• Sprallig

    Vad tycker ni om sexköp? Jag funderar på det...

    Jag är en vuxen man som inte har det så lätt med kvinnor minst sagt. Jag är alltså 30+ och har bara haft sex en gång i mitt liv och det var när jag var 22. Efter det har det varit helt dött. Jag minns inte ens hur det känns att vara intim med en tjej.

    Detta har lett till en depression och jag skulle verkligen vilja ligga och mysa med en tjej och se om det känns bättre, jag är väl främst intresserad av närheten och att vara naken med en kvinna än själva sexet. Tycker ni att det är helt fel för någon som mig att åka till ett land där det finns lagliga bordeller?

  • Svar på tråden Vad tycker ni om sexköp? Jag funderar på det...
  • nihka
    Anonym (anonym) skrev 2019-01-18 21:37:50 följande:
    Nu är ju inte kvinnor passiva det vet ju alla män som lyckas med relationer, män som inte lyckas lär ju  uppleva passivitet från kvinnor eftersom de inte är intresserade av just dem
    Jamen precis så är det! Det finns blyga män och blyga kvinnor, men när intresse finns kommer det fram utifrån var och ens förutsättningar.
  • Anonym (Hur tänker ni?)
    nihka skrev 2019-01-18 00:49:10 följande:

    Snarare gnälliga män som vill skylla sina egna misslyckanden på någon annan än sig själva.

    Män som inte träffar någon är offer medan kvinnor som inte träffar någon det är för att de är oattraktiva antingen fysiskt eller mentalt eller både och.

    Jo, det är ju en skön "sanning" för de gnälliga männen att linda in sig i.


    Kvinnor som inte träffar någon är också offer.
  • Anonym (empati)
    nihka skrev 2019-01-18 23:40:24 följande:
    Tyvärr - stackars dig. Ansatt av feminister!

    Fortsätt sticka på din kofta eller så finns det en enkel lösning om det du inte gillar finns överallt på FL.

    Mmm. Just det.
    Det är väl snanare tvärtom va?`Är det någon som har en kronisk offerkofta så är det väl feministerna? Det är väl det som hela deras ideologi bygger på, hur synd det är om kvinnor?

    Men jag antar att om amn anser sig ha ensamrätt på offerrollen så komer man kanske inte fatta att andra inte alltid har det bättre.
  • nihka
    Anonym (Hur tänker ni?) skrev 2019-01-19 14:15:32 följande:
    Kvinnor som inte träffar någon är också offer.
    Ja, det finns de som upplever sig så.
  • Anonym (Ifred)
    Anonym (empati) skrev 2019-01-19 14:25:18 följande:
    Det är väl snanare tvärtom va?`Är det någon som har en kronisk offerkofta så är det väl feministerna? Det är väl det som hela deras ideologi bygger på, hur synd det är om kvinnor?

    Men jag antar att om amn anser sig ha ensamrätt på offerrollen så komer man kanske inte fatta att andra inte alltid har det bättre.
    Gud nåde den som knycker offerkoftan från en feminist Död
  • nihka
    Anonym (empati) skrev 2019-01-19 14:25:18 följande:
    Det är väl snanare tvärtom va?`Är det någon som har en kronisk offerkofta så är det väl feministerna? Det är väl det som hela deras ideologi bygger på, hur synd det är om kvinnor?

    Men jag antar att om amn anser sig ha ensamrätt på offerrollen så komer man kanske inte fatta att andra inte alltid har det bättre.
    Nej, tycker jag inte. Det är nog rätt jämt fördelat mellan könen, men kan ta sig lite olika uttryck.

    Jag har en kontakt på facebook vars enda syfte på fb är att tala om hur otursförföljd hon är. Meningen är att man ska tycka synd om henne och hjälpa henne, rädda henne, men hon gör ingenting för att hjälpa sig själv. Om hon får två val, ett med kortsiktigt god verkan som ger utdelning under en begränsad tid, och ett med långsiktig god verkan med utdelning över lång tid, väljer hon alltid det första. Tycker hon har rätt att "unna sig" när tillfälle bjuds så sällan. Bygger aldrig på något. Är förstås singel sedan över ett decennium, men längtar efter prinsen som ska förvandla hennes liv på ett ögonblick. Skulle hon träffa någon tror jag det snabbt går i stöpet eftersom ett förhållande är ett långsiktigt projekt med egeninsats. - något hon inte verkar lagd för.

    Kan se några i den här tråden som hon skulle matcha fint med, men det går väl inte att para ihop två människor som båda anser att det är andra människors ansvar att jag mår bra/har det bra.
  • nihka
    Anonym (Ifred) skrev 2019-01-19 14:46:27 följande:
    Gud nåde den som knycker offerkoftan från en feminist Död
    Feminister tycker inte synd om kvinnor utan jobbar aktivt för att kvinnor ska ha samma villkor som män, jämställdhet.

    Själv tror jag inte på att gruppera sig så utan jämställdhet kan uppnås utan en särskild feministisk rörelse.
  • Anonym (Ifred)
    nihka skrev 2019-01-19 15:01:36 följande:
    Feminister tycker inte synd om kvinnor utan jobbar aktivt för att kvinnor ska ha samma villkor som män, jämställdhet.

    Själv tror jag inte på att gruppera sig så utan jämställdhet kan uppnås utan en särskild feministisk rörelse.

    Jag vill att ALLA skall få det bättre så jag är humanist.


    Att män får det bättre via feminism är en bieffekt men det primära målet är givetvis att stärka kvinnors ställning gentemot män. FEMInism.


    Samma sak gäller MASKUlism...


    För mig är slutmålet jämlikhet.

  • Anonym (empati)
    nihka skrev 2019-01-19 14:56:38 följande:
    Nej, tycker jag inte. Det är nog rätt jämt fördelat mellan könen, men kan ta sig lite olika uttryck.

    Jag har en kontakt på facebook vars enda syfte på fb är att tala om hur otursförföljd hon är. Meningen är att man ska tycka synd om henne och hjälpa henne, rädda henne, men hon gör ingenting för att hjälpa sig själv. Om hon får två val, ett med kortsiktigt god verkan som ger utdelning under en begränsad tid, och ett med långsiktig god verkan med utdelning över lång tid, väljer hon alltid det första. Tycker hon har rätt att "unna sig" när tillfälle bjuds så sällan. Bygger aldrig på något. Är förstås singel sedan över ett decennium, men längtar efter prinsen som ska förvandla hennes liv på ett ögonblick. Skulle hon träffa någon tror jag det snabbt går i stöpet eftersom ett förhållande är ett långsiktigt projekt med egeninsats. - något hon inte verkar lagd för.

    Kan se några i den här tråden som hon skulle matcha fint med, men det går väl inte att para ihop två människor som båda anser att det är andra människors ansvar att jag mår bra/har det bra.
    Så du menar att feminismen inte alls påstår att alla kvinnor är offer?

    Jag känner en som tror att jorden är platt, när alla andra påpekar att rund så slår han bara ifrån sig för han har minsann aldrig själv sett med egna ögon att den är rund. Och eftersom han enbart utgår ifrån vad han själv sett och tror så tror han inte på andra människors erfarenheter utan tror världen är så.

    Du är formodar jag en kvinna och vet inte ett skit om vad det innebär att vara man, lika lite som jag vet vad det innebär att vara kvinna, men ändå anser du dig vara lämpad att förklara för män att att män inte alls är de som måste ta första initiativet och hur män borde funka. Det är lika arrogant som att påstå att jorden är platt för man har faktiskt inte själv sett att den är rund och att det enbart är dina erfarenheter som gäller för alla. Och att påstå motsatsen är såklart detsamma som att "tycka synd om sig själv".

    Det är det här som är så typsikt för feminister, de har sin ideologi och anser sig ha rätt även i saker de inte vet ett skit om, och så fort någon ifrågasätter det så är de löjliga eller tycker synd om sig själva och en massa annat nelåtande skitsnack.
    Och så bli ju debatten därefter. Men givetvis ser man inte sin egen del i det utan tycker såklar att de bara är alla andra som är dumma och alltid andra som startar pajkastningen. Självinsik och självkritk inom feminismen är lika med noll, nada. Inte undra på att större delen av befolkningen inklusive kvinnor tar avstånd.
  • nihka
    Anonym (empati) skrev 2019-01-19 15:20:33 följande:
    Så du menar att feminismen inte alls påstår att alla kvinnor är offer?

    Jag känner en som tror att jorden är platt, när alla andra påpekar att rund så slår han bara ifrån sig för han har minsann aldrig själv sett med egna ögon att den är rund. Och eftersom han enbart utgår ifrån vad han själv sett och tror så tror han inte på andra människors erfarenheter utan tror världen är så.

    Du är formodar jag en kvinna och vet inte ett skit om vad det innebär att vara man, lika lite som jag vet vad det innebär att vara kvinna, men ändå anser du dig vara lämpad att förklara för män att att män inte alls är de som måste ta första initiativet och hur män borde funka. Det är lika arrogant som att påstå att jorden är platt för man har faktiskt inte själv sett att den är rund och att det enbart är dina erfarenheter som gäller för alla. Och att påstå motsatsen är såklart detsamma som att "tycka synd om sig själv".

    Det är det här som är så typsikt för feminister, de har sin ideologi och anser sig ha rätt även i saker de inte vet ett skit om, och så fort någon ifrågasätter det så är de löjliga eller tycker synd om sig själva och en massa annat nelåtande skitsnack.
    Och så bli ju debatten därefter. Men givetvis ser man inte sin egen del i det utan tycker såklar att de bara är alla andra som är dumma och alltid andra som startar pajkastningen. Självinsik och självkritk inom feminismen är lika med noll, nada. Inte undra på att större delen av befolkningen inklusive kvinnor tar avstånd.
    Den som aktivt försöker ändra på missförhållanden är knappast ett offer.

    Det är ingen som har bett dig att ta något initiativ. Jag som kvinna kan tala om för dig att jag föredrar om du låter bli. Jag har inte bett några män komma fram till mig och sedan beklaga sig över att de måste komma fram till mig. Och jag har verkligen inte bett några män komma fram till mig och förvänta sig att jag ska vara tillmötesgående bara för att de har ansträngt sig och bli sura när de blir avvisade. Ungefär som en telefonförsäljare som man inte heller har bett ringa ska bli sur om man inte vill köpa något eller inte vill prata med dem.

    Jag är inte feminist. You´re barking up the wrong tree.
Svar på tråden Vad tycker ni om sexköp? Jag funderar på det...