• Maria och Chris

    Gravid eller spökar det bara?

    Hej! Det är nu snart 15 månader sen min son föddes och har inte fått någon mens tillbaka än. Börjar bli fundersam över detta. Nu i lite mer än en vecka har jag haft som mensvärk som har kommit och gått varje dag utan någon mens. Tog ett grav test igår som visade negativt. Har aldrig varit med om detta tidigare så nu undrar jag om det finns någon mer som har varit med om detta? Har ni fått svar på vad det kunde vara?

  • Svar på tråden Gravid eller spökar det bara?
  • lillainna
    Maria och Chris skrev 2020-01-20 16:14:53 följande:

    Blev ingen hinnsvepning. Ska dock in till akuten imorgon och få en läkarbedömning då jag plötsligt sen i fredags gått upp 2kg, mitt blodtryck hade ökat och huvudvärk med flimmer. Bm tycker inte att jag ska behöva gå länge till så händer det inget kanske det blir igångsättning istället. Typiskt.


    Det lät ju inge bra, men se det positiva att då kommer bebis kanske redan i morgon :)
  • Maria och Chris
    lillainna skrev 2020-01-20 16:36:29 följande:

    Det lät ju inge bra, men se det positiva att då kommer bebis kanske redan i morgon :)


    Läkaren ville vänta och kolla på fredag igen hur det ser ut. Suck. Hon kände på livmodertappen och den va ju omogen till min förvåning med tanke på alla tecken man har haft. Falsk alarm. Dock efter att läkaren va där och kände så har jag fått ganska så ont vid 4 tillfällen. Kan det räcka tro så att den börjar mogna? Vilket fall som helst så ska jag tillbaka för en ny bedömning och visar det sig att jag har öppnats när jag kommer på fredag så ska dom ta hål på hinnorna annars blir det igångsättning i början på nästa vecka sa hon. Konstigt att man känner sig som förstföderska trots att man har gått igen tre förlossningar tidigare hehe.
  • lillainna
    Maria och Chris skrev 2020-01-22 06:36:34 följande:

    Läkaren ville vänta och kolla på fredag igen hur det ser ut. Suck. Hon kände på livmodertappen och den va ju omogen till min förvåning med tanke på alla tecken man har haft. Falsk alarm. Dock efter att läkaren va där och kände så har jag fått ganska så ont vid 4 tillfällen. Kan det räcka tro så att den börjar mogna? Vilket fall som helst så ska jag tillbaka för en ny bedömning och visar det sig att jag har öppnats när jag kommer på fredag så ska dom ta hål på hinnorna annars blir det igångsättning i början på nästa vecka sa hon. Konstigt att man känner sig som förstföderska trots att man har gått igen tre förlossningar tidigare hehe.


    Ja men visst är det konstigt :)

    Vad drygt att det inte hänt nå trots känningar men jag håller tummarna läkarens undersökning har fått tappen att mogna så du har öppnat dig antingen så fl kickar igång eller så de iaf kan ta hål på hinnorna på fredag :)
  • Maria och Chris
    lillainna skrev 2020-01-22 15:10:10 följande:

    Ja men visst är det konstigt :)

    Vad drygt att det inte hänt nå trots känningar men jag håller tummarna läkarens undersökning har fått tappen att mogna så du har öppnat dig antingen så fl kickar igång eller så de iaf kan ta hål på hinnorna på fredag :)


    Ja det får vi hoppas. Idag var jag hos min vanliga bm och sa att jag hade 2+ i protein men bra blodtryck. Sen har jag ju andra symtom som är tecken på havandeskap. Men dom kollar mycket på blodtrycket. Håller tummarna för imon att det är öppet så man får stanna kvar. Annars blir det på tisdag garanterat :)
  • lillainna
    Maria och Chris skrev 2020-01-23 17:49:39 följande:

    Ja det får vi hoppas. Idag var jag hos min vanliga bm och sa att jag hade 2+ i protein men bra blodtryck. Sen har jag ju andra symtom som är tecken på havandeskap. Men dom kollar mycket på blodtrycket. Håller tummarna för imon att det är öppet så man får stanna kvar. Annars blir det på tisdag garanterat :)


    Det lät mindre bra. :/ håller också tummarna för i morgon! :) lycka till då :)
  • Maria och Chris
    lillainna skrev 2020-01-23 18:30:20 följande:

    Det lät mindre bra. :/ håller också tummarna för i morgon! :) lycka till då :)


    Jag hade blivit mogen men inget mer. Så läkaren gjorde ett försök med hinnsvepning som verkade gå ganska bra. Fick jätte ont en kort stund senare och det har lossnat lite i taget av slemmisen men det har fortfarande inte hänt något mer än lite ondare från och till men inte mer. Fick en tid för igångsättning på tisdag morgon så har inget mer hänt så har jag iaf en tid :)
  • lillainna
    Maria och Chris skrev 2020-01-25 08:59:13 följande:

    Jag hade blivit mogen men inget mer. Så läkaren gjorde ett försök med hinnsvepning som verkade gå ganska bra. Fick jätte ont en kort stund senare och det har lossnat lite i taget av slemmisen men det har fortfarande inte hänt något mer än lite ondare från och till men inte mer. Fick en tid för igångsättning på tisdag morgon så har inget mer hänt så har jag iaf en tid :)


    Håller tummarna att det kickar igång snart för dig då, att hinnesvepningen gjorde susen. :)

    Men måste vara skönt att ha tiden som back up om inget händer. Spännande! :)
  • Maria och Chris
    lillainna skrev 2020-01-25 12:18:56 följande:

    Håller tummarna att det kickar igång snart för dig då, att hinnesvepningen gjorde susen. :)

    Men måste vara skönt att ha tiden som back up om inget händer. Spännande! :)


    Inget har hänt förutom starkare menssmärtor. Så imorgon är det dags för igångsättning. Hoppas på att jag har öppnat mig så allt går snabbare iaf. Hur är det med dig och lilla Linus?
  • lillainna
    Maria och Chris skrev 2020-01-27 23:40:26 följande:

    Inget har hänt förutom starkare menssmärtor. Så imorgon är det dags för igångsättning. Hoppas på att jag har öppnat mig så allt går snabbare iaf. Hur är det med dig och lilla Linus?


    Håller tummarna att det går hyffsat snabbt för dig i morgon! Men jag har en känsla av att bebis kommer under morgondagen så tror inte ihångsättningen lär ta dagar :)

    Vi myser på här, Linus växer och äter massor.. Storebror är nyfiken på honom ännu.. Vill gärna kika in i vagnen när han ligger där. Dock haft lite strul med magknip sen BVC var hit på hembesök, vi fick d-dropparna som är oljebaserade, men Linus mage verkar inte gilla dom så har köpt vattenbaserade idag så hoppas nu magknipet släpper :)

    Är dock lite nervös för nästa vecka, maken går tillbaka till jobbet på onsdag och det blir första dagen jag är ensam med båda grabbarna en längre period.
  • YaseminL

    Skrev här för ett tag sen när vi planerade syskon till sonen. Tror t.o.m. att jag skrev att vi plussade. Är nu i v 33 med bf 22 mars och följt er tråd ett tag nu men aldrig hunnit skriva riktigt. Känner väl kanske inte riktigt att jag platsar in här haha då ni följt varandra sen plus MEN Grattis till bebis lillainna. Trodde du att det skulle bli en pojke?

    Och maria och chris, lycka till idag! Jag blev igångsatt med sonen som nu är 14 månader.

Svar på tråden Gravid eller spökar det bara?