• GMD

    2 månaders. Tips på insomning, endast vagn funkar.

    Vi behöver lite tips på hur man kan få en 2 månaders att somna. Det som funkar bäst är vagnen. När man kommer hem efter en promenad, kan hon ligga där och sova i nån timme till så det blir runt 3 timmars sömn totalt. 

    Väl hemma går det ej att få henne och somna mer än på bröstet, där är hon är så lättväckt och vaknar lätt av att man pratar eller gör andra ljud. Vi enstaka tillfällen så kan hon av utmattning sova djupt och då kan man lägga iväg henne så hon sover nån timme i swaddler (i nestet).

    x Vill inte ligga ensam, gråter då direkt.
    x Vagn över tröskel fungerar dåligt, hon blir lugn men somnar inte.
    x 4Moms Mamaroo fungerar inte alls som vagnen, grinar efter 5 min.

    Mycket tacksam för tips för hur man kan få henne att sova mer.

  • Svar på tråden 2 månaders. Tips på insomning, endast vagn funkar.
  • Meriall

    Prova lägg henne i vagnen i badrummet. Släck lampan så det blir kolsvart. Ha på kranen på hög sprutt. Dra/gunga vagnen. Det blir som inuti magen och är sövande. Det funkade på min extremt svårsövda bebis. När du lyckats söva så sluta gunga långsamt. Sedan kan du långsamt sänka kranen. Smyga ut....

    Låt sova minst 20 min, sedan kan man ta ut vagnen.

    Det finns white noise-videor på Youtube men de funkade inte lika bra som kranen.

  • GMD
    Orkide skrev 2019-02-05 18:50:37 följande:

    Bärsele eller bärsjal. Då har du även händer till annat.


    Det fungerar rätt bra en stund för att få saker gjorda. Men inget hon somnar i, skulle hon somna så är hon svår att lägga ifrån sig från en sådan position.
    Meriall skrev 2019-02-05 19:21:55 följande:

    Prova lägg henne i vagnen i badrummet. Släck lampan så det blir kolsvart. Ha på kranen på hög sprutt. Dra/gunga vagnen. Det blir som inuti magen och är sövande. Det funkade på min extremt svårsövda bebis. När du lyckats söva så sluta gunga långsamt. Sedan kan du långsamt sänka kranen. Smyga ut....

    Låt sova minst 20 min, sedan kan man ta ut vagnen.

    Det finns white noise-videor på Youtube men de funkade inte lika bra som kranen.


    Bra tips, White Noise -appar har fungerat med blandat resultat. Mer att hålla henne sövd än att få henne och somna. Men ska testa vagnen i badrummet. ????
  • Meriall
    GMD skrev 2019-02-05 19:31:13 följande:

    Det fungerar rätt bra en stund för att få saker gjorda. Men inget hon somnar i, skulle hon somna så är hon svår att lägga ifrån sig från en sådan position.Bra tips, White Noise -appar har fungerat med blandat resultat. Mer att hålla henne sövd än att få henne och somna. Men ska testa vagnen i badrummet. ????


    Det krävdes totalmörker (som man lättast får i badrum) och mkt ljud på kranen för att söva min flicka. Så apparna var inte jättebra. Testa.
  • Norbottensfia

    Fanns ingenting som funkade förutom närhet för vår tjej. Vi bar i sele och hon sov hud mot hud med mig på natten... Så tips är bärsele eller sjal på dagen :)

Svar på tråden 2 månaders. Tips på insomning, endast vagn funkar.