och att man dessutom gör fel på det haha...  ( Inte mitt fel att jag vaknar haha och dessutom så trött sen så jag ofta missar när jag ska tempa). 

    Uppskattar verkligen att man tillsammans här kan få ventilera. Bara släppa på allting och känner också att den stressen släpper lite. <3 Det blir lite kul mitt i allt jobbigt liksom...Min man undrar vad jag helt plötsligt sitter så mycket vid datan för...


    Haha, dessutom så skriver dom ?mycket instabil? i fetstil, så det ska bli extra tryckt i ansiktet med ;D jamen Fuck you då, ska minsann visa dig instabilitet, hahah.

    Det bästa med att skriva här är att man inte känner sig ensam med sina tankar och funderingar. Sånt som man varit orolig över har någon annan också varit, och bara att få skriva i en tråd där fler känner samma sak är så befriande. Man lugnas och får ha lite roligt och framförallt inser man att man inte är ensam med sina tankar :) min sambo undrar också vad det är jag sitter och skriver om, DET ÄR EN HEMLIS, heeheheheheheh
Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis